عضو شورای شهر: چابک‌سازی ساختار اجرایی شهرداری در تبریز جدی گرفته نشده است

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه چابک‌سازی ساختار اجرایی شهرداری در تبریز جدی گرفته نشده است، گفت: در بحث چابک‌سازی ساختار اجرایی شهرداری، شهرهایی مثل مشهد و اصفهان پیشرفت قابل توجهی داشتند اما تبریز هنوز این موضوع را جدی نگرفته‌ است.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از ایسنا، روح‌الله رشیدی عصر دوشنبه (۳ مهر) در نشست خبری افزود: در خصوص میزان مردمی سازی سیستم که کمتر نیاز به مراجعه مردم باشد موفقیت خاصی حاصل نشده است، به جز در بعضی از حوزه‌های شهرسازی که شهروندان می‌توانند به صورت غیر مستقیم خدمات بگیرند.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: در موضوعاتی مانند شفافیت، چابک‌سازی ساختار شهرداری، هوشمندسازی و عدالت شهری متاسفانه هنوز مطالبات خوبی انجام نگرفته البته در بعضی از حوزه‌ها اقدامات قابل قبولی اتفاق افتاده مانند توجه به حمل و نقل عمومی و عملکرد مترو.

وی انتظار خود را درباره سال دوم شورا بیان کرد و گفت: انتظارم از سال دوم شورا بروز اتفاق‌های جهشی بوده اما درباره عمده موضوعاتی که بیان شد از نظر دید شهروندی نمره متوسطی در ارتباط با شورا می‌دهم.

عضو شورای استان تشریح کرد: بر اساس بند دوم قانون وظایف شورا، شورا مکلف است مسائل حوزه انتخابی خود را در حوزه‌های مختلف پیگیری کرده و مشکلات را با حضور مسئولان بررسی و ابلاغ کند پس ما باید پیگیری‌ها را به صورت سفت و سخت انجام دهیم تا به این توافق‌ها و وعده‌ها عمل شود. 

وی با اشاره به اینکه مشکل مسیرگشایی نیمه تمام، در مناطق بسیاری وجود دارد که مربوط به تکالیف طرح تفضیلی است، افزود: در طرح تفضیلی سال ۹۱، بسیاری از مسیرگشایی‌ها بر عهده شهرداری گذاشته شد و چون ثبات مدیریتی نداشته، اولویت‌سنجی نشده و به دلایل بسیار به اتمام نرسیده است. 

وی ادامه داد: در شورای ششم در سال ۱۴۰۱، ضوابط بودجه در جهت اینکه مسیرگشایی جدیدی شروع نمی‌شود حرکت کرد که تا به امروز هم به جز یک مورد مجوز جدید گرفته نشده است. 

رشیدی اضافه کرد: برای مسیرگشایی جدید مجوز داده نشده و قرار بر این شد که مسیرگشایی‌هایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت داشته اند، و آن دسته از پروژه‌های نیمه کاره به اتمام برسند که مهم ترین مسیرگشایی شهر، خیابان ۴۵ متری انقلاب است که امسال یک میلیارد تومان هزینه داشته است. 

وی با اشاره به این موضوع که شورا دو سال است تمرکز شدیدی در این حوزه داشته که پروژه‌های ناتمام را به اتمام برساند و به پروژه‌های جدید مسیرگشایی مجوز ندهد، عنوان کرد: اولویت‌هایی بر این اساس مقرر شده مثل عنوان اینکه مسیرگشایی باید تاثیر ترافیکی داشته و گره ترافیکی باز کند. 

عضو شورای شهر گفت: هرکسی در هر مقامی ادعا کند که در تبریز تغییر کاربری از فضای سبز به کاربرد دیگری اتفاق نمی‌افتد حتما دروغ می‌گوید.

وی افزود: در پارکینگ مجتمع توقفگاهی شرکت واحد نزدیک به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد که به دلایل مختلفی تعمیرات نیاز دارد که البته ما تمام تمرکز خود را به این اتوبوس‌ها داده‌ایم تا به راه بیفتند. 

وی با بیان اینکه بی‌آرتی ۲، ایده دولت بوده که قرار شده است قسمتی از ترافیک شهر را پوشش دهد، اظهار کرد: مسیر خط چهار متروی تبریز همان مسیری است که قرار بود از میدان آذربایجان تا آخر یوسف آباد طی کمربند آزادی تا اتوبان پاسداران، تراموا اجرا شود.