مدیر کل آموزش و پرورش استان: مشکل تأمین معلم در آذربایجان‌شرقی وجود ندارد

به گزارش اعتدال آذربایجان، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برای بازگشایی باشکوه مدارس آمادگی کامل دارد گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در تأمین معلم برای سال تحصیلی جدید مشکلی نداریم. مسعود سعادتی روز سه شنبه، در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز، از همه ادارات خواست […]

image_pdfimage_print

به گزارش اعتدال آذربایجان، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برای بازگشایی باشکوه مدارس آمادگی کامل دارد گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در تأمین معلم برای سال تحصیلی جدید مشکلی نداریم.

مسعود سعادتی روز سه شنبه، در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز، از همه ادارات خواست با توجه به در پیش بودن بازگشایی مدارس دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها کمک کنند تا سال تحصیلی با نشاطی را آغاز کنیم.

وی ضمن تشکر از تلاش همه مدیران مدارس استان برای انجام تلاش و مجاهدت در زمینه بازگشایی مدارس اظهار کرد: زمان زیادی تا بازگشایی مدارس باقی نمانده و همه واحدهای آموزش و پرورش برای این اتفاق بزرگ مهیا هستند.

سعادتی با تاکید بر توجه به حساسیت رفت و آمد دانش آموزان به مدارس به ویژه ایمنی تردد دانش آموزان به خصوص نحوه فعالیت سرویس مدارس از پلیس راهور تبریز خواست، مثل سنوات گذاشته تمهیدات لازم برای بازگشایی مجدد مدارس انجام دهند.

وی با اعلام اینکه با همکاری شورای شهر تبریز موضوع سرویس مدارس ضابطه‌مند شده و در چارچوب قانون تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: هر چند موضوع سرویس مدارس، موضوعی فرابخشی بوده ولی قانون، دیگر نهادها مخصوصا شهرداری را ملزم به ورود جدید به این حوزه کرده است.

فرماندار تبریز با اشاره به روند آماده سازی مدارس برای بازگشایی در سال تحصیلی جدید، گفت: باید همه امکانات ادارات و دستگاه‌های مختلف برای بازگشایی هر چه باشکوه تر مدارس در مهرماه آماده شوند.

یونس فاتح اظهار کرد: در راستای آماده سازی بستر مناسب جهت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تمهیدات لازم برای اقدامات اساسی در اطراف مدارس را برنامه‌ریزی کنند.

وی تاکید کرد: جمع آوری خاک و نخاله در محدوده مدارس سطح شهر، آسفالت محدوده مدارس، بهسازی خط کشی‌های عابر پیاده، ایجاد امنیت عبور و مرور برای دانش آموزان و روان سازی ترافیک، فضاسازی شهری مناسب، لایروبی جوی‌ها و ساماندهی ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی اولویت فعالیت‌های شهرداری‌های مناطق، دهیارهای و پلیس باشد.

فاتح با بیان اینکه شیوه عملکرد آموزش و پرورش یک جامعه، بهترین و نزدیک ترین مظهر فرهنگ آن جامعه است افزود: فرهنگ یک جامعه، بی تردید چگونگی آموزش و پرورش آن جامعه را نشان می.دهد.

وی با تقدیر از عملکرد مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی جهت برقرارب پروازهای فوق العاده برای رفاه حال زائرین مشهد مقدس و بهره مندی از ایام پایانی ماه صفر، افزود: شهردار کلانشهر تبریز و شرکت واحد اتوبوس رانی تبریز نیز امسال جهت خدمات دهی به زائرین اربعین حسینی سنگ تمام گذاشتند.

وی گفت: در راستا بازگشایی مناطق شهرداری تبریز به ویژه شهرداری منطقه ۸ بعضی از فعالیت های خود را در قالب ستاد پروژه مهر متمرکز کرده است که جای قدردانی دارد.

انتهای خبر