واحد روابط عمومی در بسیاری از سازمان ها و ارگان ها منفعل و ناکارامد است ،در اینجا قصد داریم به دلایل ضعف واحد روابط عمومی در یک ارگان بپردازیم : ۱) آنها روابط عمومی را درک نمیکنند. اکثر مردم روبط عمومی را اشتباه میگیرند و آن را با تبلیغات، بازاریابی و ترویج یکی میدانند. روابط […]
واحد روابط عمومی در بسیاری از سازمان ها و ارگان ها منفعل و ناکارامد است ،در اینجا قصد داریم به دلایل ضعف واحد روابط عمومی در یک ارگان بپردازیم :
۱) آنها روابط عمومی را درک نمیکنند.
اکثر مردم روبط عمومی را اشتباه میگیرند و آن را با تبلیغات، بازاریابی و ترویج یکی میدانند. روابط عمومی استفاده از رسانهها برای ایجاد آگاهی از یک برند در بین مردم است؛ در حالی که بازاریابی طیف گستردهای از پیامهایی است که درخواست عمل را از مشتری میخواهد. روابط عمومی تعامل دوسویه با مردم است و هدف از آن پر کردن خلاء یک سویه بودن تبلیغات است. تمایز بین فعالیتهای بازاریابی و روابط عمومی در دو معادلهی سادهی زیر خلاصه میشود.
روابط عمومی= کسب جایگاه رسانهای
بازاریابی + تبلیغات + توسعه = پرداخت برای جایگاه رسانهای
در میان شیوههای بازاریابی منحصربه فرد، روابط عمومی تلاش میکند به اشتراکگذاری فعالیتهای مثبت سازمان را به حداکثر برساند و مسائل منفی که سازمان با آن مواجه است را به حداقل برساند. به عبارت دیگر، روابط عمومی سعی میکند افکار عمومی را در مورد محصولات و خدمات یک شرکت تغییر دهد.
۲) موقتی در نظر گرفتن روابط عمومی.
در بسیاری از مواقع یک پروژه در آخرین لحظه معمولا یک روز قبل از اینکه پروژه اجرا شود یک طرح جامع برای روابط عمومی در نظر میگیرند، در حالی که وقتی روابط عمومی از ابتدای پروژه در نظر گرفته میشود نسبت به سایر فعالیتهای بازاریابی مقرون به صرفهتر است. بدون شک نتایج تنها زمانی بهبود مییابد که تیم روابط عمومی در اسرع وقت راهاندازی شود. بنابراین روابط عمومی را همزمان با آغاز پروژه و همسو با سایر فعالیتهای بازاریابی در نظر بگیرید.
۳) آنها به مخاطبانشان فکر نمیکنند.
سازمانها معمولا از یک مشکل رنج میبرند. آنها در هر اطلاعیه، رویداد و غیره از یک من استفاده میکنند مثلا ” این چگونه به من کمک خواهد کرد؟” یا ” آن چگونه به سازمان ما کمک خواهد کرد؟” یک روابط عمومی قوی همواره مخاطبان خود را در نظر دارد و چشماندازی که در نظر دارد اینگونه است: “شما، شما، شما چرا شما باید مراقب باشید؟” یکی از سوالهایی که شما باید جواب بدهید این است که چرا مخاطبان شما در مورد پیام شما باید مراقب باشند؟ پیامی که شما به مخاطبانتان عرضه خواهید کرد باید این قابلیت را داشته باشد که در عصر محتوا مورد توجه قرار گیرد.
اگر به دنبال توسعه و بهبود مشخصات روابط عمومی سازمان خود هستید، به رئیستان کمک کنید تا pr را بهتر درک کند. آنها را متقاعد کنید تا روابط عمومی را در اوایل در نظر بگیرند و بر پیام خود تمرکز کرده، آن را توسعه دهند.
Thursday, 26 December , 2024