در جشن سالگرد تاسیس بیمه سلامت در تبریز اعلام شد: ارتقا ارزش دفترچه های بیمه گام بعدی طرح تحول نظام سلامت است

قایم مقام سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: از برنامه های آتی بیمه سلامت ارتقا ارزش دفترچه های بیمه در مورد بیماران سرپایی می باشد که هنوز به اهداف طرح نرسیده است. به گزارش اعتدال پرس، رحمت الله توکل در مراسم جشن سالگرد تاسیس بیمه سلامت در تبریز گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت وظیفه ای […]

image_pdfimage_print

قایم مقام سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: از برنامه های آتی بیمه سلامت ارتقا ارزش دفترچه های بیمه در مورد بیماران سرپایی می باشد که هنوز به اهداف طرح نرسیده است.

به گزارش اعتدال پرس، رحمت الله توکل در مراسم جشن سالگرد تاسیس بیمه سلامت در تبریز گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت وظیفه ای بود که بعد از گذشت سال ها هنوز انجام نگرفته بود که با تلاش دولت تدبیر و امید و نمایندگان مجلس طرح تحول نظام سلامت با هفت بسته مشخص اجرا شد.

وی با بیان اینکه در همه جای دنیا تلاش می شود مردم از نظر بیمه و خدمات درمانی از امنیت روانی برخوردار باشند اضافه کرد: متاسفانه در گذشته به دلیل عملکرد ضعیف در سیستم درمانی و درست انجام نشدن تعرفه های پزشکی ارزش دفترچه های درمانی بسیار تنزل کرد.

وی گفت: با ۴۶ هزار مجموعه درمانی اعم از دولتی، دانشگاهی و خصوصی طرف قرارداد هستیم و به همین منظور نظارت بر درست انجام شدن کارها و اجرای صحیح اهداف طرح تحول سلامت بسیار مهم است.

توکل خاطر نشان کرد: بالغ بر۲۳ میلیون نفر فاقد هر گونه بیمه ای بودند که اکثر قریب به اتفاق آنها روستاییان و اقشار محروم جامعه بود که با این طرح وارد چرخه خدمات درمانی شدند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی نیز از پوشش بیمه ای ۵۴ درصد از بیماران خاص توسط بیمه سلامت در استان خبر داد و گفت: این افراد شامل دو هزار و ۵۶۷ نفر می باشند.

وحید مجیدی افزود: از مهر ماه ۹۲ تاکنون بیمه سلامت متعهد به ارائه ۴۸ قلم داروی بیماران خاص و صعب العلاج، ۱۰ قلم داروی نازایی و ۳۲۰ قلم داروی تجاری جدید شده است.

وی ادامه داد: در چهار ماهه امسال میزان هزینه پرداختی به بیماران خاص حدود ۲۵ میلیارد ریال می باشد.

مجیدی گفت: تعداد کل داروهای مورد تعهد این بیمه در سال ۹۲، دو هزار و ۶۲ قلم بود که این عدد امروز به دو هزار و ۶۵۰ قلم رسیده است.

وی با اشاره به آخرین آمار تعداد بیمه شدگان استان افزود: دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر یعنی حدود ۵۷ درصد مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در قالب بیمه روستایی، ۳۰۰ هزار نفر کارمندی، ۱۰۰ هزار نفر سایر اقشار و ۲۹۰ هزار نفر از طریق طرح بیمه سلامت بیمه شده اند.

مجیدی با اشاره به فعالیت ۴۱ دفتر و نمایندگی پیشخوان دولت در استان اظهار کرد: در طول چهار ماهه امسال ۱۲۱ هزار خدمت اعم از صدور، تعویض، تمدید ، ابطال و المثنی توسط نمایندگی ها و دفاتر پیشخوان طرف قرار داد انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان خاطر نشان کرد: با تلاش دولت و مجلس اعتبارات بیمه سلامت ایران در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ حدود ۶۵ درصد افزایش داشته که این موضوع نوید بخش افقی مثبت در مقوله سلامت کشور است.

مجیدی تجمیع صندوق های بیمه ای را یکی از مهمترین اهداف بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: بدون شک برای رسیدن به این تجمیع مشکلاتی وجود دارد اما نباید فراموش کنیم که برای رسیدن به نکته مطلوب در ارائه خدمات بیمه ای ناگزیر به این تجمیع هستیم.

 

 

 

 

انتهای خبر