رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان خبر داد: افزایش غلظت آلاینده‌های جوی طی هفته جاری در آذربایجان‌شرقی

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی طی هفته جاری در آذربایجان‌شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و همچنین افزایش محسوس دما طی هفته جاری در استان خبر داد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از ایسنا، محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوی پایدار در طول هفته جاری است لذا موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت کم وزش باد در طول هفته جاری غلظت آلاینده‌های جوی تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس در اواسط هفته و ناسالم برای تمامی گروه‌ها در اواخر هفته خواهد بود لذا از شهروندان درخواست می‌کنیم به هشدارها و توصیه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست توجه داشته باشند.

وی افزود: از لحاظ دمایی نیز تغییرات قابل توجهی نخواهد بود و فقط به طور نسبی در حد سه الی چهار درجه دمای هوا افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص حداکثر و حداقل دمای تبریز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، حداکثر و حداقل دمای تبریز به ترتیب سه و ۱۳ درجه‌ زیر صفر بوده و دمای فعلی آن نیز هفت درجه زیر صفر است که نسبت به دیروز دو درجه کاهش یافته است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در پایان در رابطه با سردترین و گرم‌ترین شهر استان تاکید کرد: گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان به ترتیب میانه با سه درجه بالای صفر و ورزقان با ۲۴ درجه زیر صفر گزارش شده‌ است.