تکمیلی: لیست ها در صف عمارت شهرداری/ گزارش اختصاصی اعتدال پرس از ائتلاف های انتخاباتی شاخص در تبریز

با پایان مهلت ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، فعل و انفعالات انتخاباتی و تحرکات کاندیداها  در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی بخصوص در شهر تبریز بیش از پیش به چشم می خورد. به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، همچون دوره های قبلی انتخابات در این دوره نیز در کنار فعالیت کاندیداهای منفرد، شاهد تهیه […]

image_pdfimage_print

با پایان مهلت ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، فعل و انفعالات انتخاباتی و تحرکات کاندیداها  در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی بخصوص در شهر تبریز بیش از پیش به چشم می خورد.

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، همچون دوره های قبلی انتخابات در این دوره نیز در کنار فعالیت کاندیداهای منفرد، شاهد تهیه لیست های انتخاباتی از سوی محافل مختلف و تشکیل ائتلاف توسط برخی از دیگر کاندیداها نیز هستیم.

گزارش های دریافتی از رقابتهای انتخاباتی مرکز استان حاکی است با توجه به ترافیک بالای کاندیداهای معروف مطرح شده در تبریز وپیش بینی رقابت بسیار فشرده و سنگین در این انتخابات، تعدادی از این چهره های برتر برای افزایش شانس پیروزی خود و نیزکاهش هزینه ها اقدام به ائتلاف و تهیه لیست های گروهی نموده اند و در این راستا پیش بینی می شود این لیست ها خواهند بود که گوی رقابت را از دیگران می ربایند.

در میان ائتلاف ها و لیستهای مختلف که البته هنوز هیچ کدام به مرز تکمیل و نهایی شدن نرسیده اند، تاکنون ۱۰ لیست بیش از همه سر زبانها افتاده و محل توجه محافل سیاسی قرار گرفته است. این لیست ها که بعضا نیز در حال تغییر و کم و زیاد شدن هستند عموما با محوریت اشخاص متنفذ و بر اساس سلایق غیر سیاسی و عموما شخصی شکل گیری شده اند. نکته جالب و مشترک تمام این لیست ها ناتوانی  دست اندرکاران لیست برای پیدا کردن یک ترکیب کامل ۲۱ نفره (تعداد اعضای شورای شهر تبریز طبق قانون جدید) و اکتفا به یک لیست حداکثر ۱۵ نفری(میزان اکثریت لازم برای انتخاب شهردار) است.

 ائتلاف های پیشتاز

ارزیابی های بدست آمده از محافل مختلف  نشان می دهد، لیست جریان عدالتخواهی، ائتلاف آبادگران، ائتلاف شهریاران جوان و یک لیست دیگر منتسب به …؟ ائتلاف های برتری هستند که از هم اکنون خود را جلو زده اند.

گفتنی است این اسامی بیشتر بر اساس اخبار غیر رسمی و شنیده های رایج در محافل مختلف تنظیم شده و احتمال تغییر و تکمیل آنها وجود خواهد داشت.

anaj13610167425Niagw_thumbnail

لیست حامیان تراکتور با نام “تراکتورچی لار”

این لیست که با میدان داری مدیرعامل تیم تراکتور سازی و یکی دیگر از چهره های نظامی نزدیک به این تیم در حال فعالیت است و واکنشهای مختلفی را نیز در پی داشته ، تاکنون علاوه بر مدیر عامل تیم تراکتور نام افرادی چون مدبر، ششگلانی، درسخوان، عابدزاده را نیز در لیست خود گنجانده است.

* جدیدترین خبراینکه با توجه به اعتراضات و حساسیت های ایجاد شده در خصوص این لیست و بخصوص با توجه به اعتراضات گسترده هواداران تراکتور علیه مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی که منجر به شعارهای تند علیه جعفری در جریان بازیهای ضعیف این تیم در چند هفته گذشته  شد، ارائه این لیست تقریبا متفی و به شکست انجامیده است.

لیست مدیران فن سالار با عنوان ائتلاف بزرگ آبادگران

یلسل

لیست دیگری که شامل جمعی از مدیران متخصص حوزه های شهری است و خاستگاه اکثرشان نیز استانداری می باشد با عنوان ائتلاف بزرگ آبادگران تشکیل شده است.

مهندس احد راشد مدیرکل مستعفی دفتر فنی استانداری، مهندس جعفرسعیدی مدیرکل سابق سازمان همیاری شهرداری های استانداری، مهندس کریم باقری مدیرکلمستعفی حمل و نقل و ترافیک استانداری، محمد حسن منافی رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی، بابک محمدزاده مدیر کل سابق روابط عمومی استانداری، علی آذرنژاد، سرهنگ جهانگیری معاون سابق نیروی انتظامی استان و برخی دیگر از کارشناسان فنی حوزه شهری از اعضای معروفی هستند که تاکنون حضورشان در این لست مطرح شده است.

لیست جریان عدالتخواهی شورای شهر تبریز

 لیست دیگری که  از چند ماه پیش فعال شده است، لیستی است که به ریاست مهندس شکوری و ,,, دو عضو شاخص شورای فعلی شهر تبریز در حال تکمیل و فعالیت است.

در این لیست از چهره هایی که دارای سابقه برجسته در عدالتخواهی بوده و در عین حال از چهره های متنفذ مناطق مختلف شهر تبریز و حومه هستند و نیز از چهره های فرهنگی و رسانه ای بیشتر استفاده شده است.

حجت الاسلام اسمعیل پور، سعیدی ، دکتر اکبرنژاد، بابک محمدزاده (از مدیران سابق استانداری)، مهندس صمدانی و چند چهره شاخص دیگر که بزودی قطعی خواهند شد از جمله اعضای این لیست معرفی شده اند.

ائتلاف شهریاران جوان

2013-04-19 17.37.13

این ائتلاف که به ابتکار چند تن از کاندیداهای جوان شورای شهر تبریز تشکیل شده است با شعار لزوم بازگشت پویایی و نشاط جوانی به شورا و خروج شورا از بحران محافظه کاری ها و تصمیمات مصلحتی تشکیل شده است . در فهرست اولیه این ائتلاف تنی چند از نیروهای متخصص و عمدتا جوان که دارای سوابقی درعرصه های مدیریتی و فنی نیز هستند، دیده می شود.

لیست موسوم به سرداران

کانیداها

این لیست که گفته می شود منتسب به …..! است بیشتر شامل سردارن و نظامیان بازنشسته سپاه و فرماندهان عرصه دفاع مقدس است.

در این لیست افرادی چون ششگلانی، مدبر، اسوتچی، شکوری، جعفری، باغبان و چند سردار دیگر حضور خواهند داشت.

لیست نوین (حامیان قالیباف)

علی رغم تکذیب های مختلف شهردار تبریز، لیست منتسب به وی نیز از جمله لیستهای پر سر و صدای این دوره از انتخابات است که از چند ماه پیش استارت کار خود را زده اند.

جدیدی مشاوربانوان شهردار، محدث معاون سابق شهردار، باغبان معاون سابق شهردار، امیرحقیان شهردار سابق منطقه ۷ تبریز، وحیدی مهر معاون سابق فرهنگی شهردار تبریز و برخی دیگر از مدیران شهرداری از افراد شاخص این لیست هستند که البته همچون لیستهای دیگر تکمیل و نهایی نشده اند.

لیست قره داغلی لار

در کنار این لیست یک لیست دیگر نیز معروف به لیست ارسبارانی های مقیم تبریز آغاز بکار نموده بود که طبق آخرین خبرهای رسیده، به علت اختلاف دست اندرکاران و اعضای آن به سه گروه مختلف منشعب شده اند و البته تلاشهایی نیز جهت وحدت دوباره این لیست در حال انجام است.

سرهنگ جهانگیری، دکتر آقاپور و دیگر چهره های ارسبارانی مقیم تبریز اعضای این لیست را تشکیل می دهند.

جامعه اسلامی مهندسین استان

download

این تشکل اصولگرا با ثبت نام دبیر استانی خود مهندس ابراهیمی در انتخابات شورای شهر تبریز نسبت به ارائه لیست در این انتخابات جدی تر شده است.

مهندس ابراهیمی ضمن تایید این خبر به اعتدال پرس گفته است، بعد از اخذ مصوبه شورای مرکزی نسبت به معرفی لیست اقدام خواهد شد.

لیست موتلفه

این تشکل ریشه دار راست سنتی هم همچون انتخابات های گذشته درصدد ارائه لیست مستقل برای شورای شهر تبریز برآمده و از چند هفته پیش رایزنی های خود را در این خصوص آغاز کرده است.

طبق شنیده ها،  دکتر عابدزاده عضوفعلی شورای شهر تبریز مشهورترین عضو این لیست می باشد. مهندس قوچی رئیس اداره گردشگری اسکو، مرتضوی رئیس هیئت شنای استان و ….  از جمله افرادی هستند که موفق به حضور در این لیست شده اند.

لیست عجیب یک کاندیدای همیشه ناکام ریاست جمهوری برای شورای شهر تبریز

anaj1366195480OyE5L8_related

محسن رضایی که تکراری ترین کاندیدای ادوار گذشته ریاست جمهوری نام گرفته است در یک شگرد تبلیغاتی عجیب و در جریان سفر هفته گذشته خود به تبریز اقدام به معرفی لیست حامیان خود برای شورای شهر تبریز نمود.

اسامی این لیست که البته هنوز با تایید و یا تکذیب این افراد مواجه نشده است، عبارتند از آقایان: جواد ششگلانی، شهرام دبیری، محمد حسین جعفری، علی باغبان، صدیقی علا، محمد رسولی ساعی (قائم مقام ستاد محسن رضایی در استان)، حبیب شیری آذر، بهزاد پروین قدس، مرتضی آهنگر پروین، اصغر عابدزاده، سجاد آقاجانی، روح الله جهانگیری، جعفر سعیدی، عباس شاملی، شیاری، داوود امیر حقیان، محمد حسین منافی، کریم صادق زاده، علی آذرنژاد، ایرج شهین باهر، سعید محدث و خانم ها: لیندا گرامی آذر و دکتر موسوی.

لیست احتمالی اصلاح طلبان

eslah_462

در میان کاندیداهای ثبت نام کرده  برای انتخابات شورای شهر تبریز، چند چهره سیاسی از جریان اصلاح طلب نیز دیده می شود.

این افراد که به احتمال زیاد در قالب یک لیست مشترک از سوی اصلاح طلبان و البته شاید با نام و ظاهری غیر سیاسی وارد عرصه رقابت خواهند شد، عبارتند از: دکتر خداوردی زاده مدیرکل سابق دامپزشکی استان و عضو هیئت موسس جبهه مشارکت، صادق زاده دبیر خانه کارگر استان، گرامی آذر و برزگر جلالی زوج اصلاح طلب، شیری آذر و چند چهره دیگر خواهند بود. 

** البته خبرهای دیگری از تلاش برخی نمایندگان تبریز و تشکلهای دانشگاهی و سیاسی دیگر از جمله جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاههای تبریز برای ارائه لیست و حمایت از افراد منتسب به خودشان در انتخابات شورای شهر تبریز به گوش می رسد که در خبرهای تکمیلی آینده به آن اشاره خواهیم کرد. 

* اعتدال پرس بنابه رسالت اطلاع رسانی خود آماده دریافت اطلاعات تکمیلی از ناحیه کاندیداها و ائتلاف های دیگر فعال در استان و شهر تبریز و همچنین توضیحات احتمالی و تکمیلی نامزدهای محترم در خصوص این خبر می باشد.

اخبار مرتبط :

خبر ویژه: کاندیداهای شاخص وارد میدان شدند/ خیز اصلاح طلبان برای شورا و ثبت نام همزمان نامزدهای جریان عدالتخواه/ ائتلاف های پیشتاز + تصاویر 

نام نویسی داوطلبان شوراها آغاز شد/ اعلام نامزدی ۲۰۰ نفر در اولین روز/ ثبت نام جنجال برانگیز یک مدیر مستعفی در تبریز 

تکرار-یاداشت اعتدال پرس: تراکتورسواری سرداران در انتخابات شوراها/ سرداران محترم! لطفا تراکتور را (دوباره) سیاسی نکنید  

انتهای خبر