دانشگاه احمدی نژاد منحل می شود

با وجود اصرار نزدیکان احمدی نژاد مبنی بر شروع به کار دانشگاه ایرانیان شنیده شده این دانشگاه منحل خواهد شد. به گزارش اعتدال پرس، درحالی که غلامحسین الهام گفته بود دانشگاه ایرانیان کار خود را شروع کرده سایت اخبار محرمانه مدعی است که این دانشگاه منحل می‌شود. غلامحسین الهام از نزدیکان دولت سابق که تلاش […]

image_pdfimage_print

با وجود اصرار نزدیکان احمدی نژاد مبنی بر شروع به کار دانشگاه ایرانیان شنیده شده این دانشگاه منحل خواهد شد.

به گزارش اعتدال پرس، درحالی که غلامحسین الهام گفته بود دانشگاه ایرانیان کار خود را شروع کرده سایت اخبار محرمانه مدعی است که این دانشگاه منحل می‌شود.

غلامحسین الهام از نزدیکان دولت سابق که تلاش می‌کردند دانشگاهی را برای ادامه فعالیت خود راه‌اندازی کنند، روز پنجشنبه گفته بود که این دانشگاه کار خود را آغاز کرده است.

اما خبرگزاری آریا به نقل از اخبار محرمانه امروز نوشت:  شنیده شده است که در جلسه اخیر شورایعالی انقلاب فرهنگی موضوع دانشگاه ایرانیان مورد بررسی قرار گرفته و شورایعالی بطور ضمنی موافقفت نمود که مصوبه قبلی خویش را پس گرفته و دانشگاه ایرانیان را غیر قانونی اعلام نماید.

غلامحسین الهام روز پنج شنبه به همراه محمود احمدی‌نژاد به سرچشمه تهران رفته بود تا یادو خاطره شهدای ٧ تیر را گرامی دارند. او در اظهار نظری گفت‌ که دانشگاه ایرانیان شروع به کار کرده است و برای اطلاع درباره پذیرش دانشجو و فعالیت آن باید به سایت دانشگاه مراجعه شود.

وی در پاسخ به این سوال دیگری مبنی بر این که وزارت علوم فعالیت این دانشگاه را غیرقانونی می داند، اظهار داشت: همه هر حرفی می زنند؛ آیا من باید برای غیرقانونی نبودن آن دلیل بیاورم و دفاع کنم یا این که آنهایی که اتهام می زنند باید دلیل خود را بیان کنند.

اوایل مهرماه سال گذشته بعد از اعلام آغاز به کار و فعالیت دانشگاه ایرانیان مسئولان وزارت علوم اعلام کردند که ثبت نام و فعالیت این دانشگاه غیرقانونی است. غلامعلی نادری مدیر کل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیردولتی وزارت علوم در رابطه با مسائل مطرح شده درباره بررسی مجدد وضعیت دانشگاه ایرانیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفته بود: دانشگاه محمود احمدی‌نژاد علی‌رغم گرفتن موافقت اولیه، هنوز موفق به اخذ موافقت اصولی از وزارت علوم نشده است و برای رسیدن به این مسئله باید مشکلات وارد شده به اسا‌سنامه و مصوبه احداث دانشگاه را برطرف کند. وی افزوده: یکی از مهم‌ترین ایرادات وارد شده به این مؤسسه این است که هنوز اسامی هیئت مؤسس دانشگاه به صورت رسمی به وزارت علوم ارسال نشده است.

به این ترتیب کار ثبت‌نام از دانشگاه به نیم دوم سال تحصیلی گذشته کشیده شد. دانشگاه محمود احمدی‌نژاد اسامی هیات علمی را به وزارت علوم ارسال کرد و پیگیری ماجرای ثبت قانونی این دانشگاه شد. اما برای نیم سال دوم نیز نتوانست دانشجو پذیرش کند. هفته دوم اسفند ماه بود که سیدحسین حسینی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم بار دیگر بر طی شدن مراحل قانونی ثبت این دانشگاه تاکید کرد و گفت: دانشگاه ایرانیان به تازگی نامه‌ای را برای وزارت علوم ارسال کرده است ولی موسسه و مجموعه آموزشی باید ابتدا به تأیید شورای گسترش آموزش عالی و دفتر موسسات غیرانتفاعی برسد، تاکنون هیچ پرونده‌‌‌ای برای این دانشگاه تشکیل نشده است.

وی افزود: برگزاری آزمون نیز باید با مجوز سازمان سنجش باشد. در صورتی که اقدام دانشگاه ایرانیان بر اساس مجوز نیست، اینکه نامه‌ای را به معاونت آموزشی وزارت علوم فکس کنند کافی نیست بلکه باید روند بررسی اعضای هیأت علمی بر اساس قانون طی شود.

حسینی ادامه داد: اعضای هیأت علمی یک موسسه آموزشی باید تمام وقت باشند در صورتی که دانشگاه ایرانیان افرادی را معرفی کرده است که عضو هیأت علمی تمام وقت دانشگاه‌های دیگر هستند و شرایط و مدارک دیگر نیز کامل نیست بنابراین این دانشگاه مجوزی برای فعالیت ندارد.

در آخرین اتفاقات در این باره روزسه شنبه ۳ تیرماه پرونده این دانشگاه سرانجام روی میز شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته تا مورد بررسی قرار گیرد. اما عدم حضور وزیرعلوم در جلسه موضوع بررسی پرونده این دانشگاه را به تاخیر انداخت. در این شرایط است که غلامحسین الهام که در اواخر دولت نقش سخنگوی دولت دهم را ایفا می‌کرد، به عنوان سخنگوی غیررسمی محمود احمدی‌نژاد خبر داد که این دانشگاه کار خود را آغاز کرده و مدعیان غیرقانونی بودن دانشگاه وی باید مستندات خود را ارائه کنند.

انتهای خبر