فرمانده سپاه عاشورا: استواری نظام اسلامی با استوانه‌های فرهنگ جهاد

  فرمانده سپاه عاشورا در اجلاسیه نهایی کنگره ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی که با حضور فرمانده کل سپاه و خیل مردم برگزار شد، اظهارداشت: تبریز و آذربایجان، ده هزار علم عزت و ایستادگی برافراشته‌اند. به گزارش اعتدال آذربایجان، سردار اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا صبح امروز در اجلاسیه نهایی کنگره ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی که در […]

image_pdfimage_print

 

فرمانده سپاه عاشورا در اجلاسیه نهایی کنگره ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی که با حضور فرمانده کل سپاه و خیل مردم برگزار شد، اظهارداشت: تبریز و آذربایجان، ده هزار علم عزت و ایستادگی برافراشته‌اند.

به گزارش اعتدال آذربایجان، سردار اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا صبح امروز در اجلاسیه نهایی کنگره ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی که در سالن پورشریفی تبریز با حضور فرمانده کل سپاه و خیل مردم برگزار شد، اظهارداشت: تبریز و آذربایجان، ده هزار علم عزت و ایستادگی برافراشته‌اند که دامنه اعتبار و منزلت و افتخار این  مردم رشید را گسترده کرده و عظمت این مردم را رفعت و بزرگی بخشیده است.

استواری با استوانه‌های فرهنگ جهاد

وی ادامه داد: ده هزار شهید به خون خفته آذربایجان‌شرقی استوانه‌های محکمه‌ای هستند که بنای رفیع فرهنگ جهاد و شهادت، بر اکتاف آنان استوار گردیده است و بنابه فرمایش رهبری عزیز آذربایجان مهد از جان گذشتگان است.

به سوی قلّه فضائل

سردار عباسقلی‌زاده با اشاره به این‌که کنگره ملی ده هزار شهید آذربایجان با چنین گنجینه‌ای کار خود را آغاز کرده است، گفت: اگرچه معتقدیم دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت قله با عظمت فضائل ملت رشید ایران است و با یک کنگره نمی‌توان حتی به دامنه‌های آن رسید تا چه رسید به قله‌های آن دست یافت‌.

یک عملیات بزرگ فرهنگی

وی تصریح کرد: اما تمام همت و تلاش دست‌اندرکاران کنگره ترویج معارف دفاع مقدس در بستر یک عملیات فرهنگی به نام کنگره ملی ده هزار شهید بود و توجه و تمرکز همه عوامل کنگره توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب درباره شهدا و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بر محور آن مطالبات بود.

ترویج یاد شهیدان و انتقال پیام آنان

فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که بر همین مبنا دو مولفه ذکر و یاد و انتقال پیام محور برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفت، ابرازداشت: ما به‌عنوان خادمان کنگره ملی ده هزار شهید استان سعی کردیم در وهله نخست فضای استان را با ذکر و یاد شهیدان عطرآگین کنیم، این هدف واحد در قالب فضای مجازی و فضاسازی شهری و محلی و برگزاری یادواره‌ها اجلاسیه‌ها و شهرداری‌ها و رویدادهای مختلف انجام پذیرفت.

نهضتی فراگیر با عطر شهدا

وی عنوان کرد: نهضتی فراگیر که برای تعظیم ذکر و یاد شهیدان شروع گردید و از روستاها تا شهرهای کوچک و بزرگ تبریز، یاد و نام شهیدان توسط نهادها و دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی تعظیم و تکریم شد و بستری برای انتقال مضامین و مصادیق عالیه جهاد و شهادت گردید.

انتقال پیام شهدا با زبان بلیغ هنر و رسانه

سردار عباسقلی‌زاده به رویکرد دوم عوامل کنگره مبنی بر انتقال پیام شهیدان و پیام فرهنگ جهاد و شهادت به اقصی نقاط استان، به خصوص نوجوانان پرداخت و یادآور شد: این کار با زبان بلیغ هنر و رسانه محقق شد، چنان‌که با این قالب گیرا، ده‌ها پوستر، نماهنگ، تئاتر، سرود، فیلم و… تولید گردید و برخی از تولیدات سازگار با ذائقه مخاطب محتواهایی مانند پادکست، بازی رومیزی، پویانمایی، موشن‌گرافی و… طراحی و تولید شد.

از تالیف کتاب تا راه‌اندازی پویش

وی خاطرنشان کرد: در بخش ادبیات و تالیف کتاب نیز، تألیف، چاپ و انتشار ۴۵ کتاب جدید انجام شد و ۵۰ جلد نیز در مرحله بازبینی و ویراست قرار دارد، ۵ جلد کتاب مانند لشکر خوبان و نورالدین پسر ایران به زبان ترکی استانبولی و آذربایجانی چاپ مجدد شد. در عرصه فضای مجازی علاوه بر راه‌انداری پویش‌های فضای مجازی، جشنواره تولیدات فضای مجازی ویژه کنگره ملی ده هزار شهید استان با هدف مردمی‌سازی و راه‌اندازی نهضت تولید محتوا انجام گرفت.همچنین دو رویداد طراحی پوستر و هنرهای تجسمی با موضوع کنگره برگزار شد.

ترویج نخبگانی فرهنگ شهادت

فرمانده سپاه عاشورا، گفت: در مجامع علمی، حوزه‌های علمیه و دانشگاهی رویدادهای مختلفی در موضوع کنگره برگزار شد تا علاوه بر اجتماعات مردمی در جوهای نخبگانی و علمی نیز موضوع کنگره و دفاع مقدس در اولویت این عملیات فرهنگی قرار گیرد.

خدمات عمرانی با نام شهیدان

وی اذعان داشت: سعی شد تا با خدمات عمرانی در استان و پروژه‌های محرومیت‌زدایی را با محوریت کنگره ده هزار شهید انجام دهیم تا قدمی در راستای تکریم نام و یاد شهیدان باشد

قدردانی از صمیم قلب

سردار عباسقلی‌زاده در پایان با تاکید بر این‌که لازم می‌دانم از تمامی دست‌اندرکاران کنگره ملی ده هزار شهید آذربایجان‌شرقی قدردانی کنم، گفت: از نماینده محترم مقام معظم رهبری در آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله آل‌هاشم و ابوی ایشان و استاندار محترم و دیگر عوامل که یاری کردند و امیدوارم با حمایت‌های مسئولان استان دبیرخانه این کنگره ایجاد شده  و تداوم داشته باشد.

انتهای خبر