شروع ثبت نام نامزدهای مجلس خبرگان از فردا پنج شنبه

اسامی کاندیداهای احتمالی مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی

گمانه زنی ها برای کاندیداهای احتمالی حضور در انتخابات از مدت ها پیش در فضای سیاسی استان آغاز شده و اسامی مختلفی در محافل مختلف مطرح شده است که از جمله این افراد می توان به گزینه های زیر که محتمل ترین کاندیداهای موجود هستند، اشاره کرد.

image_pdfimage_print

ثبت نام کاندیداهای پنجمین دور انتخابات مجلس خبرگان رهبری، براساس تقویم اعلامی از سوی ستاد انتخابات کشور  از روز پنج شنبه این هفته آغاز می گردد.

کاندیداهای احتمالی مجلس خبرگان در استان چه کسانی هستند؟ به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، مجلس خبرگان رهبری که از نگاهی می توان مهم ترین و تاثیرگذار ترین نهاد شورایی در کشور محسوب کرد، این بار در اسفندماه امسال  ۸۶ عضو خود  در شورای چهارم را در حالی خواهد شناخت که ۱۴ عضو آن در دوره سوم به رحمت ایزدی پیوستند.

انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری از اهمیت فوق العاده ای در فضای سیاسی کشور برخوردار است، چراکه به نظر می رسد فضای دوقطبی در این انتخابات شکل بگیرد.

گمانه زنی ها برای کاندیداهای احتمالی حضور در انتخابات از مدت ها پیش در فضای سیاسی استان  آغاز شده و اسامی مختلفی در کنار نمایندگان فعلی در محافل مختلف مطرح شده است که از جمله این افراد می توان به گزینه های زیر که محتمل ترین کاندیداهای موجود هستند، اشاره کرد.

فارغ از نمایندگان فعلی از جمله کاندیداهای احتمالی که بیشتر در میان ائمه جماعات شهرستان های استان می توان نشانی از آن دید، به آیات و حجج اسلام:

سید محمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز، حسین جلائی نوبری مدیرکل سابق اداره اوقاف آذربایجان شرقی، سید داوود روحانی حسینی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان، اسحاق سرایی رئیس اسبق دادگستری استان، سیدرضا رضوی امام جمعه بستان آباد، عباد الله خیریان مدیر مدرسه علمیه مؤمنیه قم، جواد حاجی زاده امام جمعه اهر، قهرمان احمدی امام جمعه شهرستان هریس، رضا الهامی، باقری بنابی، سیدحسین موسوی تبریزی و همچنین فرزند آیت الله ملکوتی اشاره کرد.

بر حسب تجربه انتخابات ادوار قبل خبرگان در استان و کشور، می توان گفت لیست ارائه شده ازسوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با سرلیستی آیت الله مجتهد شبستری در فضای انتخاباتی استان معرفی خواهد شد، بسیار تاثیرگذار می تواند باشد.

هرچند که در این میان با توجه به قرابت آیت الله هاشم زاده هریسی به طیف  نزدیک به هاشمی رفسنجانی شنیده می شود، این طیف  سیاسی نیز تحرکاتی در انتخابات آتی مجلس خبرگان شروع کرده است.

گفتنی است، نمایندگان آذربایجان شرقی در دوره اول مجلس سوم خبرگان،  آیت الله مجتهد شبستری ، آیت الله سید محمد واعظ موسوی،  آیت الله محمد فیضی،  آیت الله  محمدتقی پورمحمدی و آیت الله مرتضی بنی فضل بودند که با فوت  آیت الله بنی فضل در سال ۸۶، آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی جای آن مرحوم را در کرسی مجلس خبرگان گرفت.

اخبار قبلی اعتدال پرس در این خصوص:

 

انتهای خبر