نجفی شهردار تبریز شد/ این بار دوپینگی در کار نبود و نجفی زورش رسید + گزارش مشروح نشست شورا

درجلسه امروز شورای شهرتبریز و درپایان تمام رایزنی ها وپیش بینی های چندماه گذشته، نهایتا کلید عمارت شهرداری به دستان صادق نجفی سپرده شد. به گزارش اعتدال پرس، نجفی که چهارشنبه هفته گذشته به شکل غیرمنتظره! از سمت مدیرعاملی منطقه آزاد ارس کنار گذاشته شده بود، موفق شد با رای ۱۱ نفر از اعضای شورای شهر […]

image_pdfimage_print

درجلسه امروز شورای شهرتبریز و درپایان تمام رایزنی ها وپیش بینی های چندماه گذشته، نهایتا کلید عمارت شهرداری به دستان صادق نجفی سپرده شد.

به گزارش اعتدال پرس، نجفی که چهارشنبه هفته گذشته به شکل غیرمنتظره! از سمت مدیرعاملی منطقه آزاد ارس کنار گذاشته شده بود، موفق شد با رای ۱۱ نفر از اعضای شورای شهر تبریز از جمع ۲۰ عضو حاضر در جلسه، پنجاه و پنجمین شهردارکلانشهر تبریز شود. جعفر مدبر دیگر عضو این شورا در سفر حج به سر می برد.

این گزارش می افزاید، محمد فرج قلیزاده رقیب اصلی نجفی نیز با ۸رای و عباس رنجبر تنها با یک رای نتوانستند در این رقابت پیروز شوند.

همچنین یعقوب هوشیار دیگر کاندیدای شهرداری تبریز از ادامه رقابت با سایر کاندیداها انصراف داد.

پیش از این حسین اکبری به عنوان سرپرست شهرداری تبریز از سوی شورای اسلامی شهر معرفی شده بود.

نجفی

به گزارش اعتدال پرس، در جلسه علنی امروز شورای شهر تبریز که از ساعت هشت و بیست دقیقه آغاز شد، سه کاندیدای نهایی مطرح برای تصدی سمت شهرداری تبریز  به ترتیب حروف الفبا و طی ۲۰ دقیقه به ارائه برنامه های خود و پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر پرداختند. در نوبت اول ۳ کاندیدا برنامه های خود را تشرح کردند و ابتدا عباس رنجبر ضمن ارائه برنامه خود به سوالات خاماچی و حضرتی پاسخ گفت.

در ادامه نشست محمد فرج قلیزاده  دیگر کاندیدای مطرح برای شهرداری تبریز ضمن ارایه گزارشی از برنامه های آتی خود خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و در آخر به سوالات حاجی پور و امیرحقیان پاسخ داد.

در پایان نیز، صادق نجفی آخرین کاندیدا بر اساس حروف الفبا به ارائه برنامه ها خود پرداخت و به سوالات مطرح شده از سوی حاجی پور و شیری آذر دو عضو شورای شهر تبریز جواب داد. در نوبت دوم جلسه شورا به صورت غیر علنی در خصوص انتخاب شهردار ادامه پیدا کرد که در نهایت، شورای اسلامی شهر تبریز با حضور ۲۰ تن از اعضای خود در رای گیری مخفی نجفی را به عنوان شهردار تبریز انتخاب کرده و سکان مدیرت کلان شهر تبریز را به این مدیر اجرایی سپرد.

صادق نجفی که در جلسه علنی صبح امروز شورای اسلامی شهر تبریز به عنوان یکی از سه کاندیدای شهرداری سخن می گفت با بیان اینکه یک مدیر اجرایی بوده و در طول ۳۲ سال خدمت خود در مسئولیت های مختلف ملی و استانی خدمت کرده است؛ ارتباطات را از اصول مدیریت دانسته و گفت: بنده با توجه به ارتباطاتی که با سرمایه گذاران و مدیران حوزه های مختلف ملی دارم خواهم توانست برای تبریز مفید باشم.

شهردار تبریز، مطالعات انجام گرفته در سال ۱۳۹۱ توسط کارشناسان مجموعه شهرداری در حوزه های مختلف مدیریت شهری را سند مهمی در توسعه تبریز خوانده و خواستار تعیین تکلیف بودجه سال ۱۳۹۲ شهردرای تبریز طی ماه های باقی مانده شد.

وی همچنین هویت شهردار را گرفته شده از شورای شهر دانسته و تاکید کرد: برای سرعت گرفتن عمران تبریز باید شهردار اقتدار داشته باشد و این اقتدار از سوی شورا به وی اعطا می شود.

نجفی که موفق به کسب ۱۱ رای اعضای شورای شهر تبریز شده و به عنوان شهردار تبریز منصوب خواهد شد؛ ضمن انتقاد از عدم تحقق بخش اعظمی از درآمدهای بودجه سالانه شهرداری تبریز گفت: برای سال ۱۳۹۳ دو بودجه درآمدی و مشارکتی تدوین خواهیم کرد زیرا شهر تبریز را نمی توان با درآمدهای حاصل از عوارض هفتگانه اداره کرد.

وی تسلط در جذب سرمایه گذار برای ایجاد درآمدهای پایدار را هنر خود دانسته و گفت: در سند بیست ساله توسعه آذربایجان شرقی تبریز به عنوان محور هلدینگ شمال غرب کشور شناخته می شود که راه رسیدن به این نقطه ارائه خدمات برتر است.

مدیر عامل سابق منطقه آزاد ارس با اشاره به مشکلات مختلف زیست محیطی و آلودگی هوای تبریز گفت: یکی از دغدغه های شهردار تبریز باید احیای دریاچه ارومیه باشد. وی با اشاره به موفقیت خود در مدیریت منطقه آزاد ارس تغییرات لحظه به لحظه در مدیریت اجرایی را نیاز اساسی مدیریت نوین ارزیابی کرد.

نجفی ضمن ارائه برنامه مکتوب خود به اعضای شورای شهر در پاسخ به سوال حاجی پور، عضو شورای شهر تبریز در خصوص نحوه بازسازی بافت های فرسوده و رفع مشکل حاشیه نشینی شهر تبریز؛ استفاده از تجارب کشورهای خارجی در این زمینه را یکی از برنامه های خود دانسته و گفت: با مشارکت اهالی و سرمایه گذاران می توان این مشکلات را رفع کرد.

وی در پاسخ به سوال شیری آذر، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز از مشخص شدن استراتژی برنامه خود در موضوع مدیریت امور فرهنگی و بانوان خبر داده و با اشاره به موضوع جذب سرمایه گذاری در پروژه های مدیرت شهری گفت: در ارس ثابت کرده ام با راهکار جذب سرمایه گذار آشنا هستم.

نجفی از رایزنی خود برای سرمایه گذاری در پروژه هایی چون انتقال پادگان و زندان تبریز به خارج از شهر خبر داده و بر ایجاد کارگو منطقه آزاد در اطراف تبریز تاکید کرد.

نجفی کیست؟

 صادق نجفی متولد ۱۳۳۹ در شهرستان عجب شیر است و دارای مدرک مدیریت بوده و هم‌اکنون در حال سپری کردن دفاع از دوره دکترا است.

 صادق نجفی همچنین دبیر کمیته روابط اقتصادی خارجی شمالغرب کشور، عضو هیئت مدیره منطقه آزاد ارس، عضو هیئت امنای دانشگاه غیرانتفاعی اسوه، دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، عضو کارگروه صادرات کشور، سرپرست منطقه آزاد ارس، مدیرعامل منطقه آزاد ارس و رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی رادر کارنامه خود دارد.

وی در طول ۳ دولت گذشته بعنوان رئیس اتاق بازرگانی استان آذربایجانشرقی حضور داشته و با ادغام وزارت صنعت و معدن و وزارت بازرگانی بعنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره قبلی منطقه آزاد ارس برگزیده شد.

انتهای خبر