خبر تکمیلی/ تغییرات جدید در استانداری آذربایجان شرقی: انتصاب ۳ مدیرکل و فرماندار جدید/ جبارزاده، همشهری خود را تودیع می کند!

دور جدید انتصابات سیاسی در استان با محوریت تغییر و جابجایی فرمانداران و مدیران استانداری که از چند هفته پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد و بر همین اساس، علیخانی فرماندار فعلی اسکو به سمت مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری منصوب شده است و میز خود را به صادقی فرماندار آذرشهر واگذار خواهد […]

image_pdfimage_print

دور جدید انتصابات سیاسی در استان با محوریت تغییر و جابجایی فرمانداران و مدیران استانداری که از چند هفته پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد و بر همین اساس، علیخانی فرماندار فعلی اسکو به سمت مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری منصوب شده است و میز خود را به صادقی فرماندار آذرشهر واگذار خواهد کرد.

به گزارش اعتدال پرس، با قطعی شدن شایعه انتصاب مرتضی علیخانی عضو سابق دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز و فرماندار اسکو به سمت مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری، فردا پنج شنبه مراسم تودیع و معارفه فرمانداران جدید و قدیم این شهرستان برگزار می شود.

بر همین اساس، حیدر صادقی فرماندار آذرشهر در کمتر از یکسال از انتصاب به این سمت، از این شهرستان به اسکو جابجا می شود تا در کسوت فرماندار جدید این شهرستان شروع بکار کند.

حیدر صادقی که متولد شهرستان خلخال و دارای مدرک کارشناسی زمین‌شناسی می باشد در سوابق اجرایی خود، فرماندار شهرستان آذرشهر، معاون فرمانداری خلخال و بخشدار صوفیان را دارد.

این گزارش حاکی است، پس از استعفای علیار راستگو -از فرمانداران اصلاح طلب سابق استان- از معاونت اقتصادی منطقه آزاد ارس، وی جایگزین حیدری در فرمانداری آذرشهر می شود.فرمانداران جدید آذرشهر و اسکو معرفی شدند/ راستگو این بار در آذرشهر

راستگو از فعالان ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در استان و جزو نیروهای اصلاح طلب استان  می باشد که بعد از روی کارآمدن دولت یازدهم از سوی عرب باغی به عنوان  معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس منصوب شده بود که هفته پیش بنا به برخی دلایل که هنوز کاملا روشن نشده است، مجبور به جدایی از این مجموعه شد.

وی در کارنامه اجرایی خود؛ فرماندار جلفا، فرماندار کلیبر، فرماندار مراغه، معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سهلان و قائم مقام شرکت ساخت ماشین و ابزار تراکتورسازی تبریز را دارد.

گفتنی است، مرتضی موحدنیا که از قضا همشهری استاندار نیز می باشد، در ۱۰ سال گذشته مدیریت دفتر امور شهری و شوراهای استانداری را بر عهده داشت و بر خلاف رویه قبلی جبارزاده در روی کار آوردن همشهریان اش، به دست همشهری خود تودیع خواهد شد.

شنیده های اعتدال پرس حاکی است، موحدنیا که سابقه شهرداری نیز در سابقه خود دارد، قرار است در مسئولیت یکی از مناطق شهرداری تبریز مشغول به کار شود.

همانطور که پیش از این نیز در اعتدال پرس تحلیل شده بود، شواهد و قرائن نشان می دهد که جبارزاده برای نزدیکی بیشتر به اصلاح طلبان دست به تغییرات اخیر زده است که اتفاقات اخیر در منطقه آزاد ارس هم این پروسه را تشدید کرده است بطوریکه با تغییرات اخیر کفه وزن سیاسی اصلاح طلبان در استانداری سنگینتر شده است.

باید دید، آیا اصلاح طلبان خواهند توانست بازهم نفرات خود را در پستهای سیاسی و اجرایی استان جایگزین کنند یا اینکه انتصابات صورت گرفته هفته های اخیر در استان و استانداری، برای وحدت و اجماع نظر اصلاح طلبان و طیف دولت یا همان اعتدالیون بخصوص در انتخابات مجلس دهم کافی خواهد بود؟

 توضیحات تکمیلی :

۱- راستگو فرماندار جدید آذرشهر در گفتگو با ما ضمن تکذیب شایعه استعفا یا برکناری خود از معاونت اقتصادی ارس، تاکید کرد وی به علت پایان ماموریت خود از این مجموعه جدا شده و بحث های حاشیه ای مطرح شده صحت ندارد.

۲- امروز صبح فرمانداران جدید آذرشهر و اسکو در جلسه شورای اداری این شهرستان‌ها با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی معرفی شدند. سعید شبستری با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان آذرشهر، علیار راستگو را به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی کرد. وی همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان اسکو، ضمن قدردانی از تلاش‌های مرتضی علیخانی، حیدر صادقی فرماندار سابق آذرشهر را به عنوان فرماندار جدید اسکو معرفی کرد.

۳- طی مراسمی با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی،ضمن تشکر از خدمات و تلاش‌های مرتضی موحدنیا ” مرتضی علیخانی” به عنوان مدیرکل جدید دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی معرفی شد. علیخانی، متولد سال ۱۳۵۶ در شهرستان شاهین‌دژ است که در مسئولیت‌هایی همچون فرماندار و بخشدار مرکزی اسکو و کارشناس سیاسی و انتظامی استانداری ایفای خدمت کرده است.

خبرهای قبلی مرتبط در اعتدال پرس:

تحقق پیش بینی اعتدال پرس: ادامه تغییرات استانداری و جابجایی ۳ فرماندار/ جزئیات تغییر فرمانداران در گفتگوی اعتدال پرس با مدیرکل سیاسی استانداری

انتصابات جدید در استانداری/

سوت قطار تغییرات در استانداری دوباره به صدا درآمد/

 

انتهای خبر