رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی مطرح کرد:عوامل پیدا و پنهان ترافیک اعصاب خرد کن تبریز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی در گفتگو با رسانه ها به بررسی عوامل پیدا و پنهان ترافیک اعصاب خرد کن تبریز پرداخت. به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از تبریزبیدار، سرهنگ فریدون قنبرزاده در خصوص عوامل ترافیک سرسام‌آور تبریز و نقش پلیس در کنترل آن اظهار داشت: پلیس راهور مسئول اجرای قوانین و […]

image_pdfimage_print

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی در گفتگو با رسانه ها به بررسی عوامل پیدا و پنهان ترافیک اعصاب خرد کن تبریز پرداخت.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از تبریزبیدار، سرهنگ فریدون قنبرزاده در خصوص عوامل ترافیک سرسام‌آور تبریز و نقش پلیس در کنترل آن اظهار داشت: پلیس راهور مسئول اجرای قوانین و مقررات است، باید با زیرساخت‌های موجود زمینه اجرای قوانین و مقررات ایجاد شود تا پلیس راهور به نحو احسن قوانین و مقررات را اجرا کند.

زور پلیس به نبود زیرساخت نمی رسد!

وی با اشاره به نقش چشم‌گیر کلینیک‌های پزشکی در تشدید ترافیک تبریز گفت: در جوار کلینیک سلامت روزانه ۱۰ افسر پلیس راهور برای اجرای قوانین و مقررات حضور دارد لیکن بدلیل نبود زیرساخت مناسب حضور پلیس راهور در این محل تاثیر کامل و صد درصدی ندارد و همچنان این مسیر ترافیک است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی ادامه داد: در زمان احداث کلینیک سلامت، باید پارکینگ برای این مجتمع پزشکی در نظر گرفته می شد تا نسبت به کنترل ترافیک مراجعین تدبیر می‌شد.

وی همچنین به حضور پلیس راهور در مسیر مجتمع‌های پزشکی شیخ‌الرئیس و محدوده گلگشت اشاره کرده و افزود: تراکم حضور مطب‌های پزشکی در این محدوده بدون وجود زیر ساخت ترافیکی، باعث شده روزانه چندین افسر راهور در این مسیر به اجرای مقررات ترافیکی بپردازند در حالی‌که این نیروها در مابقی تقاطع‌های سطح شهر بکارگیری می‌شدند.

کمبود اتوبوس و استفاده شهروندان از خودروی شخصی

قنبرزاده با تاکید بر نقش حمل و نقل عمومی در کاهش بار ترافیکی شهر گفت: اکنون در تبریز ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس حمل و نقل عمومی به ۳۵۰ دستگاه کاهش یافته است، یعنی اگر شهروندی تصمیم داشته باشد مقصد خود را بازار و هسته مرکزی شهر که پرترافیک ترین محل است انتخاب کند، باید بطور میانگین بیش از دو ساعت در صف اتوبوس بایستد. بنابراین بدلیل کمبود اتوبوس شهروندان از خودروی شخصی استفاده می کنند و خیابان‌های قدیمی شهر تبریز جوابگوی این حجم از خودروهای جدید تولید شده و در مقابل از رده خارج شده‌ها نیست.

ماشین زیاد شده و خیابان‌‌ها بزرگ نشده

وی به حجم بالای تردد خودرو در سطح شهر نیز اشاره کرده و بیان داشت: سال ۱۳۹۶ در شهر تبریز ۴۵۰ هزار خودرو وجود داشت امروز این تعداد خودرو به عدد ۷۵۰ هزار رسیده و به شکل تقریبی دو برابر شده است‌. در مقابل این حجم از خودرو، خیابان‌های سطح شهر و بازار همان خیابان و بازار سابق است، اگر امروز در کل منطقه بازار پارکینگ احداث شود و ۱۰۰۰ نفر نیروی پلیس راهور حضور داشته باشد، جوابگوی این حجم از ترافیک نیست و ترافیک همچنان ادامه خواهد داشت.

اجرایی شدن طرح زوج و فرد 

رئیس پلیس راهور استان با تاکید بر اینکه راهکار ترافیک شهر تبریز افزایش حمل و نقل عمومی است تا شهروندان بجای استفاده از خودروی شخصی از وسائل حمل و نقل عمومی استفاه کنند، گفت: در مرحله دوم باید آموزش و فرهنگ‌سازی اجرا شود و در مرحله سوم به جهت کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر، اجرای طرح زوج و فرد (محدودیت ورود خودروهای سواری) است که در تهران و سایر کلانشهرها نیز اجرا می شود.

از عملیات عمرانی پاسداران تا ظرفیت محدود چایکنار 

وی خاطر نشان کرد: در کلینیک سلامت ۱۲۰ مطب پزشکی دارد، اگر هر کدام ۵۰ مراجعه کننده با خودروی شخصی داشته باشند عدد قابل توجهی بدست می‌آید و این موضوع باعث ایجاد ترافیک می‌شود.

قنبرزاده تصریح کرد: مسیر چایکنار با ظرفیت محدود خود جوابگوی این حجم از خودرو نیست و هر روز شاهد تشدید ترافیک در این مسیر هستیم.

وی به یکی دیگر از عوامل تشدید ترافیک این روزهای تبریز اشاره کرده و گفت: عملیات عمرانی در اتوبان پاسداران باعث سرریز ترافیک به داخل شهر شده است.

انتهای خبر