وزیر آموزش و پرورش: تعدیل نیرو از یک میلیون به ۸۰۰ هزار نفر/ رشد ۲۵ درصدی حقوق معلمان

وزیر آموزش و پرورش تعدیل پرسنل آموزش و پرورش از یک میلیون به ۸۰۰ هزار نفر را مهمترین عامل رشد و ایجاد انگیزه در سایر کارکنان عنوان کرد. به گزارش اعتدال پرس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک مدیران کل استان‌های کشور و شورای معاونان این وزارتخانه، مهم‌ترین سیاست را تربیت مدیر […]

image_pdfimage_print

وزیر آموزش و پرورش تعدیل پرسنل آموزش و پرورش از یک میلیون به ۸۰۰ هزار نفر را مهمترین عامل رشد و ایجاد انگیزه در سایر کارکنان عنوان کرد.

به گزارش اعتدال پرس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک مدیران کل استان‌های کشور و شورای معاونان این وزارتخانه، مهم‌ترین سیاست را تربیت مدیر برای آینده آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: جوان گرایی، تربیت نیرو و استفاده از توانمندی خانم‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی تقویت نماز در ادارات و مدارس را منوط به حضور فعال مسئولان و مدیران عنوان و تصریح کرد: صرفه جویی منابع انسانی منجر به کیفیت بخشی در سیستم آموزشی کشور می‌شود.

وی تعدیل پرسنل وزارت آموزش و پرورش از یک میلیون به ۸۰۰ هزار را مهم‌ترین عامل رشد و ایجاد انگیزه در سایر کارکنان دانست و اضافه کرد: با عملی شدن سیاست تعدیل نیرو، حقوق معلمان ۲۵ درصد رشد می‌کند.

فانی از بازنشسته شدن پیش از موعد ۳۰ هزار نیرو خبر داد و تأکید کرد: با اجرای برنامه افزایش ساعات کار معلمان از ۲۴ ساعت به ۳۰ ساعت و افزایش حقوق آنها به تناسب این افزایش ساعت، از نیروهای انسانی کاسته و حقوق نیز افزایش می‌یابد.

وی بار دیگر بر استفاده از ظرفیت خالی مدارس غیر انتفاعی تأکید کرد و بیان داشت: خرید خدمات آموزشی می‌تواند بار مدارس دولتی را کاهش دهد و به زودی صندوق توسعه ملی وام‌هایی را در اختیار مؤسسان مدارس غیردولتی برای توسعه و تجهیز قرار خواهد داد.

فانی تجمیع فعالیت‌های رفاهی فرهنگیان را یادآور شد و تصریح کرد: با بهره‌گیری از امکانات بخش خصوصی درمانگاه‌ها، فروشگاه‌ها و خانه‌های معلم، توانمندتر از گذشته در خدمت معلمان خواهیم بود.

وی از ثبت نام ۸۶ درصد دانش‌آموزان کشور خبر داد و افزود: در ثبت‌نام دانش‌آموزان دقت کنید تا مردم دچار زحمت نشوند.

وزیر آموزش و پرورش المپیادهای مدارس را طرحی موفق و موجب نشاط آوری در دانش‌آموزان بیان کرد و ابراز داشت: کتاب‌های هشتم و چهارم باز تألیف شده و توصیه می‌شود استفاده از بسته‌های آموزشی در مدارس نهادینه شود.

وی گفت: در ادبیات تعلیم و تربیت دنیا، توجه به فرهنگ از شاخص‌های اصلی است و در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، انتقال فرهنگ از مهمترین کارکرد‌های این وزارتخانه است که ما نیز سعی بر این داریم که در سال تحصیلی جدید به اهمیت موضوع فرهنگ در مدارس به صورت جدی بپردازیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش موظف است توجه به فرهنگ و حفظ رسالت ایرانی اسلامی را در قالب برنامههای مختلف در موضوعات درسی، فعالیت‌های رسمی و غیررسمی و فعالیت‌های برنامه‌ای و فوق برنامه‌ای بگنجاند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص برگزاری اردو عشایر گفت: آموختن برای زیستن و آموختن برای با دیگران زیستن نیز از عمده وظایف اصلی این وزارتخانه است که باید در برگزاری اردو‌های دانش‌آموزی این جهت‌گیری مد نظر قرار گیرد.

فانی با تأکید بر اینکه عشایر نمایش وحدت و یکپارچگی ملت ایران هستند، گفت: این مردم غیور با حضور همیشگی خود با اقلیت‌ها قومی و دینی مختلف همواره از مرز‌های جمهوری اسلامی محافظت می‌کنند و پشتوانه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند.

وی برگزاری این اردوی عشایری را شکل‌گیری وحدت و همدلی اقلیت‌ها قومی و مذهبی دانست و عنوان کرد: آن چیزی که در این اردو شاهد آن هستیم این است که عشایر غیور ایران به عنوان یک پیکره و ملت واحد از فرهنگ‌ها و رسوم‌های مختلف با همدلی کنار هم تعامل خواهند داشت و به ملت ایران افتخار خواهند کرد.

منبع:فارس

انتهای خبر