رتبه اول رینوتکس تبریز به طرح فناورانه زون صنایع نرم رسید

طرح ارائه شده در زون صنایع نرم، رتبه اول جشنواره دهم نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز موسوم به رینوتکس ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داد.

به گزارش اعتدال آذربایجان، دهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۲) با معرفی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره ربع رشیدی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد.

در پایان این جشنواره و طبق ارزیابی هیئت داوران رینوتکس، طرح ارائه شده کمال شایگان با عنوان “توسعه و تبلیغ نرم گردشگری در قالب فناوری هنرهای تصویری” توانست تندیس طلایی این جشنواره را به خود اختصاص داد. طبق وعده مسئولان این دوره از رینوتکس ۲۰۲۲، اهدای ۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی و تخصیص وام ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۸ درصد از جمله جوایز این طرح برتر بود.

پیشران اقتصاد

 همچنین بر اساس رای داوران، طرح “میز تشریح مجازی” ارائه شده توسط محمد اکبرپور رحمانی برنده تندیس نقره‌ای جشنواره و جایزه ۳۵۰ میلیون ریالی و طرح “درگاه اینترنتی بانکی و ابزار تسهیل‌گری مالی” ارائه شده توسط حامد حافظی نیز برنده تندیس برنزی جشنواره و جایزه ۲۰۰ میلیون ریالی شد.

در این مراسم همچنین از پارمیس صدیقی با ارائه طرح ماسک کاهش استرس و اضطراب به عنوان نوجوان فناور رینوتکس و المیرا ولایی با ارائه طرح فیلترهای جداکننده آب و روغن به عنوان بانوی فناور رینوتکس مورد تقدیر قرار گرفتند.

کارشناس مسئول زون صنایع نرم، هویت ساز و خلاق به اعتدال آذربایجان گفت: این زون در دهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز با رشد بیش از ۴ برابری نسبت به ادوار قبل، ۸۶ طرح و ایده از آذربایجان شرقی و چند استان دیگر را به معرض نمایش گذاشته بود که این موفقیت، از نکات برجسته رینوتکس دهم به شمار می آید.

بابک محمدزاده علمداری افزود: تولیدات فرهنگی و هنری، صنایع دستی، نرم افزارها و برنامه نویسی های رایانه ای، معماری و‌ نگارگری ایرانی – اسلامی و فعالیتهای آموزشی خلاق و فناورانه از جمله طرح های ارائه شده در این زون بود که ریاست زون در این دوره، با دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی بود.

گفتنی است صنایع نرم و خلاق از جمله بخش های اقتصادی مهمی است که در بسیاری از کشورها به عنوان پیشران توسعه عمل می کند و آذربایجان شرقی نیز با توجه به برخورداری از ظرفیت های ممتاز در این حوزه، خصوصاً سرمایه های فکری و داشته های فرهنگی ممتاز، در صورت توجه بیشتر مسئولان استان، قابلیت پیشتازی در این حوزه و شکوفایی این ظرفیت ها را دارد‌.