پاسخ نجفی به انتقادات شورا: تا حالا از هیچ متخلفی حمایت نکرده ام، بعد از این هم نخواهم کرد/ اعضاء شورا بهتر از من می‌دانند چه طور فرد سفارش می‌کنند!

 شهردار تبریز به انتقادات مطرح شده در نشست اخیر شورای شهر تبریز که از سوی برخی اعضای شورا بیان شد، پاسخ داد. به گزارش اعتدال پرس، صادق نجفی در خصوص مشکلات موجود در زمینه حمل و نقل گفت: در این حوزه در حال برگزاری جلسات مداومی هستیم اما هنوز به چشم انداز روشنی دست نیافته ایم. شهردار […]

image_pdfimage_print

 شهردار تبریز به انتقادات مطرح شده در نشست اخیر شورای شهر تبریز که از سوی برخی اعضای شورا بیان شد، پاسخ داد.

به گزارش اعتدال پرس، صادق نجفی در خصوص مشکلات موجود در زمینه حمل و نقل گفت: در این حوزه در حال برگزاری جلسات مداومی هستیم اما هنوز به چشم انداز روشنی دست نیافته ایم.

شهردار تبریز انتقادات مربوط به ایستگاههای بی آر تی را پذیرفت ولی در عین حال تصریح کرد: قرار داد این کار پیش از دوران مسئولیت من در شهرداری در سال ۹۱ منعقد شده است و حدود ۷۰ درصد آن نیز اجرا شده بود و باتوجه به تحمیل بار مالی سنگین در صورت فسخ قرارداد، چاره‌ای جز پایبند بودن به این توافق را نداریم وعملا نمی توانستیم طرح را متوقف کنیم اما در حال حاضر اصلاح این ایستگاهها را در دستور کار داریم و من خودم پیگیر هستم تا به طرحی مطلوب در این باره دست پیدا کنیم.

نجفی در پاسخ به اینکه شورای شهر هنوز از برنامه های هفته نکوداشت تبریز اطلاعی ندارد گفت: در جلسه آتی شورای شهر از معاون فرهنگی شهردار خواهم خواست تا نمایندگان مردم را در جریان آخرین برنامه ها و اقدامات شهرداری درباره این برنامه بزرگ فرهنگی قرار دهد.

شهردار تبریز در پاسخ به انتقادات بابایی اقدم از تخلفات صورت گرفته در پروژه ها گفت: من تا کنون از هیچ متخلفی حمایت نکرده ام و بعد از این هم نخواهم کرد. در مورد پروژه های عمرانی بارها به مدیران شهرداری سپرده ام که دقت لازم را داشته باشند. چندین بار هم خودم برخورد کرده ام اما اگر موارد خاصی هست در اختیار ما قرار داده شود تا با آنها هم به شکل جدی برخورد کنیم.

وی در برابر اظهارات حضرتی در ارتباط با استخدام های بی ضابطه نیز یادآور شد: شهرداری به هیچ عنوان اجازه استخدام ندارد، هر نیرویی که جذب می شود از طریق شرکت های طرف قرارداد شهرداری به کار گرفته می شوند. همه این شرکت ها هم با برگزاری مناقصه، پروژه ها را اجرا می کنند، تا حالا هم اگر غیر از این بود، اشتباه بوده است. نجفی بار دیگر تاکید کرد: من از روزی که آمده ام هیچ نیرویی را وارد شهرداری نکرده ام چرا که اساسا اجازه این کار را ندارم.

نجفی در رابطه با استخدام افراد در شهرداری به سفارش اعضاء شورا گفت: شهرداری مجوز استخدام ندارد و تنها از طریق شرکت‌های وابسته خرید خدمت می‌کند، البته خود اعضاء شورای شهر بهتر از من می‌دانند چه طور فرد سفارش می‌کنند!

شهردار تبریز همچنین از آغاز پروژه های بزرگ سرمایه گذاری در هفته آینده خبر داد و شروع این پروژه ها را گام دوم شهرداری برای حرکت اثر گذار در جهت تحول تبریز دانست.

صادق نجفی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران بر اساس اعتمادی که به من دارند، مشتاق سرمایه‌گذاری در تبریز می‌شوند و در این بین شورای شهر باید مسیر جذب سرمایه‌گذار را تسهیل کند.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت تبریز منوط به جذب سرمایه‌گذار است، تشریح کرد: با سیاست‌های خاص اقتصادی تاکنون در جذب سرمایه‌گذار و تولید ثروت برای تبریز، موفق عمل کرده‌ام.

نجفی با اعلام اینکه اهل شعار دادن نیستم، گفت: با اعتماد شورای شهر، چهره تبریز را تا سه سال آینده دگرگون می‌کنم.

وی در رابطه با آخرین وضعیت پروژه سرمایه‌گذاری در محل باغلارباغی تبریز خاطرنشان کرد: هم‌اکنون برای جذب سرمایه‌گذار فراخوان داده‌ایم.

شهردار تبریز با اعلام اینکه حرکت دوم شهرداری در هفته بعد با آغاز پروژه‌های سرمایه‌گذاری استارت می‌خورد، گفت: هفته بعد ۱۱۰۰ واحد مسکونی در منطقه طالقانی کلنگ‌زنی می‌شود که تاکنون اجرای چنین پروژه مسکونی با حضور بخش خصوصی، بی‌سابقه بوده است.

 

 

انتهای خبر