تاراج اراضی ملی بناب/ انتقاد فرماندار از مسئولان منابع طبیعی

فرماندار بناب گفت: اراضی ملی شهرستان به دلیل اینکه متولی نداشته‌، رفته رفته مورد تاراج قرار گرفته‌ که امیدواریم مسئولان منابع طبیعی و راه و شهرسازی در حفاظت از این اراضی اهتمام کنند. به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس ، ولی‌الله فرج‌اللهی امشب در جلسه کارگروه آب و کشاورزی شهرستان بناب با اشاره […]

image_pdfimage_print

فرماندار بناب گفت: اراضی ملی شهرستان به دلیل اینکه متولی نداشته‌، رفته رفته مورد تاراج قرار گرفته‌ که امیدواریم مسئولان منابع طبیعی و راه و شهرسازی در حفاظت از این اراضی اهتمام کنند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس ، ولی‌الله فرج‌اللهی امشب در جلسه کارگروه آب و کشاورزی شهرستان بناب با اشاره به خسارت سنگین به کشاورزان شهرستان بناب در اثر سرمای بهاره، اظهار کرد: در اثر سرما و یخبندان ابتدای سال به میوه‌های سردرختی و انگور شهرستان، خسارت سنگینی وارد شد که بیشترین خسارت وارد شده به باغات انگور بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مسئولان خدمات بیمه‌ای آذربایجان‌شرقی، افزود: ارزیابی کافی از سوی کارشناسان امر از کل باغات صورت گرفته و خسارات مربوط به میوه‌های سردرختی پرداخت شده و امیدواریم نسبت به برآورد خسارات باغات انگور و پرداخت غرامت کشاورزان این بخش نیز انجام گیرد که ظاهراً براساس دستورالعمل ۲۰ روز مانده به زمان برداشت این محصول پرداخت خسارات امکان‌پذیر است.

فرماندار بناب با اشاره به انتقادات خود در جلسات قبلی مبنی بر تأخیر در پرداخت خسارات بیمه شدگان کشاورزی، گفت: قطعاً این پیگیری‌ها و تلاش‌ها باعث می‌شود که رغبت کشاورزان برای بیمه کردن محصولات خود بیشتر شود.

وی در عین حال خواستار تسریع در پروسه پرداخت خسارات بیمه‌شدگان محصولات کشاورزی شد.

اراضی ملی بناب متولی خاصی ندارد

فرماندار بناب با انتقاد از عدم داشتن متولی خاص برای حفاظت از اراضی ملی شهرستان، گفت: اراضی ملی شهرستان به دلیل اینکه متولی نداشته‌، رفته رفته مورد تاراج قرار گرفته‌ که امیدواریم مسئولان منابع طبیعی و راه و شهرسازی در حفاظت از این اراضی اهتمام کنند.

محدویت کشت زعفران در بناب برچیده شد

فرج‌اللهی سپس با اشاره به مشکل کمبود آب گفت: محدودیت کشت زعفران در شهرستان برچیده شده و کشاورزان عزیز می‌توانند به کشت این محصول اقدام کنند.

شهرک دامپروری بناب همچنان در انتظار اعتبار

فرماندار بناب به حل مشکل شهرک دامپروری بناب نیز اشاره کرد و گفت: اگر منتظر جذب اعتبارات دولتی برای احداث این شهرک باشیم قطعاً زمان‌بر خواهد بود ولی باید پای بحش خصوصی را در ایجاد شهرک دامپروری به وسط بکشیم.

انتهای خبر