پرستاران بیمارستان کودکان تبریز اعتصاب کردند/ تبعیض در پرداخت، صدای اعتراض پرستاران را درآورد

پرستاران بیمارستان کودکان تبریز به دلیل پایین بودن حقوق و عدم پرداخت مزایای شان صبح امروز دست از کار کشیدند. به گزارش اعتدال پرس، صبح امروز جمعی از پرستاران تنها بیمارستان تخصصی کودکان شمالغرب کشور در تبریز در اعتراض به اجرای قوانین ناعادلانه در محوطه بیمارستان اعتصاب کردند. طبق گفته های پرستاران این بیمارستان بر […]

image_pdfimage_print

پرستاران بیمارستان کودکان تبریز به دلیل پایین بودن حقوق و عدم پرداخت مزایای شان صبح امروز دست از کار کشیدند.

به گزارش اعتدال پرس، صبح امروز جمعی از پرستاران تنها بیمارستان تخصصی کودکان شمالغرب کشور در تبریز در اعتراض به اجرای قوانین ناعادلانه در محوطه بیمارستان اعتصاب کردند.

طبق گفته های پرستاران این بیمارستان بر اساس قانون جدید حقوق مبتنی بر اضافه کاری و درآمد تعلق می گیرد و تجربه و حتی کار و تلاش پرستاران بالینی در آن جایی ندارد.

حقوق پرستاران این بیمارستان دیروز پرداخت شده است که بر اساس قانون جدید برخی پرستاران حتی مقروض به دولت شده و برخی حقوق صفر دریافت کرده اند!!!

222

به گفته پرستاران معترض، پرستاران بیمارستان کودکان تبریز اعلام کردند: مسئولان به جای اجرای مصوبه‌ای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که هشت سال از تصویب آن در مجلس می‌گذرد طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد را اجرایی کرده‌اند که منافات با اجرای طرح ارتقای بهره‌وری را دارد و اجرای آن جز بی عدالتی و رنجیده خاطر شدن و بی رغبتی پرستاران نتیجه ای نداشته است بطوریکه با اجرایی شدن طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد به جای قانون تعرفه گذاری پرستاران با مشکلات بیشتری نیز روبرو شده اند و در اعتراض به این موضوع اعتصاب کرده اند.

این پرستاران معتقدند در اجرای این طرح سابقه کار و سختی کار اصلا در نظر گرفته نشده و هیچ‌گونه کار کارشناسی انجام نشده و تنها به سود بخش‌های درآمدزا است.

 اعتصاب پرستاران بیمارستان کودکان تبریز در اعتراض به اجرای ناعادلانه قوانین

خواسته پرستاران این است که این طرح نباید بدون بررسی کارشناسی اجرایی شود چرا که بر مبنای همین قانون دو پرستار هم رده تنها به دلیل اینکه در بخش های جداگانه ای که یکی درآمدزا و دیگری بدون درآمد آنچنانی حقوقشان چند میلیون اختلاف داشته است! و آیا این عدالت است؟!آیا این عدالت است که پرستاران  بالینی که بیشترین زحمت را نسبت به کارکنان بخش اداری پرستاری می کشند حقوق ناچیزی دریافت کنند و هیچ رغبت و انگیزه ای نیز برای رسیدگی به بیماران در آن ها وجود نداشته باشد.

درخواست پرستاران در این اعتصاب توقف کامل اجرای قانون “طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد” و بررسی کامل کارشناسی این قانون از سوی مسئولان ذیربط می باشد.

این گزارش حاکی است، یکی از پرستاران بیمارستان کودکان تبریز اذعان داشت: فعالیت در این بیمارستان به دلیل مشقت و سختی های خاص خود برای پرستاران غیر قابل تحمل است متاسفانه مسئولان امر نیز بی توجه به این امر هیچ تفاوتی بین این بیمارستان و سایر بیمارستان ها نمی کنند البته در کل حقوق و مزایای پرستاران بسیار پایین است.

به گفته یکی دیگر از پرستاران این تحصن تازمانی که مسئولان پاسخ قانع کننده ای نسبت به مطالبات به حق پرستاران ندهند ادامه خواهد داشت.

یکی از پرستاران ضمن انتقاد از نادیده گرفتن پرستاران در طرح تحول نظام سلامت معتقد است: این روزها در حالی شاهد ابلاغ افزایش تعرفه‌های خدمات پزشکی و دستگاه‌ها هستیم که خبری از اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیستیم.
گزارش اعتدال پرس حاکی است، مدتهاست که پرستاران بیمارستانهای مختلف تبریز نسبت به پرداخت ها و مزایای حقوقی شان اعتراض دارند که متاسفانه بعضا این اعتراضات به کیفیت کار آنان لطمه وارد کرده و شاهد نارضایتی های متعددی از سوی بیماران و همراهان آنها در برخی بیمارستانها بوده ایم.

انتهای خبر