وعده هایی که به سرانجام نرسید/ تجمع اعتراضی کارگران کارخانه تبریز کف در مقابل استانداری+ تصاویر

کارگران کارخانه تبریز کف از ساعات اولیه صبح شنبه(۲۳ اسفند) با تجمع اعتراض آمیز در مقابل استانداری ، خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، حدود ۱۳۰ نفر از کارگران کارخانه تبریز کف، در واکنش به عدم دریافت حقوق خود که از سال های قبل همچنان ادامه دارد، […]

image_pdfimage_print

کارگران کارخانه تبریز کف از ساعات اولیه صبح شنبه(۲۳ اسفند) با تجمع اعتراض آمیز در مقابل استانداری ، خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ایسنا، حدود ۱۳۰ نفر از کارگران کارخانه تبریز کف، در واکنش به عدم دریافت حقوق خود که از سال های قبل همچنان ادامه دارد، تجمع کردند.

تعداد زیادی از این کارگران، در مقابل درب اصلی استانداری تا حد فاصل فرمانداری ایستاده و افراد مسن آن ها نیز بر روی ستون های سنگی دیوار بیرونی فرمانداری نشسته بودند.

نماینده کارگران تجمع کننده در گفت وگو با ایسنا می گوید: ما کارگران خواهان دریافت حقوق و مطالبات قانونی خود هستیم.

وی با بیان اینکه چند سال است شرمنده خانواده های خود شده ایم، ادامه می دهد: در سال ۹۱، ریالی حقوق دریافت نکرده ام و در سال ۹۲و ۹۳ نیز بیش از هفت ماه از شرکت تبریز کف مطالبه دارم.

وی اظهار می کند: طبق صحبت هایی که با مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری داشتیم قرار بر این شد تا ساعت چهار امروز به ما جوابی قانع کننده بدهند.

نماینده کارگران با ابراز تاسف از عدم برخورد قانونی مسئولان استانی با مدیر عامل این شرکت می افزاید: اگر به مطالبات قانونی ما توجهی نشود فردا صبح با خانواده های خود در مقابل استانداری تجمع می کنیم.

تعداد دیگری از کارگران معترض با بیان اینکه دلیل اصلی این تجمع وعده های خلاف واقع مسوولان کارخانه بوده است، اظهار کردند: تعدادی از کارگران حدود ۳۰ ماه است که هیچ حقوقی از کارخانه دریافت نکرده و طی این ماه ها با وعده های توخالی مسوولان مواجه بوده اند.

آنها با اشاره به وضعیت نامناسب معیشتی خود در آستانه سال جدید، افزودند: در حالی که حدود یک ماه قبل مسوولان در گفت و گو با رسانه های مختلف از جمله ایرنا اعلام کرده بودند ظرف چند روز بخشی از مطالبات معوقه پرداخت می شود، اما تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

کارگران این واحد تولیدی از مدت ها قبل در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود خواستار پرداخت معوقات چند ماهه هستند.

تجمع تبریز کف

مالک و رییس کارخانه تبریزکف ۳۰ بهمن ماه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود بخشی از معوقات کارگران این کارخانه به زودی و تا پایان سال جاری پرداخت می شود.

هوشنگ فاخر افزوده بود: در نشست هایی با نمایندگان کارگران این کارخانه مقرر شده تا پایان سال جاری مبالغی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون ریال به هریک از کارگرانی که حقوق و دستمزد آنها عقب افتاده پرداخت شود.

وی اظهار کرده بود: تلاش می کنیم تا حد مقدور و در آستانه سال جدید مشکلات مالی را حل و فصل کرده و نسبت به پرداخت به موقع حقوق کارگران اقدام کنیم.

کارخانه تبریز کف که انواع سرامیک در ابعاد مختلف تولید می کند، جزو شرکت های سهامی خاص بوده و در شهرستان مرند و ۷۲ کیلومتری تبریز واقع شده و حدود ۲۰۰ تا ۲۱۰ نفر کارگر دارد.

مالک کارخانه تبریز کف یکی از سرمایه داران مشهور تبریز به شمار می رود که چندین واحد تولیدی و صنعتی را در منطقه ریاست می کند.

تجمع کارگران تبریز کف

شایان ذکر است، تعدادی از کارگران عکس هایی از امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، و برخی دیگر نیز نوشته هایی همچون “هل من ناصر ینصرنی؟” “استاندار محترم چه کمکی برای ما کردید؟” “فرماندار ویژه مرند صبر تا کی؟”، ” شب عید به فرزندانمان چه بدهیم”، در دست داشتند.

گزارش اعتدال پرس حاکی است، بهمن ماه امسال نیز کارگران شرکت تبریز کف طی بازدید مالک کارخانه از خروج وی به مدت حدود ۲۴ ساعت از محل شرکت ممانعت کردند تا در نهایت با حضور برخی مسئولین ذیربط مقرر گردید طی ۱۵ روز بخشی از معوقات کارگران پرداخت شود.

بر اساس این گزارش شنبه ۱۶ اسفند نیز به علت خلف وعده چندباره مالک کارخانه، کارگران مجددا در محل کارخانه تجمع اعتراضی برگزار کردند که پس از چندین ساعت تجمع اعتراض آمیز این کارگران با حضور برخی مسئولین شهرستان پایان یافت و مقرر گردید تا روز دوشنبه و حداکثر تا سه شنبه بخشی از معوقات و حقوق کارگران پرداخت شود.

قول مساعد فرماندار مرند برای رفع مشکلات کارگران تبریزکف

فرماندار شهرستان مرند نسبت به رفع مشکلات مربوط به حقوق معوقه کارگران کارخانه تبریزکف قول مساعد داد.

 نماینده کارگران این واحد تولیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به نشست های مسوولان استان و شهرستان برای حل و فصل مشکلات مربوطه، گفت: بر اساس اعلام تقی کرمی فرماندار شهرستان مرند مقرر شد بانک تجارت با تامین بخشی از منابع مالی کارخانه، در سریع ترین زمان ممکن نسبت به پرداخت حقوق معوقه کارگران از سوی مسوولان واحد تولیدی اقدام شود.

جواد داداش لو افزود: قرار است مبالغ تعیین شده تا ظهر فردا /دوشنبه/ به حسابداری کارخانه پرداخت و بلافاصله بخش اعظمی از مطالبات کارگران به حساب آنها ریخته شود.

 

خبرهای مرنبط با این مطلب:

تجمع اعتراضی کارگران “تبریز کف” در مرند/ کارگران اجازه خروج مالک کارخانه را ندادند – ۱۶ اسفند ۹۳

تجمع دوباره کارگران تبریز کف/ قول استاندار عملی نشد  – جمعه ۱۳تیر ۱۳۹۳

تجمع کارگران معترض تبریز کف در مقابل اداره کار – پنج شنبه۲۴ اسفند ۱۳۹۱

 

 

انتهای خبر