نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی: روز شعر و ادب فارسی آنگونه که باید ملی نشده است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: نقیصه بزرگی که وجود دارد این است که روز شعر و ادب فارسی آنگونه که شایسته است، ملی نشده است در حالیکه اهالی شعر و ادب باید قدردان چنین روزی باشند. به گزارش اعتدال آذربایجان، حجت الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم عصر امروز در همایش شعر و ادب فارسی در تالار پتروشیمی […]

image_pdfimage_print

روز شعر و ادب آن گونه که باید ملی شود، نشده است | پایگاه خبری ، تحلیلی  تانیش نیوز

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: نقیصه بزرگی که وجود دارد این است که روز شعر و ادب فارسی آنگونه که شایسته است، ملی نشده است در حالیکه اهالی شعر و ادب باید قدردان چنین روزی باشند.

به گزارش اعتدال آذربایجان، حجت الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم عصر امروز در همایش شعر و ادب فارسی در تالار پتروشیمی تبریز اظهار داشت: نقیصه بزرگی که وجود دارد این است که این روز آنگونه که شایسته است، ملی نشده است در حالیکه اهالی شعر و ادب باید قدردان چنین روزی باشند و دور هم جمع شوند و زبان و شعر فارسی را پاس بدارند.

وی ادامه داد: انتظار ما از وزارت فرهنگ و ارشاد این است که بزرگداشت این روز را به صورت کلان و کشوری برگزار کنند و با اهدای جایزه ملی شهریار کل جامعه ادبی کشور را متوجه این روز بسازند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شهریار جایی ایستاده که تشیع و ایرانی بودن را به‌عنوان دو رکن چهره ادبی نشان می‌دهد، گفت: شهریار همانگونه که جریان انقلاب اسلامی را نمود باور شیعی می‌داند به عناصر ایرانی عشق می‌ورزد. شهریار آن قله ادبی است که غزل را به بهترین شیوه سروده و قصیده را به بهترین شکل پاس داشته و حقا که او شایسته عنوان‌داری روز شعر و ادب فارسی است.

وی ادامه داد: شهریار با سرودن شاهکار در دو زبان فارسی و ترکی آذری نشان داده که آذربایجان همواره جزء جدا نشدنی و سرحلقه هنر و ادب ایران است. شهریار شخصیت منحصر به فردی است، شهریار از نظر مردمی بودن، محتوا، کیفیت و زیستن با انقلاب و دفاع مقدس نمونه بی‌نظیری بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم تصریح کرد: شهریار زمانی شروع به سرودن غزل کرد که بسیاری معتقد بودند دوره غزل‌سرایی به پایان آمده و نوآوری در آن امکانپذیر نیست اما شهریار با تصویرگری رمانتیسم با یک شیوه جدید کاری کرد که غزل دوباره جان گرفت و امروز کمتر ایرانی است که بیت و شعری از شهریار نداند.

انتهای خبر