باقری لنکرانی کاندیدای مصباح یزدی و جبهه پایداری شد

سرانجام کاندیدای جبهه پایداری نیز اعلام شد. حسین جلالی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت وگویی تاکید کرده که «دوستان شورای مرکزی مایل بودند که جلیلی، لنکرانی، فتاح و میرکاظمی در ائتلاف این جبهه حضور داشته باشند اما خود این دوستان، انگشت اشاره را به سمت لنکرانی بردند.» به گزارش اعتدال پرس […]

image_pdfimage_print

سرانجام کاندیدای جبهه پایداری نیز اعلام شد. حسین جلالی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت وگویی تاکید کرده که «دوستان شورای مرکزی مایل بودند که جلیلی، لنکرانی، فتاح و میرکاظمی در ائتلاف این جبهه حضور داشته باشند اما خود این دوستان، انگشت اشاره را به سمت لنکرانی بردند.»

به گزارش اعتدال پرس به نقل از خبر آنلاین کامران باقری لنکرانی پزشکی ۴۷ ساله است که در دولت نهم به عنوان وزیری جوان در راس وزارت بهداشت قرار گرفت. او در دوران وزارتش عملکرد مورد قبولی داشت و یکی از رسانه ای ترین چهره های دولت بود و به همین علت وقتی رئیس دولت دهم  وزیر بهداشت را در دولت دهم تغییر داد  در گفت وگویی او را« هلو» خواند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری از به تائید رسیدن نامزدی لنکرانی در شورای فقاهتی این جبهه خبر داده و گفته است: «اگر وی به تایید شورای فقاهتی نرسیده بود که معرفی نمی‌شد و حتما لنکرانی به تایید رسیده است که آیت الله مصباح یزدی به عنوان یکی از فقهای جبهه پایداری، در جلسه معرفی وی حضور خواهد یافت.»

جبهه پایداری تاکنون اسامی اعضای شورای فقاهتی این تشکل سیاسی را اعلام نکرده است. آیت الله مصباح یزی و  آیت الله خوشوقت دو عضو ارشد این شورا بودند.

خبرآنلاین پیش از این در جریان برگزاری نشست سیاسی جبهه پایداری از آقاتهرانی دبیرکل این جبهه درباره انتخاب باقری لنکرانی سوال پرسید که وی این موضوع را رد نکرد.

باقری لنکرانی مهمترین چهره جبهه پایداری در انتخابات جاری است و زمانی که چند ماه قبل اخباری درباره عدم علاقه وی به حضور در انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد، خیلی زود رجانیوز سایت نزدیک به جبهه پایداری درگفت وگو با وی این موضوع را رد کرد.

از هفته قبل و بعد از سخنرانی لنکرانی در مشهد و اینکه وی اعلام کرد برنامه هایش رابرای حضور در انتخابات به آیت الله مصباح یزدی ارائه داده تا نظرات این چهره مذهبی را بداند، احتمال حضور باقری لنکرانی در عرصه انتخابات قوت گرفت.

لنکرانی اعلام کرده است در صورت نامزدی در انتخابات قصد حضور در هیچ ائتلافی را ندارد. این در حالی است که دو ائتلاف پیشرفت و ائتلاف بزرگ اصولگرایان از دیگر نامزدهای حاضر در این عرصه برای اجماع میان اصولگرایان دعوت کرده‌اند.

اعضای جبهه پایداری همچنین به دنبال اقناع سعید جلیلی رئیس تیم مذاکره کننده ایرانی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری بودند اما گویا وی حاضر به حضور در این عرصه نشد. با این حال رئیس دفتر آیت الله مصباح به خبرگزاری تسنیم گفته است : «اگر وی سفر خارجی نداشته باشد، دوستان مایل هستند که وی در جلسه {معرفی نامزد جبهه پایداری} حضور داشته باشد البته برای حضور وی، پیگیری‌هایی هم انجام شده است.»

وی درباره اعلام حمایت رسمی جلیلی، میرکاظمی و فتاح از لنکرانی، تأکید کرد: امیدوارم که این امر محقق شود چرا که بعید می دانم مانعی بر سر این کار وجود داشته باشد.

کاندیدای جبهه پایداری قرار است که روز یکشنبه با حضور و سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در مسجد ارک تهران رسما معرفی شود.

انتهای خبر