سعیدی: تغییرکاربری «بنیان دیزل» بر خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است/ آقای نجاتی، اجازه ندهد با صنعت آذربایجان اینگونه رفتار شود

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر کاربری کارخانه بنیان دیزل بر خلاف اصل ۴۴ قاون اساسی است. به گزارش اعتدال پرس، اسماعیل سعیدی امروز در گفتگو با خبرنگاران با انتقاد از تغییر کاربری کارخانه بنیان دیزل گفت: موضوع شرکت بنیان دیزل قبلاً هم مطرح بوده است؛ در شرایط فعلی […]

image_pdfimage_print

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر کاربری کارخانه بنیان دیزل بر خلاف اصل ۴۴ قاون اساسی است.

به گزارش اعتدال پرس، اسماعیل سعیدی امروز در گفتگو با خبرنگاران با انتقاد از تغییر کاربری کارخانه بنیان دیزل گفت: موضوع شرکت بنیان دیزل قبلاً هم مطرح بوده است؛ در شرایط فعلی ما بیشتر نیاز به حمایت از بخش صنعت و تولید داریم و انجام این گونه اقدامات از قبیل تغییر کاربری سازنده نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز باید همه تلاش و همت ما برای کمک به بخش تولید باشد، گفت: با تغییر کاربری بنیان دیزل بخش تولید و صنعت استان صدمه می بیند و صنعتگران سرخورده می شوند.

سعیدی با انتقاد شدید از عملکرد کمسیون ماده ۵ گفت: متاسفانه این کمیسیون نه تنها در تبریز، بلکه در اکثر مناطق کشور مشکلات زیادی ایجاد کرده است و شهرها را با رای های بحث برانگیز خود از قواره خارج کرده است.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه مخالف سرمایه گذاری این چنینی در کلان شهر تبریز نیست، گفت: منطقه غرب تبریز کاملاً کاربری صنعتی و تولیدی دارد و بالاخص تغییر کاربری کارخانه بزرگ و نامداری مانند بنیان دیزل که نامش با صنعت تبریز گره خورده است به هیچ وجه قابل پذیرش نیست؛ اگر قرار است این سرمایه گذاری انجام پذیرد، در همان منطقه غرب تبریز زمین های خالی بزرگی وجود دارد.

این نماینده مجلس به اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: این تغییر کاربری بر خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است؛ دولت با اجرای این قانون خواست از تصدی گری در بخش اقتصادی کنار بکشد تا بخش خصوصی بتواند در بخش صنعت و تولید کشور خودی نشان دهد، نه اینکه با خرید کارخانه های بزرگی مانند بنیان دیزل و تعطیلی آن کاربری اش تغییر داده شود و به جای کارخانه مجتمع تجاری و تفریحی سبز شود.

سعیدی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی را در این خصوص مسئول دانست و گفت: آقای نجاتی باید سریعاً پیگیر این موضوع باشد و اجازه ندهد با صنعت آذربایجان اینگونه رفتار شود.

وی در خصوص انتقال این کارخانه به مکانی دیگر، گفت: اگر مشکل زیست محیطی و سایر مسائل برای انتقال کارخانه بنیان دیزل مطرح است، این راهش نیست چرا که باید اول مکان جدید آن مشخص شود بعد طرح های دیگر مطرح شود. ضمن اینکه منطقه غرب اساساً کاربری صنعتی و تولیدی دارد، اگر مثلا بنیان دیزل انتقال یافت با صدها کارخانه بزرگ دیگر چه می کنیم؟

سعیدی در پایان گفت: این تصمیم درستی نیست و من با آن مخالفم و اینت مسئله را در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهم کرد.

انتهای خبر