انتصابات جدید در استانداری آذربایجان شرقی/ استادرحیمی : از ۱۰۸ مدیر شاغل در استان ۳۳ مدیر تغییر کرده است

پروسه تغییرات استانداری آذربایجان شرقی که در فاز سوم خود به بخشداران و معاونین فرمانداری های استان رسیده بود، به روزهای آخر رسیده است هرچند که هنوز برخی تغییرات مهم سطح ارشد استانداری از جمله معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استاندار و روابط عمومی استانداری همچنان در دست بررسی و نتیجه گیری نهایی است. به گزارش […]

image_pdfimage_print

پروسه تغییرات استانداری آذربایجان شرقی که در فاز سوم خود به بخشداران و معاونین فرمانداری های استان رسیده بود، به روزهای آخر رسیده است هرچند که هنوز برخی تغییرات مهم سطح ارشد استانداری از جمله معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استاندار و روابط عمومی استانداری همچنان در دست بررسی و نتیجه گیری نهایی است.

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، در جدیدترین تغییرات انجام گرفته و با صدور احکام جداگانه ای از سوی دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی، ۴ انتصاب جدید در فرمانداری شهرستان هشترود و بخشداری خسروشاه صورت گرفت.

انتصاب معاون فرماندار و بخشداران مرکزی و نظرکهریزی شهرستان هشترود؛

اعتماد مردم به عنوان سرمایه اصلی نظام باید حفظ شود

در جلسه شورای اداری هشترود که به منظور معرفی و تودیع مدیران جدید و قبلی فرمانداری این شهرستان تشکیل شده بود، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی، اعتماد مردم را سرمایه اصلی نظام دانست و بر تلاش همه مسوولان برای حفظ این سرمایه گرانبها تاکید کرد.

وی افزود: ثبات سیاسی در کشور که مرهون خون شهداست بزرگترین نعمتی است که باید شکرگزار آن باشیم.

رضا استادرحیمی به سیاست اعتدال‌گرایی دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: اعتدال‌گرایی باید به عنوان معیار حکمرانی خوب شمرده شود، چرا که عقلانیت و دوری جستن از تصمیم‌گیری‌های احساسی از ویژگی‌های این سیاست است.

وی، کارآمدی را از دیگر ویژگی‌های اعتدال‌گرایی عنوان کرد و گفت: خط قرمز دولت، منافع ملی است و نمی‌شود تنها با آرمان‌ها زندگی کرد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی در ادامه توسعه واقعی و حل معضلات اساسی کشور از جمله مشکل بیکاری را با تقویت بخش خصوصی ممکن دانست.

وی تغییرات مدیریتی را فرصتی برای ارایه خدمات بهتر به مردم عنوان کرد و گفت: دولت تا امروز سعی کرده در تغییرات مدیران وزارت کشور از نیروهای داخلی استفاده کند، اما در برخی موارد از نیروهای نخبه سیاسی خارج از بدنه وزارتخانه نیز استفاده کرده است.

رضا استاد رحیمی افزود: از ۱۰۸ مدیر شاغل در استان ۳۳ مدیر تغییر کرده و سعی کرده ایم از افراد براساس کارکرد آنها استفاده کنیم. باید بپذیریم تغییرات در هر زمانی ذاتی است.

در این جلسه از فعالیت ۴/۵ ساله یاسین توکلی در سمت معاون فرماندار هشترود تکریم و شمسعلی محمودیان به سمت سرپرست معاون فرمانداری معرفی شد. شمسعلی محمودیان پیش از این سمت بخشداری هشترود را بر عهده داشت.

همچنین سلیم پور که رئیس ستاد دکتر روحانی در هریس بود به عنوان بخشدار مرکزی هشترود و ناصر نادری نیز که پیش از این در فرمانداری مراغه شاغل بود به سمت بخشدار بخش نظرکهریزی معرفی شدند.

گفتنی است، عبدالله نوری بخشدار سابق بخش نظرکهریزی نیز به عنوان حراست فرمانداری هشترود منصوب شد.

تغییر مدیران به منزله جابجایی سربازان نظام در سنگر خدمت است

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی گفت: تمام مسوولان، سرمایه‌ها و سربازان نظام هستند و تغییرات مدیریتی به منزله جابجایی این سربازان در سنگر خدمت است.

رضا استادرحیمی در مراسم تودیع و معارفه بخشدار خسروشاه از توابع شهرستان تبریز، با بیان این که تغییر مدیران امری ذاتی و اجتناب‌ناپذیر است، افزود: توسعه و پیشرفت، منوط به تغییراست و اگر تغییرات مدیریتی نباشد شاهد سکون و رکود در امور اجرایی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برای این که افراد بتوانند توانایی‌های خود را عرضه کنند و کسانی که بیشترین بهره‌روی را دارند به صحنه بیایند مجبور به تغییرات مدیریتی هستیم.

استادرحیمی افزود: البته مردم نیز انتظار دارند با تغییر دولت، مسوولان و مدیران اجرایی متناسب با گفتمان دولت جدید تغییر یابند تا دولت بتواند برنامه‌های خود را بهتر به پیش ببرد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید که با رای مردم و حمایت رهبری بر سر کار آمده، باید هرچه سریع‌تر در همه بخش‌ها استقرار یابد تا عملکرد دولت بعد از چهار سال عملکردی قابل دفاع باشد.

وی با تاکید بر اجرای اصول و مبانی دولت اعتدال، خاطرنشان کرد: عقل‌گرایی و خردورزی، تعامل با همه بخش‌ها و اجزای جامعه، واقع‌بینی و دوری از شعارگرایی و بهره‌وری بالا از شاخصه‌های اعتدال است.

استادرحیمی همچنین تاکید کرد: مدیران دولت باید کارآمدی داشته باشند، چرا که هدف دولت خدمت بهتر به مردم است تا از این طریق اعتماد عمومی مردم که مهم‌ترین سرمایه نظام است حفظ شود.

در این مراسم یدالله الهیاری مسئول کمیته حقوقی ستاد دکتر روحانی در استان، به عنوان بخشدار جدید خسروشاه معرفی و از خدمات تراب نوروزی در این سمت قدردانی شد.

انتهای خبر