دکترجبارزاده، جلسات کارشناسی خود را شروع کرد/ اعلام سیاستهای کاری استاندار جدید در دیدار با تجار و هنرمندان – اولین گفتگوی تلویزیونی آقای دکتر

استاندار آذربایجان شرقی این روزها مشغول دیدار با گروههای مختلف و پذیرای از میهمانان مختلفی است که جهت آشنایی متقابل با نظرات کارشناسی و سیاست های کاری جلسات مشترک دارند. به گزارش اعتدال پرس، بعد از نخستین جلسه رسمی دکتر جبارزاده که با اعضای شورای شهر تبریز و در محل شورا برگزار شد ، وی […]

image_pdfimage_print

استاندار آذربایجان شرقی این روزها مشغول دیدار با گروههای مختلف و پذیرای از میهمانان مختلفی است که جهت آشنایی متقابل با نظرات کارشناسی و سیاست های کاری جلسات مشترک دارند.

به گزارش اعتدال پرس، بعد از نخستین جلسه رسمی دکتر جبارزاده که با اعضای شورای شهر تبریز و در محل شورا برگزار شد ، وی به صداوسیمای استان رفته و اولین گفتگوی تلویزینی خود را هم البته به شکل ضبط شده و غیر زنده انجام داد تا مردم با بخشی از دیدگاهها و برنامه های وی آشنا شوند.

دیروز نیز استاندار محترم، نشستهایی با اعضا اتاق بازرگانی تبریز و همچنین جمعی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار کرد تا نشان دهد برخلاف سلف پیشین خود نمی خواهد بین وی و اهالی اهل اندیشه و تفکر فرهنگ و هنر دوری بیافتد.

این گزارش حاکی است، استاندار آذربایجان شرقی در دیدار هیأت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با وی، با بیان این که هیچ رسالتی به جز احیای بخش خصوصی در استان ندارم، اظهار داشت: به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید، به بخش خصوصی چک سفید می‌دهم و بقیه کار به آنها مربوط است که تا چه حد بتوانند ما را در تحقق اهداف دولت تدبیر و امید یاری کنند.

اسماعیل جبارزاده ، با اشاره به شور و نشاط مردم بعد از انتخابات ۲۴ خرداد، گفت: جا دارد به مردم عزیز تبریک بگوییم که با تصمیم خود در کشور تغییر ایجاد کردند و امیدواریم اثرات این تغییر مبارک را در آینده شاهد باشیم.

وی با بیان این که استانداران گذشته خدمات و زحمات زیادی داشته‌اند و از همه آنها تشکر می‌کنم، افزود: اما بنده یک ویژگی نسبت به آنها دارم و آن، فعالیت در بخش خصوصی و لمس مشکلات تولید و تجارت است، به همین جهت درد بخش خصوصی را درک می‌کنم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که امیدوارم خاطرات خوش برای تولیدکنندگان و بازرگانان تکرار شود، اظهار داشت: با این که آقای روحانی، فردی فوق‌العاده عالم و آگاه به مسایل روز است، اما انتخاب آقای جهانگیری به عنوان معاون اول نیز نشان داد که دولت تدبیر و امید برای تقویت تولید و احیای بخش خصوصی آمده، چرا که ایشان مشکلات تولید را با گوشت و پوست خود لمس کرده است.

جبارزاده با اشاره به این که تصمیم‌گیران دولت آشنا و باورمند به بخش خصوصی هستند، افزود: فعالیت در بخش خصوصی برای من بسیار شیرین بود، اما علت این که مسؤولیت استانداری را قبول کردم نگاه ویژه دولت به مسایل آذربایجان شرقی بود و نظر دولت هم این بود که بنده می‌توانم انتظارات دولت را برآورده کنم، بنابراین پذیرفتم که فدا شدن یک نفر از بخش خصوصی، به زنده شدن بقیه می‌ارزد.

وی با تاکید بر این که انتظار من از بخش خصوصی، فراتر از همفکری و تبادل نظر است، افزود: اتاق بازرگانی و بخش خصوصی باید اتاق فکر تشکیل دهند و کمی از وقت خود را برای بررسی موضوعات مختلف و ارایه راهکار اختصاص دهند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که هیچ رسالتی ندارم به جز احیای بخش خصوصی در استان، افزود: در جلسه اخذ رأی از هیأت وزیران گفتم که شرط قبول مسؤولیت استانداری این است که آخرین مصلحت را باید ما تشخیص دهیم، لذا وقتی چنین امکان و اختیاری از دولت گرفته‌ایم باید از آن استفاده کنیم.

جبارزاده خطاب به اعضای هیأت رییسه اتاق بازرگانی تصریح کرد: مطمئن باشید آن چه مربوط به حیطه استانی است با قوت اجرایی خواهد شد و آن چه مربوط به سطح ملی است از نفوذ و ارتباط خود با اعضای دولت استفاده می‌کنیم و با استفاده از نظرات بخش خصوصی، دولت را قانع می‌کنیم که خواسته ما در سطح ملی تسری یابد.

وی تاکید کرد: از بخش خصوصی و تمام واحدهای تولیدی می‌خواهم برنامه‌ها و انتظارات خود از مدیریت استان را برای چهار سال آینده ارایه کنند تا کمک کنیم مشکلات حل شود واحدهای تولیدی با تمام ظرفیت کار کنند.

جبارزاده با بیان این که برنامه‌های پنج ساله توسعه متکی به درآمدهای نفتی است، افزود: به همین علت برنامه‌های بخش خصوصی برای ما مهم‌تر است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت بازگشایی خط ریلی جلفا، خاطرنشان کرد: این کار جزو اولویت‌هاست که اگرچه تحقق آن به زمان نیاز دارد اما با جدیت پیگیری خواهد شد، چرا که فلسفه شکل‌گیری منطقه آزاد ارس و گمرک به خاطر ارتباطات بین‌المللی است که از طریق خط آهن میسر می‌شود.

وی در پاسخ به دعوت فعالان بخش خصوصی برای بازدید از نمایشگاه‌های خارج از کشور، گفت: اگر احساس کنم که حضور بنده در کشورهای خارجی به نفع صنعت و تولید ماست و موجب اعتبار بخش خصوصی می‌شود حتما حضور خواهم یافت، اما برای گردش و تفریح وقت نداریم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین تقویت روابط با جمهوری آذربایجان و ترکیه را جزو اهداف دولت و اولویت‌های استان ذکر کرد و افزود: در این خصوص به کمک بخش خصوصی نیاز داریم.

اعضای هیأت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم در این دیدار مسایل و مشکلات بخش تولید و سرمایه‌گذاری را بیان کردند که اهم مطالب مطرح شده عبارتند از:

–    لزوم نظام‌مند کردن خدمات شهروندی

–    ضرورت همکاری صمیمانه دولت با بخش خصوصی

–    توجه بیشتر به اولویت‌های واحدهای تولیدی و صنعتی

–    حل مشکلات کارگری

–    توجه ویژه به بحران صنعت خودرو

–    حل مشکل سرمایه در گردش واحدهای کوچک تولیدی

–    بررسی و حل مشکلات گمرک استان

 با کمک نمایندگان استان، سال ۹۳ را سال شکوفایی در بخش های عمرانی آذربایجان شرقی می نامیم

اسماعیل جبارزاده با بیان اینکه با همکاری نمایندگان مجلس شاهد افزایش تخصیص بودجه در سال آینده خواهیم بود، گفت: امیدواریم با همکاری نمایندگان استان سال ۹۳ را سال شکوفایی در بخش های عمرانی بنامیم.

به گزارش اعتدال پرس، اسماعیل جبارزاده در اولین گفتگوی تلویزیونی خود در شبکه استانی سهند اظهار داشت: استان ما پتانسیل‌های بالایی نسبت به استان‌های دیگر دارد که از جمله آنها می توان به فعالیت مدیران متخصص و همچنین وجود بخش خصوصی بسیار قوی در این استان اشاره کرد.

وی ادامه داد: بنا داریم مدیران استانی جدید را بدون توجه به گرایش های سیاسی و تنها با توجه به تخصص و تعهدشان انتخاب کنیم در این صورت است که می توان شاهد استانی با پیشرفت های سیاسی، اقتصادی و عمرانی بود.

جبارزاده با اشاره به ضرورت حمایت از بخش خصوصی گفت: مشکلات اقتصادی کشور در طول چندین سال گذشته را نمی توان انکار کرد که این امر موجب عقب ماندن برخی پروژه های عمرانی و اقتصادی در کل کشورو استان ما شده است به همین دلیل باید زمینه حضور بخش خصوصی در زمینه‌های اقتصادی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه اخیرا شاهد این بوده ایم که سرمایه گذاران داخل استان جذب استان های دیگر شده اند که باید زمینه آشتی این بخش را با بخش دولتی فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: آمدن من مصادف با ماه آبان بوده که تا این زمان تنها ۱۲ درصد از بودجه های عمرانی استان تخصیص یافته وتاپایان سال نیز نمی توان شاهد تخصیص مقدار بیشتری بود زیرا بودجه های دولتی در ماه های پایانی سال صرف هزینه های جاری همانند حقوق کارمندان می شود.

وی با بیان اینکه با همکاری نمایندگان مجلس شاهد افزایش تخصیص بودجه در سال آینده خواهیم بود، گفت: امیدواریم با همکاری نمایندگان استان سال ۹۳ را سال شکوفایی در بخش های عمرانی بنامیم.

جبارزاده  ادامه داد: همچنین با همکاری بخش خصوصی جانی دیگر به پروژه های عمرانی باقیمانده استان خواهیم داد.

 فضای کنونی بهترین فرصت برای خلق آثار نو در عرصه فرهنگ و هنر است

جبارزاده

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر از فضای نشاط و امیدی که بعد از انتخابات ۲۴ خرداد در جامعه ایجاد شده، برای خلق آثاری نو استفاده کنند.

به گزارش اعتدال پرس، اسماعیل جبارزاده در دیدار جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان با وی، با بیان این که فرهنگ هر جامعه، هویت انسان‌های آن جامعه را تشکیل می‌دهد، افزود: استان آذربایجان شرقی، از نظر فرهنگی بسیار غنی است، اما هر غنایی نیاز به مراقبت دارد و امروز وظیفه ما نه تنها حفظ میراث فرهنگی بلکه رونق بخشیدن و سپردن آن به نسل‌های بعدی است.

وی با اشاره به این که زبان و موسیقی دلنشین و در یک کلام فرهنگ آذری با ذات انسان‌ها عجین است، افزود: امیدوارم با بستری که در دولت تدبیر و امید فراهم شده، چهار سال آینده دوران شکوفایی فرهنگ ایران به ویژه آذربایجان باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که فرهنگ آذری، شناسنامه همه ما آذری‌هاست، افزود: رسالت ترویج و رونق فرهنگ آذری بر عهده اهالی فرهنگ وهنر استان است و بنده به عنوان خدمت‌گزار مردم استان، تمام و کمال در خدمت اهالی فرهنگ و هنر هستم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به خلق آثار نو در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری، گفت: شور و نشاط و امیدی که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در جامعه ایجاد شده فرصت خوبی برای رشد و افزایش انگیزه اهالی فرهنگ و هنر در راستای خلق آثار جدید است.

جبارزاده با تاکید بر این که نشاط اجتماعی تنها توسط اهالی فرهنگ و هنر ایجاد می‌شود، افزود: کارهای عمرانی بدون فرهنگ، نشاط‌آفرین نیست.

وی با تاکید بر این که باید دین خود را به آذربایجان ادا کنیم، افزود: همیشه در خدمت اهالی فرهنگ و هنر خواهم بود و در فرصت‌ها و مناسبت‌های مختلف در جمع آنان حاضر خواهم شد.

گفتنی است در این دیدار جمعی از شعرا، نویسندگان و هنرمندان عرصه‌های مختلف ضمن تبریک انتصاب دکتر جبارزاده به سمت استانداری آذربایجان شرقی، برای وی آرزوی موفقیت کردند.

انتهای خبر