سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی: لازم است در مورد مفاهیم توسعه به زبان مشترک برسیم

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: لازم است در مورد مفاهیم توسعه به زبان مشترک برسیم و زنجیره توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان را تکمیل کنیم. به گزارش اعتدال آذربایجان، حیدر فتح‌زاده در چهارمین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری(آپفن) استان ضمن قدردانی از برگزاری منظم جلسات این کارگروه، اظهار […]

image_pdfimage_print
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: لازم است در مورد مفاهیم توسعه به زبان مشترک برسیم و زنجیره توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان را تکمیل کنیم.

به گزارش اعتدال آذربایجان، حیدر فتح‌زاده در چهارمین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری(آپفن) استان ضمن قدردانی از برگزاری منظم جلسات این کارگروه، اظهار کرد: در برخی از جوامع سطح شناخت و قدرت حل مسئله به لحاظ روش شناسی، مبانی هستی شناسی و پارادایمی به قدری پایین می‌آید که مسائل سطحی جامعه تبدیل به بحران‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: برعکس موضوع هم مصداق دارد و وقتی دانش کلان اجتماعی و علم شناخت مسئله در سطح بالایی باشد، ممکن است به مرحله عدم وجود مسئله برسیم.

فتح زاده در ادامه با اشاره به سیاستگذاری‌های کلان کشور در ارتباط با کنترل تورم متذکر شد: در برخی مواقع جو روانی حاکم بر جامعه موضوعات کلان اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: در هر صورت تلاش داریم همه موضوعات استان در عرصه‌های مختلف را در کارگروه‌های مرتبط مدیریت کرده و برنامه‌ریزی های لازم را انجام دهیم.

لازم به ذکر است، تعیین اولویت‌های پژوهشی و فناوری سال ۱۴۰۲ و تعیین تکلیف طرح‌های دستگاه‌های اجرایی که سال گذشته اعتبارات پژوهشی را عودت دادند، از جمله موارد مطروحه در جلسه امروز بود.

انتهای خبر