قطع انشعابات پرمصرف و غیرمجاز آب در سطح شهر تبریز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: با هدف افزایش ذخایر حجم آب و توزیع عادلانه آن اکیپ‌های این شرکت برای قطع آب مشترکان پرمصرف در سطح استان فعال شده است. به گزارش اعتدال پرس، رضا پوررجب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر در سطح استان آذربایجان‌شرقی در حدود یک میلیون انشعاب آب […]

image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: با هدف افزایش ذخایر حجم آب و توزیع عادلانه آن اکیپ‌های این شرکت برای قطع آب مشترکان پرمصرف در سطح استان فعال شده است.

به گزارش اعتدال پرس، رضا پوررجب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر در سطح استان آذربایجان‌شرقی در حدود یک میلیون انشعاب آب وجود دارد که از این تعداد 46 هزار انشعاب پرمصرف بوده و در کلانشهر تبریز بیش از 580 هزار فقره انشعاب آب وجود دارد که از این تعداد حدود 4 هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است.
وی با اشاره کاهش نزولات جوی و کمبود آب شرب افزود: با توجه به افزایش دما و کاهش نزولات جوی در سال­‌های اخیر و بروز خشکسالی و محدودیت منابع آب شرب در مناطق مختلف کشور و به تبع آن در استان، و هم چنین روند افزایش میزان مصرف آب به خصوص در روزهای اول تابستان توسط شهروندان کلانشهر تبریز سبب گردیده ارتفاع ذخیره آب در مخازن اصلی شهر به پائین‌ترین سطح (حداقل ذخیره) رسیده و احتمال افت فشار آب و یا قطعی و کمبود آب وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: این شرکت به منظور جلوگیری از بروز افت فشار و یا قطعی آب و در نهایت بروز بحران آب اکیپ واحد گشت شرکت آب و فاضلاب استان نسبت به قطع انشعابات غیرمجاز در سطح شهر اقدام کرده که در این راستا طی هماهنگی به عمل آمده با واحد خبر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از مراحل قطع آب گزارش‌هایی تهیه و از صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی پخش شد.

وی اضافه کرد: از اهم وظایف این اکیپ شناسایی مشترکین پر مصرف، شناسایی ادارات و مجتمع‌های مسکونی که فضای سبزشان را از آب شرب آبیاری می‌کنند و همچنین انبوه‌سازانی که در ساختمان‌سازی از آب شرب استفاده می‌کنند است.

وی افزود: این اکیپ‌ها بعد از گذشت 48 ساعت از اعلام اخطار به مشترکان پرمصرف آب این مشترکان را در صورت عدم رعایت الگوی مصرف قطع می‌کند.

پوررجب با اشاره به استفاده بعضی از ادارات از آب شرب در فضای سبز گفت: متاسفانه بعضی از ادارات و مجتمع های مسکونی کمبود آب را جدی نگرفته و از آب شرب برای آبیاری فضای سبز خود استفاده می‌کنند که این امر باعث هدر رفت و کمبود آب شرب می‌شود.

وی اضافه کرد: اکثر مجتمع‌های مسکونی در حال احداث در سطح شهر از آب شرب برای اجرای عملیات ساختمان‌سازی استفاده می‌نمایند که شرکت آب و فاضلاب استان با اعلام اخطار کتبی در صورت عدم رعایت این شرکت اقدام به قطع انشعاب آنها خواهد نمود.

شناسایی 4 هزار انشعاب غیرمحاز در تبریز

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه افزود: در کلانشهر تبریز نیز حدود 4000 انشعاب غیر مجاز شناسایی شده و اکثر این انشعابات در شمال و شمال شرقی شهر تبریز واقع شده‌اند که شرکت آب و فاضلاب استان بعد از اعلام اخطار کتبی نسبت به قطع آنها اقدام می‌کند.

میزان مصرف آب برای هر نفر در شبانه روز حدود 150 لیتر می‌باشد که متاسفانه شهروندان تبریزی این میزان را رعایت نکرده و مصرف آنها بیش از 188 لیتر در شبانه روز می‌باشد که لازم است شهروندان «هر نفر» حدود 38 لیتر در شبانه روز از مصرف خود بکاهند.

از مجموع 7 متر مکعب آب توزیعی در استان در هر ثانیه حدود 5 متر مکعب آن فقط بین 580 هزار مشترک تبریزی توزیع می‌شود.

انتهای خبر