انتخاب اعضای هیئت مدیره پالایشگاه تبریز/ جای خالی تبریز در ترکیب جدید پالایشگاه تبریز!

اعضای هیئت مدیره شرکت پالایش نفت تبریز در حالی با حضور اکثریت صاحبان سهام این شرکت انتخاب شد که در ترکیب جدید هیئت مدیره هیچ نماینده ای از تبریز و آذربایجان به چشم نمی خورد و در عوض گروههای اقتصادی و سرمایه گذارانی از اصفهان و همدان و … توانستند هدایت این پالایشگاه را به دست […]

image_pdfimage_print

اعضای هیئت مدیره شرکت پالایش نفت تبریز در حالی با حضور اکثریت صاحبان سهام این شرکت انتخاب شد که در ترکیب جدید هیئت مدیره هیچ نماینده ای از تبریز و آذربایجان به چشم نمی خورد و در عوض گروههای اقتصادی و سرمایه گذارانی از اصفهان و همدان و … توانستند هدایت این پالایشگاه را به دست گیرند.

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، در این مجمع که امشب با حضور اکثریت سهامداران با ۹۲٫۴۶ درصد سهم برگزار شد شرکت‌های گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری هامون سپاهان، خدمات هامون سپاهان، سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان زنجان و سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان همدان به عنوان اعضای حقوقی هیئت مدیره شرکت پالایش نفت تبریز انتخاب شدند.

پالایشگاه نفت تبریز یکی از پالایشگاه‌های مهم نفت در ایران است که در جنوب غرب شهر تبریز در محدوده‌ای به وسعت ۱٫۵ کیلومتر مربع قرار گرفته ‌است.

مراحل اجرایی این پالایشگاه از سال ۱۳۵۳ آغاز شده و در سال ۱۳۵۶ به پایان رسیده‌است.

پالایشگاه تبریز در سال ۱۳۷۷ خورشیدی با ایجاد تغییراتی در بخش اداری آن به شرکت پالایش نفت تبریز ارتقا یافت. این پالایشگاه از دو واحد آب، برق،بخار و پالایش تشکیل یافته‌است.

ظرفیت اسمى اولیه این شرکت ۸۰ هزار  بشکه در روز بود که با اجراى طرح‌هاى ازدیاد ظرفیت هم اینک این رقم به ۱۱۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

نفت خام مورد نیاز از میادین نفتى اهواز ــ آسمارى و از طریق تاسیسات رى توسط یک خط لوله ۱۶ اینچ تامین مى شود. شرکت پالایش نفت تبریز دارای ۱۴ واحد پالایش و ۱۰ واحد سرویسهای جانبى مى باشد. محصولات تولیدى شرکت در آزمایشگاه مرکزى مجتمع پالابشى, بر اساس استانداردهاى بین‌المللى و مشخصات تعیین شده شرکت ملى پالایش و پخش فراورده‌هاى نفتى ایران مورد آزمایش و کنترل قرار گرفته و پس از صدور تائیدیه‌هاى نهایى به شرکت ملى پخش فراورده هاى نفتى ایران ارسال مى‌شود.

انتهای خبر