یاداشت/ آقایان مواظب آبروی تراکتور باشید لطفا!

تراکتور محبوب این روزها حال و هوای خوبی ندارد و علاوه بر اینکه نتایج خوبی در هفته های اخیر کسب نکرده است حواشی زیادی را هم در اطراف خود می بیند و هرکسی بررسی جانبدارانه ای انجام می دهد. به گزارش اعتدال پرس، تراکتور تیمی است که امسال توانسته بود نتایج خوبی کسب کند و […]

image_pdfimage_print

تراکتور محبوب این روزها حال و هوای خوبی ندارد و علاوه بر اینکه نتایج خوبی در هفته های اخیر کسب نکرده است حواشی زیادی را هم در اطراف خود می بیند و هرکسی بررسی جانبدارانه ای انجام می دهد.

به گزارش اعتدال پرس، تراکتور تیمی است که امسال توانسته بود نتایج خوبی کسب کند و امید هوادارانش را برای آینده این تیم حفظ کند.

این تیم امسال با حضور تونی اولیویرا توانست مدعی کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر باشد و در لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا هم توانست در اولین گام پرقدرت ظاهر شود و در مقابل دیدگان هواداران خود با سه گل از الجزیره پذیرایی کند.

اما تراکتور محبوب این روزها حال و هوای خوبی ندارد و علاوه بر اینکه نتایج خوبی در هفته های اخیر کسب نکرده است حواشی زیادی را هم در اطراف خود می بیند. اگر بخواهیم به بررسی شرایط این تیم بپردازیم باید از زوایای گوناگون این مشکلات را ببینیم.

عملکرد نامناسب مدیریت باشگاه و ضعف در کنترل حواشی

به طور حتم یکی از وظایف مهم مدیرعامل یک باشگاه مدیریت بر شرایط حاکم بر تیم است. محمدحسین جعفری در این سالهایی که در تراکتور حضور داشته است عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشته ولی همیشه در مدیریت بحران ضعف هایی را از خود نشان داده است.

حواشی که پیرامون تیم بود خیلی زودتر از این باید کنترل می شد و سردار خیلی دیر برای جمع کردن آنها اقدام کرد. وی در مقابل تهدیدهای بازیکنان بارها سکوت کرد و هرکسی هر چه می خواست بر زبان آورد ولی مدیرعامل باشگاه زمانی به سوی کنترل مصاحبه ها گام برداشت که شبهات زیادی را به وجود آورد.

جعفری با اخراج ابراهیمی در مقطع حساس لیگ و جام باشگاه های آسیا پیکان انتقاد منتقدان را به سوی خود نشانه رفت. ابراهیمی طی مصاحبه ای صحبت هایی را علیه مدیرعامل باشگاه عنوان کرد و در ادامه از تیم کنار گذاشته شد.

با وجود بخشش چند هفته ای ابراهیمی در این میان تنها تراکتور متضرر شد و شاید اگر در برهه زمانی مناسبی با این مسائل برخورد می شد به سود تراکتور تمام می شد و تیم تا این اندازه در گرداب حواشی غرق نمی شد.

تونی اولیویرا محبوب و عدم برقراری ارتباط مناسب با تیم

بدون شک تونی مرد محبوب این روزهای تراکتور به شمار می رود و با عملکرد مناسبی که از خود به نمایش گذاشت توانسته است جای خوبی در قلب هواداران تراکتور برای خود محیا کند. می توان اولیویرا را از نظر فنی یکی از بهترین مربیان حال حاضر لیگ برتر دانست که تصمیمات مناسب وی در ارنج تیم تاثیر زیادی بر موفقیت تیم داشته است.

اما با این وجود بزرگترین مشکل این مربی در عدم برقراری ارتباط مناسب با تیم است. تونی در این فصل بارها مترجم تعویض کرد و همانند سایر مربیان خارجی در ارتباط با دیگران با مشکل همراه بود. وی نتوانست خود را از حاشیه بیش از حد فوتبال ایران دور نگه دارد و بارها دچار مشکل شد.

این مشکلات تا حدی پیش رفت که تونی مشکلاتی با مدیرعامل و بازیکنان داشت. مصاحبه دهنوی برای تونی به قدری ناراحت کننده بود که چندین هفته او را نیمکت نشین کرد. اگر تونی می توانست ارتباط بهتری با این بازیکن داشته باشد شاید این مشکلات رسانه ای نمی شد و خیلی زود در خود تیم حل می شد.

شاید تونی هم مقصر نیست. وقتی قبل از بازی حساس تیم از طرف مدیرعامل باشگاه رسید پول جیبی که به بازیکنان داده شده است به تیم می رسد تا امضا کنند هر مربی دیگری به جای او باشد ناراحت شود. البته اینکه جعفری دیگر این مربی را برای فصل بعد نمی خواهد جای خود دارد و بهتر است پرده از اختلافات جعفری و تونی برنداشت.

چه بلایی سر بازیکنان تراکتور آمد؟

تراکتور در این فصل ستاره نداشت ولی بازیکنان خوبی در ترکیب خود داشت که تا هفته های آخر لیگ توانسته بودند با قدرت پیش بیایند و رقابت خوبی با ستارگان استقلال و سپاهان داشته باشند و بازیکنان میلیاردی الجزیره را در تبریز زمین گیر کنند اما به یکباره چه بلایی بر سر بازیکنان تراکتور آمد؟

به طور حتم تمامی این اتفاقات یکباره نبود. شاید درگیری دو بازیکن محبوب تراکتور در تمرین که تا اتوبان کسایی تبریز ادامه داشت دور از چشم هواداران بود و یا کسی ندید که فلان بازیکن در آن سوی آبها چگونه صورت هم بازی خود را با سیلی سرخ کرد! اما ما که از این اتفاقات باخبر بودیم دم نزدیم تا نگویند تیم را دچار حاشیه کردید…

حال ما که چیزی نگفتیم برخی هم گفتند نگران نباشید این اتفاقات به زمین سبز کشیده نمی شود ولی آیا کسی فهمید که چرا فلان بازیکن به بازیکن کنار دستی خود پاس نداد ولی در عوض توپ را تقدیم بازیکن حریف کرد؟

مشکلات مالی هم بر این حساسیت ها افزود تا درد تراکتور بیش از این هم باشد. شایعه هایی که مبنی بر کوتاهی بازیکنان این تیم در نیمه دوم بازی با ذوب آهن منتشر شده بود بسیار نگران کننده تر از سایر مسائل بود. امید است که این شایعات نیز صحت نداشته باشد!

اصلا این را هم هیچ کس نمی داند که بعد از بازی با فولاد بازیکن با تعصب تیم چگونه هم تیمی خود را در رختکن مورد ضرب و شتم قرار داد که چرا خوب بازی نکردی؟ تعجب نکنید شاید در تراکتور همه به فکر تیم هستند ولی کمی اختیارات دگرگون شده است.

هوادارانی که در اوج مظلومیت تا امروز سکوت کردند!

موضوعی که هر فرد فوتبالی می داند این است که هوادار بازوی کمکی تراکتور برای صعود به لیگ برتر بود و تا امروز هم در کنار تیم خود ایستاد. هوادار تراکتور شاید تنها هواداری بود که در فوتبال ایران در مقابل نتایج ضعیف هم “عیبی یوخ” گفت و شعاری علیه بازیکن و مربی و… سر نداد.

ولی صبر هوادار هم لبریز شد و برای اولین بار شاهد شعار “حیا کن رها کن” در تبریز بودیم که پیکان حملات به سوی جعفری بود و ممکن است این نارضایتی ها به سمت افراد دیگری هم اشاره رود.

باید قبول کرد هوادار تراکتور هم صبری دارد و این روزها مردم فوتبال دوست آذربایجان از تراکتورشان راضی نیستند. شاید این مسئله از قهر کردن آنها در بازی با فولاد مشهود باشد. اما همه امیدوارند تا هوادار از تیم روی برنگرداند تا در ادامه باز هم شاهد اوج گیری تراکتور محبوب باشیم.

پی نوشت: آقایان مواظب آبروی تراکتور باشید لطفا!

ما سکوت کردیم تا شاید تراکتور درگیر حواشی نشود و اسممان به عنوان دشمن تراکتور عنوان نشود. شاید در لیست سیاه آقایان نباشیم و مدرک رو نکنند! اسمی از ما در میان مگسان روی مرغ نباشد! در لیست بدخواهان ناممان درج نشود! بی حاشیه و منطقی پیش رفتیم و عدالت را پیشه گرفتیم تا در حق کسی ظلم نکرده باشیم.

از طرف دیگر هم برخی مارک جعفری یار و.. بر ما زدند و در لیست حامیات جعفری هم امیر توپچی پور را دیدیم! گفتند با آقای مدیرعامل رابطه دارید و به قول معروف هوای او را دارید.

آخر سر خودمان هم نفهمیدیم حامی بودیم یا منتقد؟! جعفری یار بودیم یا مگسان روی مرغ؟! ولی هرچه بودیم با مردم بودیم و سخن حق را برزبان آوردیم. هیچگاه بی دلیل مطلب ننوشتیم و ادای رسانه های زرد را درنیاوردیم.

علی ای حال، شاید سکوت رسانه ای در مقطع زمانی خاصی به نفع تراکتور باشد ولی سکوت بیش از این نیز می تواند خیانت به فوتبال دوستان شهرمان باشد.

لازم است به تمامی کسانی که خود را در باشگاه مردمی تراکتورسازی صاحب سهم می بینند تلنگری وارد کرد. شاید اگر فردا بگوییم دیگر دیر شده باشد پس بهتر است از همین امروز اختلافات درون خانوادگی را در تراکتور فراموش کرده و به فکر دو بازی در لیگ برتر و دو بازی حساس دیگر در لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا باشیم.

اما در انتها به این نکته اشاره می کنیم که تراکتور همچنان یکی از شانس های اصلی صعود از گروه خود در لیگ قهرمانان به شمار می رود و موفقیت این تیم در این رقابت ها می تواند حتی بر تعداد سهمیه های کشورمان در سالهای اخیر در این رقابت ها هم تاثیرگذار باشد و علاوه بر آن اگر تراکتور از گروه خود صعود کند و موفقیت هایش را ادامه دهد برگ زرینی در کارنامه این تیم خواهد بود که در آینده بارها از آن یاد خواهد شد.

                 *  امیر توپچی پور

انتهای خبر