تشدید برخورد با قاچاقچیان مرز جلفا/کشف بیش از یک میلیارد کالای قاچاق در جلفا

فرمانده انتظامی جلفا از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 740 هزار ریال و توقیف 5 دستگاه انواع خودرو در این شهرستان خبر داد. به گزارش اعتدال پرس، کاظم دهقانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با برنامه‌ریزی دقیق برای برخورد با مخلان امنیت اقتصادی و طرح مبارزه با کالای قاچاق با تلاش ماموران پلیس […]

image_pdfimage_print

فرمانده انتظامی جلفا از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 740 هزار ریال و توقیف 5 دستگاه انواع خودرو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس، کاظم دهقانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با برنامه‌ریزی دقیق برای برخورد با مخلان امنیت اقتصادی و طرح مبارزه با کالای قاچاق با تلاش ماموران پلیس این شهرستان پس از کسب خبر از محل‌های خروجی کالای قاچاق از جلفا طرح مذکور به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: عوامل تلاشگر پلیس مبارزه با کالای قاچاق در نقاطی از مسیر که احتمال آگاهی از وجود مامور و نیز احتمال فرار خودروهای حامل بار قاچاق صفر بود، کمین کردند.کشف بیش از یک میلیارد ریال کالای قاچاق در جلفا

دهقانی افزود: خودروهای حامل اجناس قاچاق اعم از سه دستگاه نیسان وانت، یک دستگاه کامیون و یک دستگاه سواری پژو غافل از کمین جان برکفان حوزه امنیت یکی پس از دیگری در دام پلیس افتاده و چاره را در تسلیم خود دیدند.

این مقام انتظامی گفت: از این چهار دستگاه خودرو، 290 کارتن سرویس قابلمه، 200 کارتن لوازم آشپزخانه 6 تکه، 4 هزار و 230 قطعه سوکت ماشین‌آلات صنعتی و 946 ثوب لباس زنانه جمعاً به ارزش به ارزش یک میلیارد و 740 هزار ریال کشف و ضبط و در این راستا پنج قاچاقچی دستگیر شدند.

وی با اشاره به دست‌کاری شماره پلاک خودروی سواری پژو ادامه داد: راننده سواری پژو برای عدم شناسایی و فرار از دست ماموران قانون، با استفاده از چسب و کاغذ سفید شماره خودرو را دست‌کاری کرده بود؛ به طوری که شماره پلاک جلو با عقب یکی نبوده و هر کدام را به یک شماره مشابه تغییر و صندلی‌های عقب را برداشته و با دودی کردن شیشه‌ها باعث عدم تشخیص بار داخل خودرو شده بود که با درایت و تیزهوشی ماموران به دام پلیس افتاد.

وی ادامه داد: کالاهای قاچاق مکشوفه به همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و خودروها نیز روانه پارکینگ شد.

دهقانی خاطرنشان کرد: با توجه به پیچیدگی مسئله قاچاق و مبارزه با آن در شهرستان، این موضوع مستلزم همکاری سایر ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی بالاخص همکاری و همراهی مردم مبارز و انقلابی است.

وی تصریح کرد: پلیس این شهرستان به صورت شبانه‌روز آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردمی با شماره تلفن 110 است.

انتهای خبر