گفت و گوی تلفنی ویلیام هیگ با جوادظریف/ وزیر خارجه انگلیس از تعیین کاردار برای برقراری رابطه با ایران خبر داد

ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس عصر سه شنبه طی سخنانی در پارلمان این کشور از موافقت ایران و انگلیس برای تعیین کاردار غیرمقیم خبر داد. به گزارش سرویس بین الملل اعتدال پرس به نقل از ایرنا، وی گفت: من علاوه بر مذاکراتی که با ظریف در نیویورک داشتم روز گذشته نیز تلفنی با وی گفت و […]

image_pdfimage_print

ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس عصر سه شنبه طی سخنانی در پارلمان این کشور از موافقت ایران و انگلیس برای تعیین کاردار غیرمقیم خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل اعتدال پرس به نقل از ایرنا، وی گفت: من علاوه بر مذاکراتی که با ظریف در نیویورک داشتم روز گذشته نیز تلفنی با وی گفت و گو کردم.

هیگ افزود: ما توافق کردیم که دو کشور کاردار غیر مقیم خود را برای اجرایی کردن روند بازسازی روابط دوجانبه و از جمله فراهم کردن مقدمات بازگشایی سفارتخانه ها در تهران و لندن معرفی کنند.
ویلیام هیگ در این سخنرانی همچنین مطالبی را در مورد موضوع هسته ای ایران و مذاکرات هفته آینده کشورمان با گروه ۱+۵ مطرح کرد.

دیروز نیز ویلیام هیگ ، وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی مدعی شد دولت انگلیس یک کاردار غیرمقیم در تهران را منصوب خواهد کرد .

اسکای نیوز در گزارش خود اورده است؛ ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس گفت این کشور آماده تماس مستقیم تر با ایران است و یک کاردار غیرمقیم برای سفارت خود در تهران منصوب خواهد کرد.

بر اساس منابع رسمی ایران و انگلیس به زودی کاردارهای خود را در لندن و تهران تعیین می کنند.

هدف چنین اقدامی از سوی دولت انگلیس تلاش برای برقراری رابطه با ” جمهوری اسلامی” عنوان شده است . به گفته دولت انگلیس ، وظیفه وی برقراری مناسبات، شامل گامهای اولیه در جهت بازگشایی سفارتخانه های دو کشور خواهد بود.

گفتنی است هیگ در حالی این اظهارات را گفت که ایران و انگلیس از سال ۲۰۱۱ میلادی مناسبات دیپلماتیک ندارند.

انتهای خبر