آخرین اخبار سقوط هواپیما: سازمان هواپیمایی نباید اجازه پرواز می‌داد/عکس مشهورترین مسافر سانحه هواپیما و عکس خلبان + اسامی نجات یافتگان و جانباختگان + تصاویر

 ساعت ۹:۱۸ امروز یک فروند هواپیمای ایران ۱۴۰ یا آنتونوف در تهران سقوط کرد. به گزارش اعتدال پرس، گفته می‌شود این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده و به مقصد طبس فرودگاه مهرآباد را ترک کرده است. این هواپیما با ۵۰ نفر سرنشین هنگام بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد در انتهای باند دچار مشکل […]

image_pdfimage_print

 ساعت ۹:۱۸ امروز یک فروند هواپیمای ایران ۱۴۰ یا آنتونوف در تهران سقوط کرد.

به گزارش اعتدال پرس، گفته می‌شود این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده و به مقصد طبس فرودگاه مهرآباد را ترک کرده است.

این هواپیما با ۵۰ نفر سرنشین هنگام بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد در انتهای باند دچار مشکل شده و بر فراز شهرک آزادی دچار سانحه می‌شود.

در این پرواز ۴۱ مسافر داشته که یکی از مسافران به پرواز نمی رسد ۳۴ مسافر بزرگ سال، ۳ کودک و ۳ نوزاد همراه با دو خلبان به نام های کاپیتان ایزد پناه و برقعیان به همراه ۲ مهمان دار و ۲ فنی تمام مسافران و خدمه پرواز تشکیل است.

با حضور نیروهای امدادی ۱۰ نفر از افرادی که از این سانحه جان سالم به در برده بودند، به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که یک نفر از آنان فوت کرد.

۶ نفر از مجروحان به بیمارستان پیامبران منتقل شدند اما یکی از مجروحان به نام عباس پازوکی در مسیر جان خود را از دست داد.

با پیگیری‌های مسئولان مشخص شد که ۵ نفر از مجروحان زنده به بیمارستان پیامبران رسیده‌اند که اسامی آنها شهربانو شوکت، امین مزرعتی، علی دالوندی، محمدقاسم مزرعتی و عزت الله بابایی بود که به علت شدت سوختگی قرار شد به بیمارستان پیامبران منتقل شوند.

همچنین مشخص شد که ۳ نفر نیز با آمبولانس هوایی به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شده‌اند. ۲ نفر از این مجروحان به نام‌های مصطفی مزرعتی و زهره شکاری زوج جوانی بودند که به علت سوختگی بالای ۶۰ و ۸۰ درصد از بیمارستان امام به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری منتقل شدند.

انتقال این زوج به علت سوختگی شدید بود. گر چه این دو نفر به علت التهاب مجرای تنفسی قادر به تنفس نبودند اما به وسیله لوله‌های تنفسی امکان تنفس آنها فراهم شد.

نکته جالب این است که محمدقاسم مزرعتی کودک کمتر از ۲ سال، فرزند این زوج به همراه زن عموی خود در بیمارستان پیامبران بستری است.

۲ نفر دیگر از افراد نجات یافته زوج جوانی به نام محمد عابدزاده و مریم رهنما بودند که جراحات آنها کمتر از سایر مصدومان بود به طوری که در همان درمانگاه «ساها» درمان شدند.

بیشتر افراد جان باخته اعضای خانواده‌هایی بودند که به صورت جمعی قصد عزیمت به طبس داشتند.

بر اساس مشاهدات، از زمان سقوط هواپیما هیچکدام از نیروهای حاضر در سر صحنه اقدام به انتقال اجساد نکردند و همگی منتظر نیروهای امداد و نجات هلال احمر ایستاده بودند. دلیل این اقدام در گفت‌وگوی خبرنگار فارس با افراد حاضر مشخص نشد.

پرواز آنتونف در ایران ممنوع شدعامل سقوط هواپیما از کار افتادن یک موتور آن نیست

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: پرواز آنتونف در ایران تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

علیرضا جهانگیریان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس  در بیمارستان مطهری مبنی بر وجود ۸ هواپیمای دیگر در کشور و اقدام سازمان هواپیمایی برای جلوگیری از حوادث مشابه گفت: طبق دستور هیئت دولت پروازهای این هواپیماها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

عامل سقوط هواپیما از کار افتادن یک موتور آن نیست

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: از دست رفتن یک موتور عامل سقوط هواپیما نیست، خلبان پرواز نیست استاد بوده، این هواپیما روزهای گذشته نیز نقص فنی نداشته است، شاید جعبه سیاه را برای بررسی دقیق به کشور سازنده اوکراین منتقل کنیم.

علیرضا جهانگیریان با حضور در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری اظهار داشت: طبق اطلاعاتی که به دست آوردیم یکی از موتورهای هواپیما دچار اشکال شده است. ارتفاع پرواز کم بود و قاعده این است که در صورتی که یک موتور از دست داده شود هواپیما می‌تواند به زمین نشسته یا پرواز ادامه پیدا کند.

وی افزود: باید این مسئله بررسی شود که چرا هواپیما نتوانسته به زمین بنشیند. البته ارتفاع کم یکی از دلایل این موضوع است که نیاز به بررسی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: جعبه سیاه هواپیما پیدا شده و در هواپیمای کشوری در حال بررسی است که می‌توان علت اصلی سقوط را ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که یک علت اصلی و علت‌های فرعی دیگر وجود دارد که در کارگروه‌های ۱۱ گانه طبق قانون از بعد نیروی انسانی و فنی بررسی می‌شود.

معان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز در جلسه هیئت دولت رئیس جمهور دستور داد تا وزارت بهداشت پیگیر موضوع باشد همچنین طبق مقررات مسئولیتی نیز بر عهده شرکت هواپیمایی است.

وی گفت: نخواهیم گذاشت مصدومان از بابت کمبود امکانات دچار مشکل شوند اگر جعبه سیاه صدمه قابل توجهی ندیده باشد ظرف چند روز آینده اطلاعات آن پیاده می‌شود اما چنانچه صدمه جدی دیده باشد از متخصصان اوکراینی دعوت می‌شود تا به بررسی این موضوع بپردازند.

جهانگیریان ادامه داد: از شرکت سازنده اوکراینی خواسته‌ایم تا به ایران بیاید اگر لازم باشد جعبه سیاه به اوکراین می‌‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کاپیتان پرواز استاد خلبان بوده است و نزدیک به ۲ هزار ساعت با این هواپیما پرواز کرده بود.

وی درباره شائبه نقص فنی هواپیما اظهار داشت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد این هواپیما ساخت ۲۰۰۸ بوده و تنها ۵ سال از ساخت آن می‌گذرد. این هواپیما صبح از اصفهان حرکت کرده، در تهران فرود آمده و در روزهای گذشته نیز مشکلی به لحاظ فنی نداشته است

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: البته مدارک و شواهد را بررسی می‌کنیم و از هیچ کاری کوتاهی نمی‌گذریم شواهد نشان می‌دهد که عملیات پرواز طبق ضوابط بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام هواپیماها برای پرواز حتی با یک موتور طراحی می‌شوند بنابراین از دست رفتن یک موتور نمی‌تواند عامل سقوط هواپیما باشد.

  لاهوتی: سازمان هواپیمایی نباید اجازه پرواز می‌داد 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط یک نمونه از هواپیمای ایران ۱۴۰ در پرواز آزمایشی گفت: اعضای کمیسیون در جریان بازدید مراحل ساخت این هواپیما نگرانی خود را اعلام کرده بودند

به گزارش مهر، در جلسه علنی پس از اعلام خبر حادثه سقوط یک فروند هواپیما مسافربری ایران ۱۴۰ در حوالی مهرآباد مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین فروند این هواپیما در اصفهان در پرواز آزمایشی سقوط کرده بود.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران دو بار از مراحل ساخت این هواپیما بازدید داشتند و نگرانی خود را همان زمان اعلام کردیم.

عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: نباید به این هواپیما اجازه پرواز می دادند که شاهد چنین حوادثی باشیم. برای سازمان هواپیمایی که اجازه پرواز به این هواپیما داد متاسفیم.

 نماینده اصلاح طلب مجلس ششم در جمع جان باختگان پرواز امروز؟ عکس/ مشهورترین مسافر سانحه هواپیما

اطلاعات واصله حاکی از آن است که نماینده سابق مردم طبس نیز در جمع جان باختگان پرواز امروز بود.

مهندس شکیبی نماینده سابق شهرستان طبس، سرایان و بشرویه نیز یکی از سرنشینان پرواز تهران- طبس بود.
سید ماشاالله شکیبی، نمایندگی دورهای پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی مردم طبس و ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس ششم را بر عهده داشت.

کاپیتان ایزد پناه استاد خلبان هواپیمای ایران ۱۴۰ که با مهارت خود باعث شد شهروندان تهرانی از سقوط هواپیمای تهران – طبس آسیب نبینند.عکس/ خلبان هواپیمای سقوط کرده ایران 140

اسامی ۳۰ نفر از کشته شدگان به شرح زیر است:

۱- عصمت عرب شیبانی

۲- فرزاد آزاده

۳- رضا بدری

۴-  نسرین بی‌طرف ثانی

۵- غلامرضا عدالت

۶- غلامحسین قاسمی

۷- قاسم قویان وری

۸- مهدیه هوایی

۹- رحمت‌الله حیدری

۱۰- مژگان جهانگیری

۱۱- محمد کاشانی

۱۲- آوینا کاظمی

۱۳- مجید کاظمی

۱۴- فرزاد خان دوستانی

۱۵- عصمت خسروی

۱۶- خدابخش خسروی

۱۷- بیژن خسروی

۱۸- شیرین خسروی

۱۹- زهرا خسروی

۲۰- علی اصغر منافی

۲۱- سعید محمدی آرا

۲۲- علیرضا مولاپسندی

۲۳- امیرعباس ناهید

۲۴- مژگان استاد

۲۵- سید ماشاء‌‌الله شکیبی

۲۶- فرانک شیروانی مقدم

۲۷- سید محمدطاها طالبی

۲۸- زینب سادات طالبی

۲۹- آرمینا یزدانی

۳۰- مهدی یزدانی

اسامی مسافران مصدومی که به مراکز درمانی اعزام شدند، نیز عبارت است از:

شهربانو شوکتی ۲۸ ساله

امیر مزرعتی ۳۰ ساله

علی دالوندی ۳۰ ساله

عزت بابایی ۶۰ ساله

محمد یاری مزرعتی یک ساله

مجروحانی که در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شدند شامل افراد زیر هستند:
تیمور خسروی ۳ ساله
مصطفی مزرعتی ۲۸ ساله
زهره شکاری ۲۵ ساله

‌مجروحانی که در درمانگاه ساها بستری شدند شامل افراد زیر هستند:
محمد عابدزاده
مریم رهنما

Image title

سقوط هواپیمای مسافربری در مهرآباد+عکس

تصاویر مجروحین و بازماندگان سقوط هواپیما

 

 

انتهای خبر