پشت پرده اتفاقات عجیب در تبریز: دروغ بزرگی که فضای ورزشی تبریز را امنیتی کرد/ شایعه قهرمانی از کجا بود؟/ مدیرعامل نفت: اتفاقات تبریز، چیزی نزدیک به فاجعه! +تصاویر اغتشاشات پس از بازی

در پایان دیدار امروز تیم تراکتورسازی مقابل نفت، اتفاقات عجیبی رخ داد که در نوع خود بسیار تامل برانگیز بود و شاید در تاریخ فوتبال برای همیشه ثبت شود! به گزارش اعتدال پرس، پس از اتمام بازی تراکتورسازی تبریز و نفت تهران که در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزارشد، اتفاق […]

image_pdfimage_print

در پایان دیدار امروز تیم تراکتورسازی مقابل نفت، اتفاقات عجیبی رخ داد که در نوع خود بسیار تامل برانگیز بود و شاید در تاریخ فوتبال برای همیشه ثبت شود!

به گزارش اعتدال پرس، پس از اتمام بازی تراکتورسازی تبریز و نفت تهران که در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزارشد، اتفاق عجیبی رخ داد و بازیکنان و هواداران تراکتورسازی به اشتباه به نشانه قهرمانی در لیگ برتر به شادی پرداختند. این در حالی بود که در دیگر دیدار همزمان، تیم سپاهان اصفهان تیم سایپا را شکست داده و قهرمان لیگ شده بود.

شنیده شده که در ۱۰ دقیقه پایانی بازی و به علت جو بسیار بد ورزشگاه یادگار و اعتراض شدید به تیم داوری به خاطر اخراج تیموریان که منجر به دریافت ۲ گل پیاپی از تیم نفت و نتیجه ۳-۳ مساوی، از سوی یکی مسئولان سازمان لیگ به کادر فنی و نیمکت تراکتورسازی گفته شده بود که بازی سپاهان با سایپا با تساوی به اتمام رسیده و لذا  کادر فنی و بازیکنان تراکتور همگی فکر می کردند تیمشان با کسب نتیجه مساوی برابر تیم نفت، قهرمان لیگ برتر است. جالب آنکه طبق گفته حاضران، در آن لحظات کلیه راه های ارتباطی از جمله اینترنت و خطوط تلفن همراه با اختلال مواجه شد.

با به صدا درآمدن سوت بازی بازیکنان داخل زمین و بلافاصله کادر فنی تیم تراکتورسازی در اقدامی عجیب که از شبکه های تلویزیونی کشور هم مستقیما پخش میشد، پیراهن‌های خود را از شدت خوشحالی درآورده و شروع به برپایی جشن قهرمانی کردند. که متعاقبا تعدادی از تماشگران نیز به تصور قهرمانی تیم تراکتورسازی با استفاده از غافلگیری ماموران، به داخل زمین هجوم آورده و همراه با بازیکنان تراکتورسازی به جشن و پایکوبی پرداختند.

تراکتور

پس از چند لحظه و با خروج تیم داوری از ورزشگاه نتیجه واقعی مشخص شد که عصبانیت و اعتراض بسیار تند تماشاگران را موجب شد.

بعد از فاش شدن این شایعه عجیب و اطلاع هوادارن از قهرمانی سپاهان، جمعیت کثیری از تماشاگران به چمن ورزشگاه هجوم بردند. بطوریکه به فاصله چند دقیقه در جای جای ورزشگاه یادگار امام شعله های آتش مشاهده شد. بسیاری از صندلی های ورزشگاه و شیشه ای اتومبیل های داخل ورزشگاه را شکستند و چند نفر از هواداران نیز در این درگیری ها مصدوم شدند.

تعداد زیادی هوادار تیم تراکتورسازی که از قهرمان نشدن تیمشان ناراحت و عصبانی بودند جلوی درب ورزشگاه یادگار امام برای چند ساعت تجمع کرده و شعار هایی علیه تیم داوری و فذراسیون فوتبال سر می دهند.

اظهارات تکان دهنده مدیرعامل نفت؛ اتفاقات تبریز، چیزی نزدیک به فاجعه! 

تجمع هزاران تراکتوری معترض جلوی درب یادگار امام

 

رئیس کمیته داوران مورد حمله هواداران قرار گرفت و با دخالت نیروی انتظامی از دست آنها خارج شد.

همچنین عده ای از هواداران معترض، با پرتاب سنگ شیشه های محل کنفرانس خبری بازی را شکستند. این اعتراضات به حدی شدید می باشد که خبرنگاران جرات حضور در این محل را ندارند.

شایان ذکر است که کنفرانس خبری بعد از بازی نیز بنا به تصمیم مسئولان لغو گردید.

خبرنگاران نیز تا ساعت ۱۲ نیمه شب بازی نیز در داخل زمین ورزشگاه حضور داشتند بلاخره توانستند بعد از ساعت ۱۲ نیمه شب، ورزشگاه را ترک کنند.

نیرو های امنیتی نیز اجازه خروج خبرنگاران، عکاسان،‌ مسئولان برگزار کننده مسابقه، تیم داوری و بازیکنان دو تیم را نمی دادند که از ساعت ۱۲ نیمه شب اجازه خروج از ورزشگاه یادگار اعلام شد.

نیروی انتظامی برای کنترل بی نظمی تقاضای نیروی بیشتری کرده است و بیرون از ورزشگاه، فضا متشنج گزارش شده بود.

آخرین گزارش از ورزشگاه حاکیست هواداران به صورت کامل از ورزشگاه تخلیه شده و خبرنگاران و بازیکنان در حال خروج از ورزشگاه هستند.

نشست خبری تراکتور - نفت لغو شد؛ در تبریز سنگ می بارد

گفتنی است دامنه این اعتراضات تا سطح شهر نیز کشیده شد بطوریکه برخی مردم که با مشاهده جشن شادی اولیه بازیکنان و جمعی از تماشگران آنان نیز تصور قهرمانی تراکتورسازی را نموده بودند، با خودروهای خود در خیابانهای مختلف شهر تبریز برای ساعتی به جشن و شادمانی پرداختند ولی در ادامه درگیریهای اطراف  ورزشگاه به داخل شهر نیز کشیده شد و در برخی نقاط شهر تجمعات اعتراضی صورت گرفت.

دلیل این اتفاق هرچه باشد بسیار نازیباست چرا که موجب توهمی در بین بازیکنان مبنی بر قهرمانی ایجاد کرده و از طرف دیگر همانطور که در شبکه های مجازی شاهد آن هستیم موج منفی علیه شعور بازیکنان و هواداران تراکتورسازی تبریز، ایجاد شده است.

واکنش استاندار بعد از تساوی دیدار تراکتور-نفت: داور می توانست بهتر قضاوت کند

جبارزاده با تبریک قهرمانی تراکتور گفت: من کارشناس فوتبال نیستم اما احساسم می گوید داور می توانست بهتر از این قضاوت کند.

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجاشرقی در گفتگو با بخش خبر ۲۳ شبکه سهند گفت: امروز ورزشگاه یادگار امام تبریز شاهد متانت و و میهمان نوازی هواداران تراکتور در ورزشگاه بودیم.

وی با تبریک قهرمانی تراکتور گفت: من کارشناس فوتبال نیستم اما احساسم می گوید داور می توانست بهتر از این قضاوت کند.

جبارزاده در پایان گفت:نتیجه ای که به دست آمد نتیجه دلخواه ما نبود ولی فوتبال این خوشی ها و ناخوشی ها را دارد. با این وجود نتیجه نایب قهرمانی نتیجه ارزشمندی بود.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران پس از دیدار این تیم برابر تراکتورسازی با بیان این که تیمش را قهرمان می‌داند، از پشت پرده اتفاقات عجیب رخ داده پس از پایان بازی سخن گفت.

منصور قنبرزاده درباره علت این اتفاق گفت: اتفاق عجیبی در ورزشگاه رخ داد. ما از طریق تلویزیون از داخل رختکن بازی‌های دیگر را پیگیری می‌کردیم اما از دقیقه ۸۷ شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و حتی شبکه موبایل قطع شد و هیچ راه ارتباطی نداشتیم. در همان لحظات بود که اعلام کردند دیدار سپاهان و سایپا در اصفهان دو بر دو مساوی شده است!

وی افزود: همان طور که حتما دیده‌اید در ۶-۵ دقیقه آخر بازی بازیکنان تراکتورسازی بازی را نگه می‌داشتند و سعی می‌کردند وقت را تلف کنند. حتی پس از بازی منصوریان به تونی تبریک گفت و مربی تراکتورسازی هم خوشحال به نظر می‌رسید. پس از آن هم بازیکنان و تماشاگران تبریزی برای شادی به زمین ریختند.

قنبرزاده ادامه داد: واقعا باید بررسی شود که چرا این خبر کذب به نیمکت تراکتورسازی، بازیکنان این تیم و سپس تماشاگران انتقال پیدا کرد. معلوم نیست چه کسی به نیمکت تراکتورسازی این خبر را اعلام کرده است و چرا تمام کانال‌های ارتباطی از دقیقه ۸۷ قطع شد و سه چهار دقیقه پس از تمام شدن بازی دوباره وصل شد.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران در ادامه از وضعیت مبهم بازیکنان و کادر فنی تیمش در ورزشگاه یادگار امام سخن گفت: ما اکنون در رختکن هستیم و به ما گفته‌اند که تا شرایط امنی برقرار نشود، نمی‌توانیم خارج شویم. در رختکن هم قفل است و از بیرون خبری نداریم.

قنبرزاده در ادامه درباره بازی تیمش با تراکتورسازی و از دست رفتن قهرمانی گفت: قهرمانی لیگ در دستان نفت و تراکتورسازی بود اما آنها جام را یک لحظه زمین گذاشتند و در همان لحظه سپاهان آن را برداشت. به این تیم تبریک می‌گویم. حتما خواست خدا بوده است که این اتفاق بیفتد.

وی همچنین از پرداخت پاداش ویژه به بازیکنانش خبر داد و گفت: بازی کردن برابر حدود ۱۰۰ هزار هوادار پرشور و آن شرایط ویژه‌ای که ورزشگاه یادگار امام داشت،‌ سخت بود. بازیکنان ما مردانه جنگیدند و همین جا اعلام می‌کنم که از نظر ما آنها قهرمان هستند و به همین دلیل پاداشی را که قول داده بودیم در صورت قهرمانی پرداخت می‌کنیم به آنها می‌دهیم.خبرگزاری فارس: منصوریان: کار کثیف و غیرحرفه‌ای انجام دادند/ یک نفر دستش را بالا برد و گفت بازی سپاهان ۲ بر ۲ شده است

منصوریان: من دیدم ناظر فدراسیون به نیمکت تراکتورنتیجه بازی را اشتباه گفت/ کارشان کثیف بود

علیرضا منصوریان پس از تساوی ۳ بر ۳ مقابل تراکتورسازی در جمع خبرنگاران گفت: به همه خسته نباشید می‌گویم از نظر کادر فنی و مدیریت باشگاه بازیکنان ما قهرمان لیگ هستند آنها با تمام وجود بازی کردند قبل از بازی به تونی اولیویرا گفتم یا شما ما را می‌برید یا ما شما را و یکی از ما قهرمان می‌شود اما ۶، ۷ دقیقه آخر بازی یک کار غیرحرفه‌ای و کثیف انجام شد گفتند سپاهان بازی را مساوی کرده و برنامه حمله و دفاع ما و تراکتورسازی را به هم زده‌اند.

همچنین علیرضا منصوریان در گفت و گو با خبرنگار سایت برنامه نود در تبریز، تایید کرد که ناظر فدراسیون به نیمکت تراکتورسازی نتیجه بازی سپاهان و سایپا را اشتباه گفته است.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود از تبریز، علیرضا منصوریان تایید کرد که یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال به نیمکت تراکتورسازی گفته که بازی سپاهان و سایپا نتیجه ای است که با آن تراکتورسازی تبریز قهرمان می شود. کارشان کثیف و غیرحرفه ای بود.

علیرضا منصوریان که زیاد سر حال نبود، صدایش گرفته بود.

شهریاری: چون تماشاگران خوشحال بودند، بازیکنان هم خوشحالی کردند!

مدیر روابط عمومی باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: در پایان بازی چون تماشاگران‌مان خوشحال بودند این خوشحالی به نیمکت هم منتقل شد.

به گزارش فارس ،کاظم شهریاری در پایان دیدار تیم‌های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران که با نتیجه تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید، اظهار داشت: من اخراج شده بودم و نمی‌دانم چه کسی گفت که نتیجه بازی سپاهان و سایپا ۲ بر ۲ شده است، اما چون تماشاگران خوشحال بودند این خوشحالی به نیمکت‌مان هم منتقل شد. تماشاگران از نتیجه بازی سپاهان و سایپا خوشحال بودند و به همین دلیل بازیکنان هم خوشحالی کردند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هیچکس نتیجه بازی سپاهان را پیگیری نمی‌کرد، خاطرنشان کرد: تراکتورسازی با این شایعه عقب کشید. ضمن اینکه همراه داشتن رادیو و صحبت کردن با تلفن همراه روی نیمکت ما ممنوع است؛ به هر حال اتفاق است دیگر.

 

انتهای خبر