آخرین وضعیت انتخاب رئیس دانشگاه صنعتی شریف/ معرفی سه گزینه به وزیر علوم

به گزارش اعتدال پرس به نقل از تسنیم ،عضو شورای دانشگاه صنعتی شریف و کمیته ۷ نفره این دانشگاه برای انتخاب رئیس دانشگاه، آخرین وضعیت انتخاب ریاست این دانشگاه را تشریح کرد.     سعید سهراب‌پور عضو کمیته ۷ نفره دانشگاه صنعتی شریف برای انتخاب رئیس این دانشگاه، در خصوص انتخاب و معرفی گزینه‌های نهایی […]

image_pdfimage_print

به گزارش اعتدال پرس به نقل از تسنیم ،عضو شورای دانشگاه صنعتی شریف و کمیته ۷ نفره این دانشگاه برای انتخاب رئیس دانشگاه، آخرین وضعیت انتخاب ریاست این دانشگاه را تشریح کرد.

 

 

سعید سهراب‌پور عضو کمیته ۷ نفره دانشگاه صنعتی شریف برای انتخاب رئیس این دانشگاه، در خصوص انتخاب و معرفی گزینه‌های نهایی ریاست این دانشگاه به وزیر علوم، گفت: اعضای شورا در جلسه چهارم تیرماه ۳ گزینه را انتخاب و به وزیر علوم پیشنهاد می‌‌دهند.

وی درباره اینکه آیا از تعداد پنج گزینه‌ای که قرار است به شورا معرفی شوند، کاسته نشده و گزینه‌ای از این بین حذف شده است، گفت: قرار ما بر این بوده که پنج گزینه را به اعضای شورا معرفی کنیم و شورا سه گزینه از آن‌ها را به وزیر پیشنهاد کنند. تاکنون چیزی در این زمینه تغییر نکرده است.

عضو شورای دانشگاه صنعتی شریف افزود: در جلسه چهارم تیرماه شورای دانشگاه صنعتی شریف این سه گزینه را انتخاب و به وزیر علوم پیشنهاد می‌‌دهد و تاریخ جلسه نیز از همان ابتدا و در جلسه قبلی چهارم تیرماه تعیین شده است.

سهراب‌پور با اشاره به شروط شورای ۳۰ نفره دانشگاه صنعتی شریف برای ریاست دانشگاه، گفت: این شورا از همان ابتدا ملاک‌هایی از جمله ۱۰ سال سابقه ممتد کاری در دانشگاه، دارا بودن رتبه استادی و دو سال تجربه ریاست در دانشکده یا معاونت دانشگاه را تعیین کرد و پس از بررسی‌های اولیه گزینه‌هایی که چنین شرایطی را نداشتند کنار گذاشته شده و تنها افرادی که واجد شرایط بودند را اعضای کمیته مدنظر قرار دادند که از این بین نیز افرادی علاقه‌ای به ریاست دانشگاه نداشتند، زیرا رئیس دانشگاه شدن فداکاری است و برخلاف تصور برخی که همه برای ریاست صف می‌کشند، این مسئله وجود ندارد و در شرایط حاضر ریاست دانشگاهی مانند دانشگاه صنعتی شریف کاری بسیار سخت است.

وی با اشاره به ملاک‌های مدنظر شورا برای تعیین سه گزینه نهایی، گفت: بالاخره کسی باید انتخاب شود که از نظر علمی سطح بالایی داشته باشد و وجهه اخلاقی و آکادمیک او در دانشگاه مورد پذیرش اساتید دانشگاه بوده و بتواند با این اوضاع و اصول دانشگاه صنعتی شریف را اداره کند که انصافا کار مشکلی است.

انتهای خبر