روند کنونی بارش‌ها در استان آذربایجان‌شرقی نگران‌کننده است/ شرایط بحرانی تامین آب شرب و کاهش تراز دریاچه ارومیه

 

مدیرکل بحران استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: روند بارش‌ها در استان اصلا مطلوب نیست و اگر روند کنونی تداوم یابد نه تنها در بخش کشاورزی و شرب دچار مشکل خواهیم شد؛ بلکه تراز آب دریاچه ارومیه نیز بسیار کاهش خواهد یافت.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از فارس، خلیل ساعی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: در بحث فرهنگ‌سازی اقدامات مختلفی انجام داده‌ایم و حالا بحث صرفه‌جویی در آب کاملا نهادینه شده و مطلب جدیدی برای ارائه نداریم.

وی افزود: لازم است اعتباراتی را که برای فرهنگ‌سازی لحاظ می‎شود کاهش دهیم و به سمت پروژه‌های عمرانی برویم؛ چرا که دیگر نیازی در جهت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی احساس نمی‎شود.

ساعی اذعان داشت: با تلاش‌های فعالان فرهنگی، اقدامات فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در جامعه شهری و روستایی استان کاملا به حالت اشباع رسیده و دیگر نیازی به طرح مباحث تکراری گذشته احساس نمی‌شود.

مدیرکل بحران استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: تا سال ۹۶ رقم دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه پیش بینی شده است که از این رقم ۸۵۰ میلیارد تومان تصویب شده و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز تخصیص یافته است.

وی افزود: رقم ۲۰۰ میلیارد تومان نیز در قالب استاد خزانه به سه استان حوضه آبریز دریاچه پرداخت شده است که سهم آذربایجان‌شرقی از این رقم ۵۰ میلیارد تومان است که در بخش‌های مختلف پروژه‌های مختلفی با این اعتبار اجرا می‌شود.