اظهرات جالب چمنی: عدم کارآمدی شورا با افزایش تعداد اعضا و تهدید مدیران شهرداری توسط برخی اعضا/ اعتراف نجفی: دخالت اعضای شورا در عزل و نصب ها را ۱۰۰درصد تائید می کنم

یک عضو شورای شهر تبریز گفت: افزایش تعداد اعضای شورا باعث عدم کارآمدی آنها شده است. این طور می‌شود که منِ چمنی می‌آیم و در کارها غیرقانونی دخالت می‌کنم.  به گزارش اعتدال پرس، اسماعیل چمنی ظهر امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر با تاکید بر این که مطالبی که می‌گویم، صرفاً خطاب به خودم […]

image_pdfimage_print

یک عضو شورای شهر تبریز گفت: افزایش تعداد اعضای شورا باعث عدم کارآمدی آنها شده است. این طور می‌شود که منِ چمنی می‌آیم و در کارها غیرقانونی دخالت می‌کنم.

 به گزارش اعتدال پرس، اسماعیل چمنی ظهر امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر با تاکید بر این که مطالبی که می‌گویم، صرفاً خطاب به خودم و برای رضای خدا بوده و قصد ناراحتی همکارانم را ندارم، اظهار کرد: افزایش تعداد اعضای شورا باعث عدم کارآمدی آنها شده است. این افزایش باعث شده که منِ چمنی می‌آیم و در کارها غیرقانونی دخالت می‌کنم.

وی افزود: چارچوب رابطه شورا و شهرداری را قانون تعیین می‌کند و محور اصلی این چارچوب، خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم است. هفت هشت ماه پیش در جلسه شورا گفتیم که اعضای شورا وقت مدیران شورا را نگیرند چرا که در این صورت کار ارباب رجوع معطل می‌ماند.

عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از نحوه برخی ارتباطات اعضای شورا با شهرداری، ادامه داد: احترام اعضای شورا از طرف مدیران شهرداری یک اصل است اما نباید اوضاع به گونه‌ای شود که عضو شورا به واسطه قدرتی که در دست دارد، هر طور خواست با مجموعه شهرداری رفتار کند. طرف حساب شورای شهر، شهردار تبریز است. این روند با انتخاب شهردار و نظارت بر هزینه و درآمد صورت می‌گیرد. در این چارچوب، ارتباط با مدیران زیرمجموعه شهرداری مفهومی ندارد. این در صورتی است که بعضاً ضمن این که افرادی را سفارش می کنیم، کار پیمانکاران را هم پیگیری می کنیم.

چمنی دخالت در عزل و نصب‌ها را آفت دیگر ارتباط دو مجموعه مدیریت شهری خواند و افزود: نمی‌توانم کسی را به شهردار تحمیل کنم و فشار بیاورم که فامیل‌های سببی و نسبی را به شهرداری بیاورم. مدیر مکلف است، مسئولان زیرمجموعه خود را خودش انتخاب کند.

وی با اشاره به موضوع مدرک تحصیلی و بحث “دکترا” گفت: چند جلسه پیش گفتیم که اعضای شورا، مدارک تحصیلی خود را بیاورند اما متاسفانه هنوز هیچ توجهی به این موضوع. نشده است.

چمنی که همچنان برای بیان انتقاداتش خود را مورد خطاب قرار می‌داد، اظهار کرد:  من ِ چمنی ۱۰ سال است از عنوان دکترا استفاده می‌کنم، تازه هفته پیش در مصاحبه‌ای می‌گویم که در حال اخذ دکترا هستم. چطور با این وضع می‌توانیم از مسایل شرعی دم بزنیم. باید مشخص شود که من نوعی چرا شفاف سازی نمی کنم؟ چرا سر مردم را کلاه می گذارم؟ خواهشم این است که هفته آینده این مدارک ارایه شوند.

وی با انتقاد از تراکم سخنرانی‌های اعضای شورا در مراسم‌های مختلف متعلق به شهرداری گفت: در بسیاری از مواقع، شهرداری زحمت پروژه‌ای را می‌کشد و ما در مراسم‌های بهره‌برداری و افتتاح می‌رویم پزش را می‌دهیم. قرار نیست که من همیشه سخنرانی کنم. یک نفر سخنران برای هر مراسم از اعضای شورا کافی است.

وی تصریح کرد: چند روز پیش با یکی از مدیران شهرداری صحبت می‌کردم، نقل می‌کرد که یکی از اعضا برای صحبت در یکی از مراسم ها شش بار تماس گرفته است.

چمنی با بیان این که مدیران شهرداری می‌گویند از فرط فشارهای مختلف و استرس زیاد، دیگر انگیزه‌ای برای خدمت ندارند، خطاب به شهردار گفت: از شهرداری درخواستم این است که هر گونه تهدید و فشار از طرف شورا را مطرح کنید، در غیر این صورت از حضرتعالی گله‌مند خواهیم بود.

  دخالت اعضای شورا در عزل و نصب ها را ۱۰۰درصد تائید می کنم

صادق نجفی در جلسه شورای شهر تبریز بابیان اینکه دخالت اعضای شورا در عزل و نصب ها را ۱۰۰درصد تائید می کنم تصریح کرد: مطمئن باشید تا آنجایی که توان دارم به کسی باج نخواهم داد مگر اینکه مصلحت شهرداری باشد

گزارش اعتدال پرس حاکی است، صادق نجفی در جلسه شورای شهر تبریز گفت:دخالت اعضای شورا در عزل و نصب ها را ۱۰۰درصد تائید می کنم.

وی تصریح کرد: مطمئن باشید تا آنجایی که توان دارم به کسی باج نخواهم داد مگر اینکه مصلحت شهرداری باشد.

وی افزود: گزارشات متعددی از طرف کارکنان شهرداری به من در ارتباط با دخالت اعضای شورا در وظایف شهرداری ارائه شده و خواسته های اعضای شورا از مدیران و کارمندان شهرداری را برای من منعکس کرده اند.

وی اظهار داشت: متاسفانه اعضای محترم شورا اکثرا وقت مدیران شهرداری را گرفته و با حضور در محل کار مدیران شهری ساعت ها با مدیران شهرداری جلسه می گذارند و هر زمانی بنده از مدیران شهرداری سوال می کنم که فلان کار را چرا انجام نداده اید، متوجه می شوم که اعضای شورا وقت این عزیزان را گرفته اند.

شهردار تبریزخاطرنشان کرد: واقعت مساله این است که این مباحثی که در ارتباط  با دخالت اعضای محترم در عزل و نصب ها وجود دارد را ۱۰۰درصد تائید می کنم.

نجفی افزود: بنده به هیچ عنوان در کارهای شورا یا هیئت رئیسه شورا دخالت نمی کنم و هر کسی در اینجا رئیس باشد من کار خودم را انجام خواهم داد .

انتهای خبر