علی رغم پیگیری و هشدارهای متعدد کارشناسان مختلف و اعتدال پرس از چندسال قبل به مسئولان استان و منطقه آزاد ارس جهت تسریع در احداث خط ریلی منقطع جلفا-باکو و تکمیل این حلقه ترانزیت بین المللی، به علت اهمال مسئولان این فرصت طلایی از دست

هند و روسیه برای ایجاد کریدور شمال-جنوب از مسیر ایران یک تفاهمنامه را به امضا رساندند.
بنا به گزارش اعتدال پرس به نقل از خبرگزاریها، این تفاهمنامه به منظور تسهیل و تسریع برنامه ایجاد کریدور بینالمللی شمال به جنوب از طق ایران امضا شده است.
این تفاهمنامه میان شرکتهای راه آهن روسیه و بزرگترین نهاد حمل و نقل باری هند امضا شده است.
این طرح برای ارائه خدمات پشتیبانی مشترک بیشتر امضا رسیده است.
این کریدور بینالمللی حمل و نقل، اقیانوس هند و خلیج فارس را از مسیر ایران به دریای خزر، و سپس از روسیه به سنپترزبورگ و شمال اروپا پیوند میدهد.
این در حالی است که ایران، روسیه و هند از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون برای فعال کردن این کریدور با مسیرهای چندگانه شامل دریا، خط آهن و جاده، از طریق مسیرهای جادهای موجود و با توسعه خط آهن در میان این مسیر به مسافت هفت هزار و ۲۰۰ کیلومتر پیشرو بودند.
?خواب زمستانی مسئولان و از دست رفتن فرصت طلایی❗️
این گزارش در حالی است که علی رغم پیگیری و هشدارهای متعدد کارشناسان مختلف و اعتدال پرس از چندسال قبل به مسئولان استان آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ارس برای تسریع در احداث خط ریلی منقطع جلفا-باکو و تکمیل این حلقه ترانزیت بین المللی، به علت اهمال مسئولان این فرصت طلایی از دست استان و منطقه آزاد ارس رفته و مسیر ریلی جدیدالاحداث رشت که جهت تکمیل حلقه منفصل کریدور جنوب-شمال و شرق- غرب طراحی و در حال اجرا است، جایگزین مسیر تبریز و ارس می شود‼️
Sunday, 23 February , 2025