گردهمایی مدیران سابق آموزش و پرورش استان زیر چتر کانون تربیت اسلامی آذربایجان شرقی؛ خیز انتخاباتی با چاشنی انتقاد از وزیر/ فیروز رضایی: اعتراض معلمان، نجیبانه و حساب شده بود

کانون تربیت اسلامی آذربایجان شرقی سومین تشکل سیاسی صنفی جامعه معلمان استان است که طی ماههای اخیر فعالیت خود را رونق داده است. البته این تشکل…/ اعتدال پرس: جامعه معلمان به عنوان یکی از موثرترین اقشار جامعه ایران در حوزه فرهنگی و اجتماعی، طی سال های گذشته با تشکیلاتی کردن فعالیت های خود در قالب ایجاد […]

image_pdfimage_print

کانون تربیت اسلامی آذربایجان شرقی سومین تشکل سیاسی صنفی جامعه معلمان استان است که طی ماههای اخیر فعالیت خود را رونق داده است. البته این تشکل…/

اعتدال پرس: جامعه معلمان به عنوان یکی از موثرترین اقشار جامعه ایران در حوزه فرهنگی و اجتماعی، طی سال های گذشته با تشکیلاتی کردن فعالیت های خود در قالب ایجاد مجموعه های مختلف سیاسی و صنفی، درصد تقویت نقش اجتماعی و بویژه سیاسی خود برآمده اند.

در آذربایجان شرقی نیز در ماه های اخیر شاهد تحرک جدی مجموعه های مختلف جامعه معلمان استان بوده ایم.

بدنبال فعالیت دوباره انجمن اسلامی معلمان استان که بلافاصله بعد از تعیین شورای مرکزی جدید خود اقدام به برگزاری مراسم سالگرد پیروزی دکتر روحانی با حضور محمدرضا عارف و سخنرانی پرحاشیه اروجعلی محمدی، فرماندار تبریز در دولت اصلاحات کرد، یکی دیگر از تشکلهای اصلاح طلب متعلق به فرهنگیان تحت عنوان”مجمع فرهنگیان ایران اسلامی” در استان شروع بکار کرد.

کانون تربیت اسلامی شاخه آذربایجان شرقی سومین تشکل سیاسی صنفی جامعه معلمان استان بود که طی ماههای اخیر فعالیت خود را رونق داده است. البته این تشکل برخلاف دو تشکل دیگر، گرایش اصولگرایی دارد.

کانون تربیت اسلامی، موسسه ای است که طی چند سال اخیر به ریاست فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش در دولت اول احمدی نژاد شروع بکار کرده و در یکسال گذشته و بعد از خروج فیروز رضایی و تیم مدیریتی وی از آموزش و پرورش استان، فعالیت اش را در تبریز آغاز کرده است.

گزارش اعتدال پرس حاکی است، این موسسه فعالیتهای خود را در ماه های اخیر در قالب صدور بیانیه بمناسبهتای مختلف از جمله نامه تشکرآمیز خطاب به مقام معظم رهبری در تقدیر از جلوگیری از مهاجرت آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز به تهران و پیام تسلیت به مناسب درگذشت جمعی از معلمان استان در سانح رانندگی و همچنین برگزاری نشستهای مختلف داخلی افزایش داده است.

امروز خبر رسید، این تشکل فرهنگی سیاسی جلسه شورای مرکزی شاخه استانی خود را با حضور تعدادی از چهره های با سابقه و شاخص حوزه تعلیم و تربیت از جمله برخی مدیران سابق آموزش و پرورش برگزار کرده است.

این تشکل همانطورکه بخصوص از محتوای مباحث مطرح شده در نشست امروز خود پیداست، با هدف حضور موثر در انتخابات مجلس دهم در استان تحرکاتش را سرعت داده است.

گلایه های مدیرکل پیشین آموزش و پرورش از عملکرد وزیر

فیروز رضائی، دبیر کانون تربیت اسلامی آذربایجان شرقی در این جلسه با تشریح تاریخچه ،عملکرد و سیر کانون تربیت اسلامی در سطح کشور، از راه اندازی کانون در ۱۰ شهرستان استان طی ماههای گذشته خبر داد و گفت :  بزودی همه شهرستانهای استان دارای دفتر کانون تربیت اسلامی خواهند بود.

مدیر کل سابق آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه آموزش و پرورش مجموعه موثر و اثرگذار هست، آن را نیازمند پایش، توجهات مستمر و عمیق دانست و وظیفه اصلی کانون تربیت اسلامی را پایش برنامه های موجود آموزش و پرورش دانست و افزود: این مجموعه در راستای اهداف اساسی انقلاب و منویات مقام معظم رهبری حرکت می کند.

انتقاد از بی توجهی وزیر آموزش و پرورش به فوت ۴ نفر از فرهنگیان چاراویماق و ۵ نفر از فرهنگیان اهر در حوادث جاده ای اخیر دیگر بخش سخنان رضائی بود. وی صدور پیام تسلیت توسط شخص وزیر را کمترین اقدام برای تسکین آلام جامعه  فرهنگیان و خانواده های معزا دانست و گفت: ظاهرا  به نظر می آید وزیر محترم  خود را درگیر مسائل دیگری کرده اند.

رضائی  در بخش دیگری از سخنان خود به اعتراضات روزهای اخیر معلمان اشاره کرد و اقزود: این روزها شاهد حرکات و اعتراضات نجیبانه و مودبانه معلمان هستیم و از نظر بنده این تحرکات آنچنان عاقلانه و حساب شده توسط فرهنگیان فهیم راهبری شد که حتی اجازه کمترین سوء استفاده را از معاندان نظام سلب کرد.

وی البته از بدسلیقگی هایی هم که داخل آموزش و پرورش اتفاق می افتد انتقاد کرد نمونه هایی چون برگزاری تور آنتالیا و بخشنامه فروش ماشین های گرانقیمت خارجی با تسهیلات گزاف و … را ناشی از بدسلیقگی در این وضعیت معیشتی فرهنگیان، دانست و آنرا غیر منطقی و تحریک کننده  برشمرد.

وی با خطاب قرار دادن فرهنگی، عضو هیئت رئیسه مجلس، توجه بیشتر و ویژه مجلس به آموزش و پرورش را خواستار شد و از اینکه دستگاهی به بزرگی آموزش و پرورش کمیسیون تخصصی مستقل برای خود در مجلس ندارد انتقاد کرد.

خبر خوش عضو هیات رییسه مجلس به فرهنگیان

در ادامه این جلسه فرهنگی به تبیین شرایط کشور در عرصه های داخلی و بین المللی پرداخت.

وی در خصوص مشکلات آموزش و پرورش، با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه ۹۴، پیشنهادات موثری برای  تامین نیازهای آموزش و پرورش نکرده بود، گفت: ما از طریق کمیسیون مربوطه اقدام کردیم و با اضافه کردن ۳ بند، مجموعا دو هزار و چهارصد میلیارد تومان به اعتبارات آموزش و پرورش اضافه شد. 

وی در پایان با اشاره به انتخابات آتی مجلس، ورود چهره های شاخص، کاردان و اثرگذار از آموزش و پرورش و فرهنگیان به کارزار انتخابات و راهیابی به مجلس با همت و مشارکت همه همکاران فرهنگی را گامی موثر برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش و بیان حقیقی دغدغه ها و مشکلات مبتلابه فرهنگیان عنوان کرد.

 مطالب مرتبط با این خبر :

* خط و نشان انجمن اسلامی معلمان آذربایجان شرقی برای تغییر مدیریت آموزش و پرورش استان

 * دیدار جبارزاده با هیئت رئیسه انجمن اسلامی معلمان آذربایجان شرقی

 * همایش اصلاح طلبان استان با حضور عارف

* مجمع فرهنگیان ایران اسلامی” آذربایجان شرقی فعالیت رسمی خود را کلید زد

 

انتهای خبر