دیدار هیات نیروهای مسلح ایران با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای از دیدار هیات نیروهای مسلح ایران با وزیر دفاع این کشور خبر داد و به محورهای گفت‌وگوهای طرفین اشاره کرد. به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از ایسنا، وبگاه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان امروز (شنبه) از هیات نیروهای […]

image_pdfimage_print

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای از دیدار هیات نیروهای مسلح ایران با وزیر دفاع این کشور خبر داد و به محورهای گفت‌وگوهای طرفین اشاره کرد.

به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از ایسنا، وبگاه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان امروز (شنبه) از هیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ریاست امیر سرتیپ «محمد احدی» استقبال کرد. این هیأت برای شرکت در نشست کمیته مشترک آذربایجان-ایران به آذربایجان سفر کرده‌ است.

طبق اعلام باکو، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در این دیدار درباره «اقدامات بازسازی که در مناطق آزادشده در قره‌باغ صورت گرفته و وضعیت عملیاتی در مرزهای آذربایجان-ارمنستان و در منطقه اقتصادی قره‌باغ صحبت کرد».

وزیر دفاع آذربایجان همچنین گفت: «برخی اقدامات تحریک‌آمیز از سوی نیروهای مسلح ارمنستان و گسیل غیرقانونی یگان‌های مسلح ارمنستان در منطقه آذربایجان»، محل استقرار موقت صلح‌بانان روسیه، افزایش یافته است و این تحریکات توسط یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان «فورا و قاطعانه» سرکوب شدند.

امیر سرتیپ احدی نیز در این دیدار، ضمن تشکر از «مهمان‌نوازی» طرف مقابل، سلام سردار سرلشگر «محمدحسین باقری» رییس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ کرد. او با اشاره به این که روابط جمهوری آذربایجان و ایران ریشه‌های تاریخی دارند، بر اهمیت سفرهای دوجانبه به منظور گسترش روابط دوستانه و همسایگی تاکید کرد.

طرفین همچنین در این دیدار درباره چشم‌انداز توسعه همکاری میان دو کشور در حوزه نظامی، مسائل امنیت منطقه‌ای، همچنین درباره دیگر مسائل مرتبط با منافع دوجانبه تبادل‌نظر کردند.

در پایان، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان برای کمیته مشترک آذربایجان-ایران در فعالیت‌های پیش‌روی خود آرزوی موفقیت و ابراز امیدواری کرد که این دیدارها کمک موثری به همکاری‌‎های دوجانبه نظامی کند. او همچنین خواستار ابلاغ سلامش به رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شد.

انتهای خبر