رسانه های فضای مجازی از تاثیرگذاری بالایی برخوردارند/ عدم تعامل با رسانه ها، جامعه را دچار استبداد رای می کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: رسانه مهمترین ابزار وفاق و همبستگی در جامعه است. به گزارش اعتدال پرس، علی اکبر صفی پور، در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی در تبریز افزود: رسانه با ایجاد وفاق و همدلی باید باری را از دوش جامعه و مسوولان برداشته و آنان را به هم نزدیک […]

image_pdfimage_print

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: رسانه مهمترین ابزار وفاق و همبستگی در جامعه است.

به گزارش اعتدال پرس، علی اکبر صفی پور، در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی در تبریز افزود: رسانه با ایجاد وفاق و همدلی باید باری را از دوش جامعه و مسوولان برداشته و آنان را به هم نزدیک کند.

وی گفت: وظیفه ذاتی این اداره کل ورود برای همکاری و کمک به رسانه ها با هدف رفع مشکلات فضای خبری و رسانه ای است.

صفی پور خاطر نشان کرد: پیشرو بودن در اطلاع رسانی مقدمه جلودار بودن در جامعه اطلاعاتی است و رسانه ها نباید از قافله اطلاع رسانی عقب بمانند.

وی خاطر نشان کرد: آنچه که برای یک ملت لازم و مهم است تقویت باورها و افزایش اعتماد است و رسانه ها می توانند این رسالت را به خوبی انجام دهند.

صفی پور تقویت هویت ایرانی و اسلامی را از دیگر وظایف رسانه ها خواند و گفت: رسانه ها موجب افزایش بهره مندی مادی و معنوی جامعه و در نتیجه هموار کردن مسیر تلاش و توسعه می شوند.

وی افزود: حمایت از رسانه ها در دنیای پر تب و تاب لازم است تا در وادی پرشتاب رقابت جهانی عقب نمانند و در این میان رسانه های فضای مجازی از اهمیت و جایگاه بالایی به لحاظ تاثیرگذاری برخوردار هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همکاری مناسب با رسانه زمانی خود را بهتر نشان خواهد داد که ما مطبوعات و خبرگزاری ها را مفتش ندانیم و مسیر هموار اطلاع رسانی را بیش از پیش برای آنها فراهم کنیم.

صفی پور افزود: مطبوعات رکن چهارم دموکراسی است و اگر تعامل و همکاری مناسبی با رسانه ها انجام نشود، جامعه دچار استبداد رای خواهد شد.

وی تاکید کرد: رسانه ها نیز باید با احساس وظیفه و مسوولیت با دلسوزی فعالیت های نظام و دولت را به خوبی در معرض دید مردم قرار دهند.

وی امید بخشی در جامعه و ایجاد شور و نشاط را از وظایف اصلی رسانه ها عنوان کرد و گفت: مسوولان نیز باید بر اساس ظرفیت ها و توان موجود ایجاد توقع کنند و در عین ایجاد امیدواری برای توسعه و پیشرفت با شعارهای غیرمنطقی بی جهت امیدواری هایی را ایجاد نکنند و رسانه ها نیز به این موضوع توجه داشته باشند.

وی واقع نگر بودن را از جمله عواملی دانست که درصد موفقیت ها را در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه ای افزایش می دهد.

انتهای خبر