شمارش معکوس برای سرمربی جوان تراکتور!/ واکنش تند عباسی به اظهارات خطیبی: او غیرمسئولانه صحبت کرد؛ هیأت مدیره به هیچ وجه از نتایج تیم راضی نیست

پس از صحبت های اخیر رسول خطیبی در مورد هیئت مدیره و مدیریت باشگاه تراکتورسازی و انتقاد از وضع موجود، سعید عباسی مدیرعامل باشگاه نسبت به این صحبت ها واکنش نشان داد. عباسی مدیرعامل جدید باشگاه تراکتورسازی تبریز که بعد از ۲ ماه سرپرستی باشگاه، از چندروز پیش رسما مدیرت باشگاه را بر عهده گرفته […]

image_pdfimage_print

پس از صحبت های اخیر رسول خطیبی در مورد هیئت مدیره و مدیریت باشگاه تراکتورسازی و انتقاد از وضع موجود، سعید عباسی مدیرعامل باشگاه نسبت به این صحبت ها واکنش نشان داد.

عباسی مدیرعامل جدید باشگاه تراکتورسازی تبریز که بعد از ۲ ماه سرپرستی باشگاه، از چندروز پیش رسما مدیرت باشگاه را بر عهده گرفته است، در پاسخ به سخنان سرمربی جوان و ناراضی تیم گفت: رسول خطیبی غیرمسئولانه صحبت کرده و ما هم تا به حال پاسخی به او ندادیم. امیدوارم او درک کرده باشد که ما به خاطر حفظ احترام پاسخی نمی‌دهیم نه اینکه نمی‌توانیم چیزی بگوییم.

همچنین، پیش از این نیز دارا غزنوی عضو هیئت مدیره باشگاه از عملکرد خطیبی انتقاد و خواستار پاسخگویی وی شده بود که این اظهرات هم با واکنش حسین خطیبی برادر و کمک رسول همراه شد. (این خبر: انتقاد عضو هیئت مدیره باشگاه به عملکرد تیم)

با توجه به شرایط موجود و صحبت های مدیرعامل تراکتورسازی، نشانه‌های اختلاف شدید بین عباسی و سرمربی تراکتورسازی هر روز بیش از پیش آشکار می‌شود و به نظر می رسد در روزهای آینده باید شاهد اتفاقات مهمی در این باشگاه باشیم.

این در حالیست که امروز همچنین خبر رسید که در جلسه امروز هیات مدیره پیرامون عملکرد سرخ پوشان تبریز، اختلاف شدید عباسی و خطیبی باعث ریزش موافقان رسول پاشا در هیات مدیره شده است و شنیده شده که حتی عباسی و برخی دیگر از اعضا با تغییر مربی موافق بودند.تیم فوتبال تراکتورسازی

در دو هفته گذشته تراکتورسازی در کسب نتیجه عملکرد خوبی نداشته و در دیدار مقابل ملوان قعرنشین به تساوی بدون گل رسید و مقابل پدیده مشهد ۳ بر یک شکست خورد تراکتورسازی همچنین در ۹ هفته اخیر نیز از ۲۷ امتیاز تنها توانسته ۱۱ امتیاز کسب کند که همین مسئله مسئولان و هواداران این تیم را با نگرانی‌هایی روبرو کرده است.

گزارش اعتدال پرس حاکی است عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در رابطه با مسائل اخیر تراکتورسازی صحبت‌های جالبی انجام داده است که در زیر می آید:

فارس: در دیدار مقابل پدیده شکست خوردید و به رده پنجم جدول صعود کردید. این بازی چطور بود؟

نظرمان در حال حاضر مثبت نیست در این مدت مدیریت و هیأت مدیره باشگاه زحمت زیادی کشیدند و تمام امکانات را فراهم کردیم و اردوهای مناسبی داشتیم اما پس از تعطیلات در دو بازی اخیر نتایج خوبی نگرفتیم. در مورد مسائل فنی کارشناسان باید پاسخ دهند و بگویند ایراد‌های تیم در کجا است. اعضای تیم امشب استراحت می‌کنند اما باید بگویند مشکل چیست که تیم نمی‌تواند در نتیجه‌گیری خوب عمل کند. تیم در نیم‌فصل بسیار خوب تقویت شد و مشکلات سرمربی را برطرف کردیم اما نتایجی که گرفتیم دور از انتظار بوده است. باید دید آیا هیأت مدیره در چند روز آینده نظر خاصی می‌دهد که مشخص شود مشکل تیم در کجاست یا نه.

فارس: آیا امکان دارد برای بررسی عملکرد کادر فنی هیأت مدیره جلسه فوق‌العاده‌ای را در یکی دو روز آینده برگزار کند؟

بله احتمال برگزاری چنین جلسه‌ای وجود دارد.

فارس: سردار کریمیان رئیس هیأت مدیره و دارا غزنوی عضو هیأت مدیره نسبت به نتایج اخیر تراکتورسازی و کسب تنها ۱۱ امتیاز طی ۹ بازی اخیر انتقاد زیادی کردند.

در ۹ بازی گذشته فقط در دیدار مقابل ذوب‌آهن که در تبریز بود و تحت فشار زیادی قرار داشت و همچنین در دیدار با گسترش فولاد به پیروزی رسیدیم. باید دید مشکل کجاست. از لحاظ مدیریتی تمام تلاش انجام شده که تیم از لحاظ امکاناتی، ایاب و ذهاب، حضور در اردوها و … مشکلی نداشته باشد. کادر فنی هم موظف است از لحاظ فنی شرایط را خوب کند و نسبت به نتایج پاسخگو باشد. هیأت مدیره به هیچ از نتایج تیم رضایت ندارد. ما در این مدت فرصت‌های زیادی به کادر فنی دادیم که امیدوارم این مسئله را درک کرده باشند. ما خواستیم این مسائل رسانه‌ای نشود تا تیم به روند خود ادامه دهد اما وقتی در ۹ بازی نتیجه نمی‌گیریم شرایط بد می‌شود. مگر ما چند بازی دیگر داریم که بخواهیم این همه مدت خوب عمل نکنیم.

فارس: رسول خطیبی گاهی به مسائل مدیریتی هم انتقاد می‌کند و به تازگی اعلام کرده چرا برای حضور علی کفاشیان در ازبکستان کنار تیم تراکتورسازی با او هماهنگ نکرده‌اند؟ 

این مسئله ارتباطی به خطیبی ندارد. برای حضور کفاشیان در ازبکستان ما دعوتی انجام ندادیم. رئیس فدراسیون ازبکستان از فدراسیون ایران درخواست می‌کند که به آنجا سفر کنند. ما هم برای دعوت از آنها همین کار را انجام می‌دهیم. خطیبی غیرمسئولانه این صحبت را بیان کرده و ما هم تا به حال پاسخی به او ندادیم. امیدوارم او درک کرده باشد که ما به خاطر حفظ احترام پاسخی به او نمی‌دهیم نه اینکه نمی‌توانیم چیزی بگوییم. او باید تمرکزش را روی مستطیل سبز بگذارد که می‌بینیم حاصلش اکنون این شده است.

فارس: نسبت به خریدهای رسول خطیبی انتقادهای زیادی وجود دارد که آنها نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند و بازیکنانی مثل عیسی اندوی، دیتمار بیکای، احمد آل‌نعمه و … در تراکتورسازی موفق نبودند. به نظر می‌رسد کادر فنی در آنالیز فنی این بازیکنان دچار مشکل شده‌اند؟

باید بررسی شود تا ببینیم چه دلیلی دارد که تیم تا این اندازه منفی بازی می‌کند و علت مریضی تیم را درک کنیم. وقتی تک تک بازیکنانمان را با سایر تیم‌ها مقایسه می‌کنیم می‌بینیم یک سر و گردن بالاتر هستیم اما در نتیجه‌گیری ضعیف هستیم. مورد دومی که باید بیان کنم این است که تمام حریدها بر اساس لیست درخواستی کادر فنی که درون باشگاه هست، انجام شده است. برای دروازه‌بانی در لیست خطیبی نفر اول سیدمهدی رحمتی بود که پس از مکاتبه‌ای که با باشگاه پیکان داشتیم این امر محقق نشد. نفر دوم این لیست عیسی اندوی بود که ۳ روزه او را جذب کردیم. چون در بحث جذب بازیکن، کادر فنی دخیل است تمامی اقدامات بر اساس خواست کادر فنی بود و او باید در این موارد پاسخگو باشد. آندرانیک تیموریان را جذب کردیم که در خواب هم نمی‌دیدند کسی او را بیاورد اما با رایزنی‌هایی که انجام شد او پذیرفت به تراکتورسازی بیاید. نیم‌فصل خود خطیبی اعلام کرد که نیازی به حضور دیتمار بیکای ندارد. قریشی، مهرداد بایرامی، فردین عابدینی و .. را هم با نظر مستقیم خطیبی گرفتیم.مدیریت از طرف هیأت مدیره ماموریت سازماندهی باشگاه را دارد. ما هم سعی کردیم به نحو احسن کارمان را انجام دهیم. در قبال اینکه تیم نتیجه نمی‌گیرد باید بررسی‌هایمان را انجام دهیم.

فارس: آیا احتمال تغییر کادر فنی وجود دارد؟

باید ببینیم نظر نهایی هیأت مدیره چیست. بارها اعلام کردیم تراکتورسازی تیم بزرگی است و مردم انتظار زیادی از این آن دارند. ما با این پشتوانه هواداری دارای لقب پرشورترین هواداران در آسیا هستیم. این هواداران دارای جایگاه و مقام هستند. اگر به تراکتورسازی آمدیم از روی بیکاری نبوده است. هدفی پشت این کار بوده و آن تقویت تیم بوده است. ترکیب اعضای هیأت مدیره را اگر بررسی کنید نفراتی را می‌بینید که هر کدام برای موفقیت تراکتورسازی و پیشبرد اهداف این تیم انتخاب شدند. هر کدام از آنها دارای جایگاه خاص خودشان هستند. وقتی نتایج خوب نشده خطیبی باید پاسخگو باشد. هنوز صحبت جدیدی با او انجام ندادیم. چندین بار به او فرصت دادیم وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد سرمربی باید دلایل آن را بداند. فکر می‌کنم تیم نیاز به حضور یک کارشناس ارشد و کسی که چند پیراهن بیشتر پاره کرده باشد، دارد. کسی که بتواند شرایط روحی روانی تیم را درک کند. موضوعی که همه ما آن را می‌دانیم. کادر فنی باید آنالیز خوبی انجام دهد و در مورد مشکلات پاسخگو باشد که ما ببینیم آیا این نظرات قانع‌کننده هست یا نه.

فارس: صحبت پایانی.

دیروز واقعا ناراحت شدم وقتی دیدم این تعداد هوادار در سرمای شدید زمستان به ورزشگاه آمدند و با عدم نتیجه تیم ناراحت به خانه رفتند. امیدوارم شرایط فنی تیم بهبود پیدا کند و اگر مشکلی وجود دارد برطرف شود. مردم و هواداران موفقیت تراکتورسازی را می‌خواهند و اشخاص و نام‌ها مهمتر از مردم نیستند. هواداران و مردم  وارثان اصلی تیم هستند و تمام تلاش‌های ما این است که هواداران خوشحال شوند. سهم تراکتورسازی در تیم ملی هم باید بیشتر از این وضعیت فعلی باشد. ما برای اعتلای تراکتورسازی و تکریم هواداران وارد کار شدیم. مردم تبریز و آذربایجان شایسته قهرمانی هستند و تراکتورسازی باید به قهرمانی برسد. حق مسلم این هوادارانی که در این سرما سختی راه را به جان می‌خرند و به ورزشگاه می‌آیند کسب مقام قهرمانی است. کادر فنی باید این مسئله را درک کند و تمام تلاش‌ها انجام شود تا تراکتورسازی به قهرمانی برسد و هواداران آذربایجانی این تیم را خوشحال کند.

انتهای خبر