سخنگوی ستاد انتخابات کشور خبر داد: پیش بینی ۶۵ هزار شعبه اخذ رأی در کشور

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از پیش بینی ۵۶ هزار شعبه اخذ رأی خبر داد و گفت: تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات سالم، منسجم و پرشور اتخاذ شده است. به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از مهر، محسن اسلامی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان اظهار کرد: کشور برای برپایی انتخاباتی […]

image_pdfimage_print

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از پیش بینی ۵۶ هزار شعبه اخذ رأی خبر داد و گفت: تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات سالم، منسجم و پرشور اتخاذ شده است.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از مهر، محسن اسلامی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان اظهار کرد: کشور برای برپایی انتخاباتی پرشور و سالم آماده است.
وی با اشاره به شرایط برگزاری الکترونیکی انتخابات در استان‌ها افزود: در مناطقی که یک هشتم کرسی نمایندگی مجلس را داشته باشند با تأیید شورای نگهبان مقدمات برپایی انتخابات الکترونیکی فراهم می‌شود.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور از پیش بینی ۶۵ هزار شعبه اخد رأی برای انتخابات پیش رو خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۶۰ هزار شعبه اخذ رأی برای انتخابات پیش رو نهایی شده است.

لزوم نظم بخشی و برقراری امنیت در شعب اخذ رأی
اسلامی با اشاره به پایش دستگاه‌های احراز هویت مستقر در شعب اخذ رأی بیان کرد: دستگاه‌های احراز هویت توسط کمیته فنی ستاد انتخابات مورد عیب یابی، پایش و ارزیابی قرار گرفته و اشکالات احتمالی رفع شده است.
وی با اشاره به تمهید اقدامات برای کاهش هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها افزود: امکانات دستگاه‌ها صورت عادلانه در اختیار نامزدها برای تبلیغات و معرفی برنامه‌های خود قرار می‌گیرد.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور از راه اندازی فرکانس تلویزیونی برای معرفی برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی خبر داد و اضافه کرد: به کوشش رسانه ملی نامزدها ۲۰ دقیقه برنامه‌های خود را روی آنتن می‌برند.
اسلامی با تاکید بر لزوم نظم بخشی و برقراری امنیت در شعب اخذ رأی بیان کرد: تدبیرات لازم برای برگزاری انتخابات سالم، منسجم و پرشور اتخاذ شده است.
وی با تاکید بر لزوم تکیه بر آموزش در راستای برپایی انتخاباتی پرشور و سالم، از تربیت مدرس انتخابات خبر داد و افزود: آموزش یکی اصول و محور این دوره انتخابات قرار گرفته است.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه حتی برای اخذ یک رأی به بلندترین و دورترین نقطه حوزه انتخابیه خواهیم رفت، گفت: بالگرد برای انتقال صندوق به شعب صعب العبور و مناطق روستایی و کوهستانی اختصاص یافته می‌شود.

هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها رصد می‌شود
اسلامی از ثبت نام ۵۱۰ داوطلب مجلس خبرگان خبر داد و اضافه کرد: چهارم بهمن ۱۴۰۲ نتایج نهایی نامزدهای مجلس خبرگان اعلام می‌شود.
وی با اشاره به آماری از تفکیک گرایش حزبی نامزدهای انتخاباتی افزود: بر اساس آمار ۴۷۰۳ نفر به صورت مستقل، ۲۷۲۵ نفر اصولگرا و ۱۵۶۰ نفر اصلاح طلب کاندیدای انتخابات مجلس شدند که نشان دهنده حضور پرشور طیف‌های مختلف سیاسی در انتخابات سال جاری است.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور از راه اندازی سامانه مالی انتخابات خبر داد و اضافه کرد: این سامانه در راستای ایجاد شفافیت مالی نامزدهای انتخاباتی طراحی شده است.
اسلامی با بیان اینکه هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها رصد می‌شود، گفت: کلیه هزینه‌های نامزدها اعم از تجمعات و تبلیغات نامزدها در سامانه مالی ثبت می‌شود.
وی با بیان اینکه تخلفات انتخاباتی هوشمندانه بررسی می‌شود، افزود: مشاهده هرگونه تخلفات انتخاباتی نامزدها منجر به محروم شدن دو دوره کاندیداتوری نمایندگی مجلس می‌شود.

انتهای خبر