ادامه انتقادهای آل هاشم درباره معظل آلودگی هوا: آلودگی هوا به یک داستان تکراری در شهر تبریز تبدیل شده است

امام جمعه تبریز گفت: فرمول دشمن عصبانی کردن مردم و وادار کردن آنها به واکنش در کف خیابان است این فرمول بارها توسط دشمن اجرا شده لذا باید در مقابل این فرمول هوشیار بود. به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از فارس، آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام […]

image_pdfimage_print

امام جمعه تبریز گفت: فرمول دشمن عصبانی کردن مردم و وادار کردن آنها به واکنش در کف خیابان است این فرمول بارها توسط دشمن اجرا شده لذا باید در مقابل این فرمول هوشیار بود.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از فارس، آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر  اظهار کرد: اقدام اخیر دشمنان در هک سامانه سوخت، اقدامی استیصالی و از روی  درماندگی است که به اقتدار و امنیت کشور ضربه  و خدشه ای وارد  نمی‌کند و تنها مزاحمتی  چند ساعته برای مردم دارد.

وی با بیان اینکه دشمن  روی مسائلی دست می‌گذارد که نهایتا حس نارضایتی عمومی را تشدید کندُ گفت: دست گذاشتن روی زیرساخت ها مهمی همچون پمپ بنزین و تلاش برای اختلال در روند فعالیت  آن  به دلیل فراگیری گسترده‌ای که دارد باعث می‌شود دامنه احساس نارضایتی عمومی تا حد زیادی بالا برود.

خطیب جمعه تبریز افزود: البته باید  به این نکته اشاره کنم  که ضریب حملات به زیرساخت‌های  حساس ما خیلی بالاست و الحق و الانصاف در حوزه امنیت سایبری اقدامات قابل توجهی انجام شده است اما اجازه اختلال حتی در یک مورد نیز نباید به دشمن داده شود.

به دشمن اجازه ندهیم از یک سوراخ دوباره بگزد

آل‌هاشم تصریح کرد: باید در حوزه امنیت سایبری اقدامات کافی اطمینان بخش و نفوذ ناپذیر انجام دهیم و انتظار از مسئولان  این است که به دشمن اجازه ندهیم از یک سوراخ دوباره بگزد.

وی گفت: البته بازگشت سریع چرخه توزیع سوخت به شرایط عادی نشان دهنده کار جهادی  در این حوزه بود که از این تریبون از دست اندارکاران قدردانی می‌کنم.

فرمول دشمن عصبانی کردن مردم و وادار کردن آنها به واکنش در کف خیابان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: فرمول دشمن عصبانی کردن مردم و وادار کردن آنها به واکنش در کف خیابان است این فرمول بارها توسط دشمن اجرا شده لذا باید در مقابل این فرمول هوشیار بود.

دولت و مجلس بودجه را به نفع مردم تنظیم کنند

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به بحث بودجه و برنامه ریزی در کشور اشاره کرد و اظهار کرد: قانون بودجه جامع‌ترین سند درآمدی و هزینه‌ای یکساله کشور است این ایام لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق در دست بررسی است.

وی افزود: سال گذشته از همین تریبون و در خصوص لایحه بودجه عرض کردم که هم دولت و هم نمایندگان مجلس باید بودجه را به نفع مردم تنظیم کنند بهبود معیشت مردم در بودجه باید جزو اصول و مبانی برنامه نویسی قرار گیرد.

فشار کسری بودجه روی دوش مردم می‌افتد

گزارش فارس حاکی است، آل‌هاشم گفت: در سال‌های گذشته شاهد بودیم بودجه‌ای که دولت‌ها می‌نوشتند معمولا دارای این ایراد بود که هزینه‌های قطعی اما درآمدها غیرقطعی بود و این موضوع در نهایت به کسری بودجه به عنوان ام الخبائث منجر می‌گردید.

وی تصریح کرد: فشار کسری بودجه روی دوش مردم می‌افتد از این رو باید در قانون بودجه به گونه‌ای تنظیم شود که مردم از رفاه بیشتری برخوردار شوند.

انتخابات پیش برنده تغییر و تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است

خطیب جمعه تبریز همچنین به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲ اظهار کرد: انتخابات نهاد سازمان‌دهی جامعه و پیش برنده تغییر و تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است انسان‌ها ناگریز به زندگی جمعی هستند پس اگر قرار است در نسبت و ارتباط با یکدیگر زندگی کنیم نتیجه این می‌شود که علاوه بر سرنوشت فردی، سرنوشت جمعی هم داریم. انتخابات بستری است که بتوانیم این سرنوشت  جمعی  را با بهترین شیوه رقم بزنیم.

 انتخابات عرصه‌ای بی‌بدیل برای تحول و رشد سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی جامعه است

وی افزود: انقلاب اسلامی با ایده مردم‌سالاری دینی، دخالت مردم در تدبیر امور زندگی جمعی  فراهم کرد لذا انتخابات یک فرصت است انتخابات عرصه‌ای بی‌بدیل برای تحول و رشد سیاسی و اجتماعی و حتی اقتصادی جامعه است.

آل هاشم گفت: باید روی عوامل مشارکت زا کار شود و بدیهی است باید از کارهای که روی مشارکت تاثیرمنفی می گذارد اجتناب شود.

وی ادامه داد: افزایش مشارکت تنها معطوف به یک مولفه نیست عوامل متعددی باید کنار هم قرار گیرد تا یک انتخابات حماسی شکل بگیرد.

امام جمعه تبریز گفت: همه از جمله نخبگان فعالان رسانه‌ای و سیاسی و اجتماعی در تحقق عوامل افزایش مشارکت نقش خود را ایفا کنند.

آلودگی هوا به یک داستان تکراری در شهر تبریز تبدیل شده است

آل هاشم همچنین اظهار کرد: آلودگی هوا به یک داستان تکراری در شهر تبریز تبدیل شده و در ایام پاییز و زمستان هر سال باید شاهد افزایش آلاینده ها در این شهر باشیم بنده تابستان امسال به مسئولان امر بابت فکر عاجل برای جلوگیری از آلودگی هوا تذکر دادم.

تعطیلی مدارس پاک کردن صورت مسئله آلودگی هوا است

وی گفت: با وجود آن تذکرات، هنوز  تبریز از آلودگی رنج می برد باید در این باره فکر اساسی شود با  تعطیلی مدارس کار درست نمی شود این پاک کردن صور ت مسئله است نه حل مسئله است.

آل‌هاشم افزود: منشا آلودگی هوا در تبریز مشخص است باید روی رفع زمینه‌های آلودگی کار شود اما متاسفانه هر سال دریغ از پارسال.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: مدیران باید به مردم گزارش دهند که نسبت به سال گذشته در خصوص کاهش آلودگی هوا چه اقداماتی داشته‌اند و تریبون نماز جمعه در اختیار  آنهاست تا در این خصوص به مردم گزارش دهند.

انتهای خبر