مدیر دفتر صدا و سیما در باکو معرفی شد/ تاکید مقام آذری بر تشکیل کمیته مشترک رسانه ای ایران و جمهوری آذربایجان

مراسم معارفه “مهدی راثی” از مدیران رسانه ای استان آذربایجان شرقی به عنوان مدیر دفتر صدا و سیما در باکو برگزار شد. به گزارش اعتدال پرس، با برگزاری مراسم معارفه در  روز گذشته با حضور “محسن پاک آیین” سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان  و “علی حسن اف” رئیس بخش سیاسی و اجتماعی ریاست جمهوری آذربایجان؛ مهدی راثی […]

image_pdfimage_print

مراسم معارفه “مهدی راثی” از مدیران رسانه ای استان آذربایجان شرقی به عنوان مدیر دفتر صدا و سیما در باکو برگزار شد.

به گزارش اعتدال پرس، با برگزاری مراسم معارفه در  روز گذشته با حضور “محسن پاک آیین” سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان  و “علی حسن اف” رئیس بخش سیاسی و اجتماعی ریاست جمهوری آذربایجان؛ مهدی راثی فعالیت خود را به عنوان مدیر دفتر صدا و سیمای جمهوری اسلامی در باکو آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، محسن پاک آیین سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با اشاره به مناسبات روبه توسعه تهران و باکو و دستاوردهای مهم سفر اخیر رئیس جمهوری آذربایجان به ایران ، اهمیت توسعه مناسبات رسانه ای را مورد تاکید قرار داد .  

محسن پاک آیین در این دیدار به گوشه ای از تلاشهای نمایندگی صداوسیما در باکو برای توسعه مناسبات رسانه ای در شرایط حساس مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان اشاره و اعلام کرد قلباً از تلاشهای صورت گرفته در این خصوص و نقش برجسته ای که آقای کاظمی در این روند ایفاء کرده اند، رضایت دارد .  

در این دیداراحمدکاظمی مدیرنمایندگی صداوسیما درباکو نیزبا اشاره به فعالیتهای نمایندگی صداوسیما در باکو در بخشهای مختلف تولید گزارشهای خبری و برنامه سازی ، به تشریح رویکردهای سازنده شبکه های رسانه ملی از جمله شبکه سحر در قبال جمهوری آذربایجان و فعالیت های نمایندگی در این خصوص پرداخت. 

مدیر نمایندگی صداوسیما در باکو همچنین با اشاره به امضای سه قرارداد همکاری رسانه ای میان دوکشور در دو دهه اخیر ، اهمیت امضای قرارداد جدید رسانه ای را مورد تاکید قرار داد که مورد استقبال طرف آذری قرار گرفت. 

علی حسن اف رئیس بخش سیاسی اجتماعی ریاست جمهوری آذربایجان در این دیدار با تاکید بر اینکه جمهوری آذربایجان در توسعه مناسبات با کشورها از جمله همسایگان دارای اراده مستقلی است ، افزود دو کشور دارای پیوندها و اشتراکات فراوانی هستند که توسعه مناسبات شان را ضروری   می سازد.  

“علی حسن اف” رئیس بخش سیاسی و اجتماعی ریاست جمهوری آذربایجان از اقدامات صورت گرفته در سالهای اخیر برای گسترش همکاریهای رسانه ای ایران و جمهوری آذربایجان تشکر و آنها را ارزشمند خواند.  

حسن اف با اشاره به اینکه کاظمی مدیر نمایندگی صداو سیما در باکو علیرغم برخی از مشکلات و موانع ، تلاشهای گسترده و ارزشمندی برای همکاریهای رسانه ای دوکشور کرده است، تشکر و قدردانی خود از این تلاشها را اعلام کرد .  

رئیس بخس سیاسی و اجتماعی ریاست جمهوری آذربایجان همچنین با اشاره به توافق دو کشوربرای تشکیل کمیته مشترک رسانه ای در سفر دسامبر۲۰۱۱ خود به تهران، از آمادگی این کشور برای برگزاری جلسات کمیته مشترک رسانه ای در سطحی مناسب و همچنین دعوت از ریاست و مسئولان محترم صداوسیما برای سفر به باکو خبر داد .  

در این دیدار مهدی راثی مدیر جدید نمایندگی صداوسیما در جمهوری آذربایجان نیزبا اشاره به سوابق رسانه ای خود ، بر ادامه روند توسعه مناسبات رسانه ای دو کشور دوست و برادر تاکید کرد.  

بر اساس این گزارش، مهدی راثی متولد اردیبهشت۱۳۵۵ از شهرستان کلیبر بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی از دانشگاه تبریز می باشد.

وی در کارنامه کاری خود معاونت سیما و قائم مقامی مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی، معاونت صدای مرکز آذربایجان شرقی،  ریاست خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی،  ریاست دانشگاه پیام نور واحد اهر، مدیریت باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیمای آذربایجان شرقی،  معاونت دانشجویی فرهنگی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان،  مدیریت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان،  مسئولیت اتاق خبر واحد اطلاعات و اخبار صدا و سیمای استان، سردبیری خبرگزاری ایسنا در استان و عضویت در هیات مدیره خانه مطبوعات استان را دارد.

انتهای خبر