ویژه اعتدال پرس/ هشدار امام جمعه تبریز در بازدید از دانشگاه پیام نور استان: مانع اقدامات ضد ولایی اساتید در دانشگاه شوید

نماینده ولی فقیه در استان با هشدار به حضور برخی اساتید سکولار و مخالف ولایت فقیه خواستار جدیت مسئولین دانشگاه در این خصوص شد و تاکید کرد: وجود اساتید مخالف ولایت فقیه در دانشگاه قابل تحمل نیست. به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، حضرت آیت الله مجتهد شبستری دیروز در مراسم آغاز برنامه های ایام فاطمیه (س) […]

image_pdfimage_print

نماینده ولی فقیه در استان با هشدار به حضور برخی اساتید سکولار و مخالف ولایت فقیه خواستار جدیت مسئولین دانشگاه در این خصوص شد و تاکید کرد: وجود اساتید مخالف ولایت فقیه در دانشگاه قابل تحمل نیست.

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، حضرت آیت الله مجتهد شبستری دیروز در مراسم آغاز برنامه های ایام فاطمیه (س)  دانشگاه  پیام نور تبریز و در حضور دانشجویان ، اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور تبریز با اشاره به شاخصه های جامعه علوی و فاطمی افزودند: در جامعه اسلامی و به ویژه دانشگاه های کشور، نباید به اساتید مخالف با ولایت ائمه معصومین علیهم السلام و ولایت فقیه اجازه فعالیت داد که در این راستا می توان از دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر، مانع از اقدامات ضد ولایی شد.

امام جمعه تبریز با تذکر شدید نسبت به همه مسوولان فرمودند که در جذب و به کارگیری اساتید، باید متناسب با موازین انقلابی و دینی دقت فراوان به عمل آورد.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری در فراز دیگر از سخنان خود با اشاره به راههای مختلف شناخت یک فرد عنوان کردند که برای شناخت و علم به شخصیت یک فرد سه راه وجود دارد:

۱-   وارثت

۲-   کردار

۳-   گفتار.

که حضرت فاطمه زهرا(س) از همه جهات سه گانه گفته شده، دارای شخصیتی ممتاز بوده و لذا به عنوان بانوی الگو و نمونه برای همه بانوان در همه زمان ها و مکان ها محسوب شوند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به حدیثی از امام حسن علیه السلام افزودند: یکی از بهترین وجوه شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها توجه ویژه به جامعه و مصالح همه مسلمین است که این امر در راز و نیایش های آن حضرت و همین طور خطبه های آن بانوی گرانقدر در مسجد پدر بزرگوارشان کاملا متجلی است.

* گفتنی است دانشگاه پیام نور استان از چند سال پیش پاتوق برخی اساتید مشارکتی  که از سمتهای سیاسی خود در دولت  عزل شده بودند، شده است و از چندی پیش نیز اعتراضاتی نسبت به حضور برخی عناصر ضد ولایی در دانشگاه پیام نور از سوی اساتید ارزشی این دانشگاه مطرح شده که تاکنون بی ثمر بوده است.

انتهای خبر