در جلسه خصوصی یونسی با اصلاح طلبان آذربایجان شرقی چه گذشت/ از اعتراض اعضای ستاد روحانی به انتصابات دولت در حضور استاندار تا نگرانی از انتخابات مجلس دهم

حجت الاسلام یونسی، دستیار ویژه رییس جمهور که اواخر هفته گذشته برای شرکت در چند برنامه به آذربایجان شرقی سفر کرده بود در جریان سفر سه روزه خود، جلسه غیر رسمی و اعلام نشده ای با جمعی از مسولین ستادهای دکتر روحانی در استان و تنی چند از فعالین سیاسی اصلاح طلب داشت که همراه با حاشیه […]

image_pdfimage_print

حجت الاسلام یونسی، دستیار ویژه رییس جمهور که اواخر هفته گذشته برای شرکت در چند برنامه به آذربایجان شرقی سفر کرده بود در جریان سفر سه روزه خود، جلسه غیر رسمی و اعلام نشده ای با جمعی از مسولین ستادهای دکتر روحانی در استان و تنی چند از فعالین سیاسی اصلاح طلب داشت که همراه با حاشیه های فراوان و نقل و قول های متعددی بوده است.

به گزارش اعتدال پرس، در این جلسه که سه ساعت به طول انجامیده است؛ تعدادی از اصلاح طلبان و اعضای ستاد روحانی در آذربایجان شرقی به سخنرانی پرداخته اند که خبرهای رسیده حاکی است، انتقاد از عملکرد مدیریت استان در زمینه انتصاب فرمانداران و برخی مدیران و ارتباط با اصلاح طلبان و نیز فعالیت های سیاسی برای انتخابات مجلس دهم از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بوده است.

 گفتنی است، این جلسه در برنامه هایی که استانداری آذربایجان شرقی برای سفر یونسی به تبریز اعلام کرده بود؛ نبوده و هیچ خبر رسمی از برگزاری این جلسه و محتوای سخنرانی یونسی در آن منتشر نشده است و تنها وبسایت شخصی یکی از حاضران به انتشار مسایل مطرح شده در جلسه پرداخته است که مشروح این گزارش بدون هیچ قضاوتی در رد یا تایید محتوای سخنان بیان شده، جهت اطلاع مخاطبان محترم سایت که در چند روز گذشته پیگیر این خبر بودند، عینا در زیر می آید:

حاشیه های مراسم:

در این دیدار که دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی ، دکتر بشیری مدیر کل حوزه استاندار ، دکتر استاد رحیمی مدیر کل سیاسی استانداری ، دکتر حسن اکبری بیرق معاون مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری نیز حضور داشتند، در تمامی صحبتها انتقاد از برخورد با حامیان دولت در استان چشمگیر بوده و اکثر حضار با انتقاد شدید از انتصابات در استان و عدم استفاده از نیروهای ستادهای روحانی در مدیریتهای میانی و حتی عدم مشورت مدیران استان با روسای ستاد ها در انتصاب فرمانداران و بخشداران ، خواستار توجه بیشتر دولت به این قشر شدند .

عدم حضور میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان و سردار مصطفی مولوی جانشین ستاد روحانی جالب توجه بود .

دکتر شکور اکبر نژاد ، دکتر بهرام سرمست و کریم صدیقیان از اعضای ارشد ستاد دکتر روحانی در استان از غایبین دیگر جلسه بودند.

 انتقاد سخنرانان از ابقای مدیران احمدی نژادی از جمله اسماعیل چمنی مدیرکل امنیتی وانتظامی استانداری ،محمد اشرف‌نیا مدیر اجرایی طرح احیای دریاچه ارومیه ، علی اکبر صفی پور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و محمد تقی پاکزاد معاون توسعه و منابع انسانی با تشویق شدید حضار مواجه میشد .

بیشتر انتقادات از انتصاب دکتر سعید شبستری خیابانی به عنوان معاون سیاسی وامنیتی استانداری بود که حضار اعتقاد داشتند که فاقد تجربه سیاسی در این زمینه است.

در طول یک سال گذشته هیچ توجهی به ستاد ها نشده است

در این نشست، تاری رییس ستاد دکتر روحانی در شهرستان تبریز با انتقاد شدید از مدیران ارشد استان در خصوص انتصاب مدیران جدید  از بی توجهی به ستادهای روحانی و حامیان دولت گلایه کرد و گفت در طول یک سال گذشته هیچ توجهی به ستاد ها نشده و به جز یکی دو نفر از اعضای ستاد هیچ مدیری به مدیریت گمارده نشده است .

با این فرمانداران نمی توان امیدی به نتایج انتخابات مجلس داشت

جعفر راستگو در این جلسه بیان داشته است: با این فرماندارانی که در سطح کشور بصورت استصوابی به بهانه اجرای بخشنامه موسمی وزیر محترم کشور مبنی بر استفاده از نیروهای داخل وزارت کشور که متاسفانه غالبا در قد و قواره ودر شان دولت تدبیر و امید نیستند، نمی توان امیدی به شکل گیری حتی فراکسیون تاثیر گذار حداقلی همسو با دولت بست !

درخواست برای استفاده بیشتر از نیروهای ستاد روحانی

 امیری راد رییس ستاد روحانی در شهرستان مرند، تاری رییس ستاد روحانی در شهرستان تبریز، اسمعیل زاده از ستاد شهرستان کلیبر، الهیاری رییس ستاد ورزقان، محسن رحیمیان رییس ستاد روحانی در بناب از دیگر کسانی بوده اند که در این جلسه به صحبت پرداخته اند.

بیشتر مدیران منصوب در دولت یازدهم از اصولگرایان هستند

در بخشی از این جلسه نصرت الله شاهدی با نام بردن از مدیران دولت گذشته که در پست های خود ابقا شده اند  به شدت از عملکرد استاندار و معاون سیاسی وی انتقاد نموده و ادعا کرد: بیشتر مدیران منصوب در دولت یازدهم از اصولگرایان هستند و کمتر مدیری را می توانید پیدا کنید که منصوب به اصلاح طلبان باشد. 

مشروح سخنان مطرح شده :

رییس ستاد روحانی در کلیبر: ستادها به خاطر شرایطی که در آن گرفتار شدند نتوانسته اند هیچ نقشی در انتقال مطالبات مردم به بدنه دولت ایفا نمایند.

رییس ستاد روحانی در کلیبر خطاب به یونسی ؛ ستادها به خاطر شرایطی که در آن گرفتار شدند نتوانسته اند هیچ نقشی در انتقال مطالبات مردم به بدنه دولت ایفا نمایند.

 در این جلسه، تورج اسمعیل زاده رییس ستاد روحانی در شهرستان کلیبر گفت: اینجانبان اعضاء وفعالین ستادهای انتخاباتی و رؤسای ستاد های شهرستانی استان آذربایجان شرقی دکتر روحانی در انتخابات ۲۴ خرداد و با گذشت بیش از یک سال شروع بکار چشمگیر وغرور انگیز دولت تدبیر وامید، ضمن آرزوی توفیقات روز افزون این دولت در عرصه های داخلی وخارجی ضروری دانستیم که برخی نکات ودغدغه های مشترکمان را به جنابعالی به عنوان دستیار ویژه ی رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها عرض نماییم.

جناب آقای یونسی!

شما بهتر از هر کسی شرایط و ویژگی های دوران پیش ازانتخابات را درکشور به یاد می آورید. می دانید که سیاست های فرهنگی ورویکردهای سیاسی_ امنیتی دولت سابق، به خصوص پس از حوادث خرداد ۸۸ تا چه اندازه بذرهای یاس وناامیدی را در میان دلسوزان نظام وانقلاب بویژه معتقدان ووفادارن به مشی اصلاح طلبی پراکنده بود. می دانید که در آن دوران چه هزینه های مادی ومعنوی بر این نیروها تحمیل شد و جمع بسیار معدودی ازقافله طرفداران اصلاحات توانسته بودند در زیر بار فشارهای روزافزون، عزم وحمیت واراده کافی را برای حضور مجدد درمیدان انتخابات در خود حفظ نمایند.

در آن روزهای نفس گیری که با عدم حضور آقای خاتمی و رد صلاحیت آقای هاشمی ایجاد شد، خوب می دانید که افراد بسیار نادری بودند که در خوش بینانه ترین پیش بینی ها، احتمال پیروزی دکتر روحانی را در صحنه انتخابات به خود راه دهند. در چنین مختصاتی بود که ستاد تبلیغاتی استان به ریاست مهندس پوری حسینی شکل گرفت وبا وجود دعوت های مکرری که از تمامی نیروهای موجود درمیدان سیاسی استان به عمل آمد، افراد معدودی در سطح استان پذیرفتند که ریسک حضور در ستاد تبلیغاتی کاندیدایی را که تمامی پیش بینی ها بر شکست محتوم او می رفت، بپذیرند.

ولی همین جمع و تعدادی از دوستان دیگر بودند که آستین های غیرت را بالازدند چرخ های ستاد انتخاباتی استان را به حرکت درآوردند. شرایط مالی ولجستیکی ستاد نیز درآن دوران بر هیچکس پوشیده نیست وهمین دوستان، به اعتبار وهزینه شخصی خود وتنها به خاطر اعتقاد راسخی که به ضرورت بازگرداندن امور به دست شایستگان داشتند بر تمامی مشکلات فایق آمدند و اجازه ندادند که کوچکترین خللی در روند فعالیت های ستادهای استان به وجود آید. آمار خیره کننده آرای استان از نظر میزان مشارکت ودرصد آرای دکتر روحانی که در صدر استانهای کشور نشسته است، به خوبی گویای ثمربخش بودن این فعالیت های مخلصانه می باشد. همین دوستان بودند که با اندک بضاعت مالی واعتبار شخصیتی توانستند لایه های مختلف اجتماعی را درسطح استان بسیج نمایند وصد البته به یاری حمایت های تعیین کننده بزرگان جریان اصلاحات، انتخابات ۲۴ خرداد را تبدیل به جشن پیروزی اعتدال گرایی در کشور نمایند.

جناب آقای یونسی!

مستحضرید که فعالین ستادهای پیروز در انتخابات، خواسته یا ناخواسته بعنوان مجاری ارتباط غیررسمی دولت مستقر درمیان مردم شناخته می شوند وبصورت طبیعی در معرض انواع مطالبات وتقاضاهای مختلف مردمی قرار می گیرند که تا قبل ازانتخابات به تقاضای آنها برای حضور درپای صندوق های رای وگزینش کاندیدای مورد نظرشان پاسخ مثبت داده بودند، با وجود اینکه کار رسمی ستادها در روز قبل ازانتخابات به پایان می رسد ولی بر طبق عرف وسنتی چندین ساله، همین فعالین ستادی بصورتی غیررسمی در ایام پس از انتخابات تبدیل به محل مراجعه افراد گوناگونی می شوند که با مطالباتی گوناگون، در پی احقاق حقوق برحق واحیاء مطالبات قانونی خود هستند

. بصورت طبیعی این مطالبات از طرف جامعه مدنی توسط فعالین ستادی جمع وبه رئیس ستاد استان ابلاغ می شد تا با ارتباطاتی که در دولت مستقر به دست آورده است بتواند بخشی از گره های زندگی مردم را حل کرده ومتقابلا پاسخ در خوری به افرای که وی را در روزهای تبلیغات یاری رسانیده است بدهد.
ولی متاسفانه آنچه که در استان ما روی داد، باعث شدکه فعالین ستادی استان، به خاطر شرایطی که در آن گرفتار شدند نتوانند هیچ نقشی در انتقال مطالبات مردم به بدنه دولت ایفا نمایند.

آقای یونسی!

در چنین شرایطی، اینجانبان در معرض انواع مراجعات مردم که هرکدام انتظار عموما برحقی از دولت تدبیر وامید دارند قرارگرفته ایم. اینجانبان نه در پی فعالیت خارج از حدود قانونی هستیم ونه سهمی خارج از قانون برای نفع شخصی می خواهیم ولی از جنابعالی به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام واقلیت ها تقاضا داریم که در چنین شرایط بغرنجی، دوستداران و بدنه واقعی اجتماعی دولت را تنها نگذارید و ساز وکاری برای تجمیع وانتقال درخواستهای مردم به بدنه نهادهای اجرایی دولت ایجاد فرمایید.
بدیهی است که فرداهایی خواهد بود که دولت، دوباره برای پیروزی مجدد نیاز به سرمایه های صادق انسانی خواهد داشت که در صورت ادامه چنین وضع ناگواری، بیم آن می رود که این سرمایه در استان استراتژیک آذربایجان شرقی تحلیل رود.

دردا که در دیار شما درد یار نیست                               آنجا که درد یار نباشد دیار نیست

ودر نهایت جناب آقای یونسی همان گونه که رئیس جمهور محترم در ایام تبلیغات انتخابات و در دیدار با مردم آذربایجان شرقی در مورخه ی ۲۰/۰۳/۹۲ اظهار فرمودند: که یکی از اولویت های کاری ایشان بعد از مسئله ی دریاچه ارومیه، تأسیس فرهنگستان زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی به مرکزیت تبریز می باشد و به تبع آن استاندار محترم نیز در جلسه ی معارفه ی خویش بر این امر تأکید نمودند، حال از حضرتعالی که مسئولیت خطیر اجرای این موارد را برعهده دارید تقاضا داریم امر مقرر فرمائید در روند این امر تسریع گردد .

انتقاد شدید قایم مقام حزب اعتماد ملی در استان از انتصاب فرمانداران استصوابی در کشوردر دیدار روسای ستاد های روحانی با یونسی ؛ انتقاد شدید قایم مقام حزب اعتماد ملی در استان از انتصاب فرمانداران استصوابی در کشور

 جعفر راستگو رییس ستاد استقبال دکتر روحانی در استان سخنران دیگر این مراسم بود .

ایشان ضمن هشدار به آقای یونسی دستیار ویژه رییس جمهور در مورد انتخابات مجلس دهم متذکر شد با این فرماندارانی که در سطح کشور بصورت استصوابی به بهانه اجرای بخشنامه موسمی وزیر محترم کشور مبنی بر استفاده از نیروهای داخل وزارت کشور که متاسفانه غالبا در قد و قواره ودر شان دولت تدبیروامید نیستند نمیتوان امیدی به شکل گیری حتی فراکسیون تاثیر گذار حداقلی همسو با دولت بست ! ایشان یادآورشدند که بنده استانداران را زیاد مقصر نمیدانم و اعتراض جدی در این مورد بر آنها وارد نیست چرا که سبد انتخابشان معدود و محدود بود !

قایم مقام حزب اعتماد ملی در استان با اشاره به ایام غربت انتخابات که کمتر کسی جرات میکرد در ستادهای روحانی فعالیت کند بفضل پروردگار مردمی که دنبال تغییر و به عملکرد دولتمردان در هشت سال گذشته معترض بودند یک ” نه ی” محکم گفتند و انصافا این مردم زمان شناس که قطعا از نخبگان سیاسی همیشه پیشرو بودند نباید حرکت بزرگ تاریخی خرداد ۹۲ توسط برخی احزاب انحصارطلب در جبهه اصلاحات مصادره شود و ما اصلاح طلبان نباید مغرور و مست پیروزی شویم چرا که انتخابات ۸۴ تجربه گرانسنگی به ما ارث مانده است ! بنده بعنوان عضو حزب اعتماد ملی به جرات عرض میکنم بدون اغراق بیش از ۵۰ درصد فعالین شاخص ستاد روحانی اعضای این حزب در سطح کشور بودند اما پیروزی مال مردم و ما حق مصادره نداریم !

جعفر راستگو با اشاره به فرمایش تاریخی مقام معظم رهبری که ” رای مردم را حق الناس ” دانستند تاکید کرد این کلام ولی فقیه در این پیچ تاریخی جمهوریت نظام را که از سوی متحجرین مدعی اصولگرایی که انتخابات را امری کاملا فرمایشی میدانند و با اندیشه های مترقی امام زاویه دارند بیمه کرد و باید قدردان مقام رهبری باشیم !

راستگو یادآور شدند اگر اصلاح طلبان به توصیه های استراتژیک شیخ اصلاحات مهدی کروبی مبنی بر احتذار از تندروی ، حرکتهای رادیکال و رسیدن به وحدت در ۸۴ عمل میکردند مردم و نظام متحمل خسارت جبران ناپذیر در ۸ سال گذشته نمی شدند.

رییس ستاد روحانی در مرند:  باید هرچه زودتر تجدید نظری جدی در بازتعریف مجاری ارتباطی دولت باافکار عمومی وپایگاه اجتماعی دولت صورت بگیرد

رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در شهرستان مرند ؛ باید هرچه زودتر تجدید نظری جدی در بازتعریف مجاری ارتباطی دولت باافکار عمومی وپایگاه اجتماعی دولت صورت بگیرد

سخنران دیگر مراسم دیدار مدیران ستادی دکتر روحانی در استان آذربایجان شرقی با دستیار رئیس جمهور، امیری راد رییس ستاد روحانی در شهرستان مرند بود که سخنان خود را به شرح زیر بیان نمود.

خدمت با سعادت حضار محترم سلام عرض می کنم وبه محضر جناب آقای یونسی، مشاور ارشد و دستیار ویژه ریاست محترم جمهور در امور قومیت ها واقلیت ها را در جمع حامیان دولت تدبیر وامیداستان از طرف خود وستادانتخاباتی استان و شهرستان مرند خیرمقدم عرض می کنم.لازم می دانم که به نوبه خود از التفات وتلاشهای جناب آقای مهندس پورحسینی رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان و جناب دکتر جبارزاده استاندار محترم و محبوب و پرتلاش استان و جناب دکتر استاد رحیمی مدیر کل سیاسی محترم و بزرگوار ،برای انعقاد این جلسه تشکر نمایم.
جناب آقای یونسی؛آخرین باری که بنده افتخارحضور وصحبت در حضور حضرتعالی را داشتم درچند ماه مانده به انتخابات در شهر صوفیان بود که شمامیهمان جمعی از اصلاح طلبان استان بودید . به خاطر دارید که شرایط بحرانی سیاسی واقتصادی کشور در آن مقطع وتنگناهای بیشماری که در دولت سابق بر هواداران ثابت قدم اصلاحات تحمیل شد باعث شده بود که یاس وناامیدی از اینده کشور و نظام اسلامی عزیزمان در سخنان تک تک جمع آن جلسه موج بزند.
نمی دانم چگونه می توان لطف ومرحمت وعنایت خداوند به کشور عزیزمان را شاکر شد که در عرض کمتراز چند ماه این ملت سربلند را با استقرار دولتی که بر مدار عقلانیت واعتدال می گردد مورد التفات قرار داد.دست آوردهای خیره کننده ای که دولت محترم در حوزه های مختلف بین المللی واقتصادی وفرهنگی در این مدت کوتاه بدست آورده است وکشور را از لغزش به سمت گردابهای خطیر بازداشته است نشان می دهد که ملت هوشیار ایران در امید بستن به تدبیر دولت دکتر روحانی بیراهه نرفته است.البته با چشمانی نگران سنگ اندازی ها وحاشیه سازی های ؛ افراطیونی که در ارکان مختلف کشور جاخوش کرده اند را دنبال می کنیم و می دانیم که مسیر دراز وناهمواری پیش روی دولت وهوادارانش قرار دارد.

غرض از بازگویی این نکات این بود که دوستان شما در این جمع که به نمایندگی از خیل عظیم هواداران دولت در استان در جلسه حضور دارند هم از دست آوردهای دولت محترم خرسندند،هم نیم نگاهی به دوران دشوار سابق دارند وهم بر موانع وپیدا وپنهانی که توفیق دولت را هدف قرار داده اند واقفند.

اگر نقد ی هم دارند نه از سر زیاده خواهی وزمان نشناسی،که از سر خیرخواهی ودردآشنایی است.اتفاقی که در انتخابات هیات رییسه شورای شهر تهران افتاد زنگ خطری است که به ما یادآور میشود که شرایط چقدر لغزنده وقابل تغییر است.با این وصف از طرف دوستانتان در استان مامورم که به استحضار برسانم که آنچه که بیش از نمودارهای تورم نقطه به نقطه ومذاکرات هسته ای بقا وموفقیت این دولت را به مخاطره انداخته است دو موضوع است.

اول اینکه باید هرچه زودتر تجدید نظری جدی در بازتعریف مجاری ارتباطی دولت باافکار عمومی وپایگاه اجتماعی دولت صورت بگیرد تا پایه های مشروعیت دولت وقدرت چانه زنی آن در معادلات سیاسی افزایش یابد که در این میان ، جلوگیری از به حاشیه رانده شدن ستادهای دکتر روحانی از مجاری دولت ضروری به نظر می رسد.

دومین خطر نیز این است که اتاق های فکر وبازوان اجرایی افراطیون سابق هنوز در بدنه دولت ودر جای جای نظام اجرایی به زیست وبازتولید خود ادامه می دهند وتاثیر عمده ای در ایجاد یاس از تغییرات جدی وملموس را در اجتماع برجای می گذارند.خدای نکرده نگذارید اعتدال ، به مماشات ویا حتی استحاله بلغزد.هیچکس موافق کاری که دولت سابق در درو کردن دستگاه های اجرایی کرد نیست ولی حداقل انتظار این است اولویت اصلی دستگاه های اجرایی در عوض جابجایی های سطحی وتعویق بازنشستگی وتثبیت مدیریت وابستگان افراطی ترین دولت بعد از انقلاب ، ایجاد فضای مساعد برای هواداران خالص وپابه رکاب وپرانگیزه دولت اعتدال گرا باشد.

بدیهی است که شرایط حساس کشور ایجاب می کند که در مصادر کلیدی افرادی مجرب وکارکشته قرار بگیرند .ولی تعمیم این اصل به لایه های میانی و پایین دستگاه های اجرایی می تواند دولت را از توان وانگیزه نیروهای تازه نفس محروم کند وخطر بسته شدن حلقه مدیریتی را در جناح طرفدار دولت در دست افرادی مشخص وهمیشه مدیر تقویت نماید. از طرف ما به جناب دکتر روحانی بفرمایید که طراوت وامیدافکنی آینده ، در گرو اعتماد به دوستان جوانتان است.اجازه دهید فضایی برای تجربه اندوزی هواداران جوانتان در کنار مجریان کارآزموده فراهم شود.
والسلام

رییس ستاد روحانی در بناب خطاب به رییس جمهور ؛ نباید سربازان وفادار خود را فراموش کنید

رییس ستاد روحانی در بناب خطاب به رییس جمهور ؛ نباید سربازان وفادار خود را فراموش کنید

محسن رحیمیان آخرین سخنران مراسم برخلاف دیگر دوستان که استاندار را مورد خطاب قرار دادند  با مخاطب قرار دادن شخص دکتر روحانی از برخورد زشت با مدیران و مسولین ستادها نه در استان آذربایجانشرقی بلکه در بیشتر استانها انتقاد کرد و گفت جناب آقای رییس جمهور شایسته نبوده و نیست با افرادی که آبرو و حیثیت خود را در بدترین زمان ممکن برای پیروزی شما در انتخابات گذاشتند و هیچ گونه چشمداشتی نیز نداشته اند چنین برخورد شود تا آنجا که حتی یک تشکر خشک و خالی هم ندیده اند .

شهردار پیشین شهرهای میانه و بناب در ادامه با انتقاد شدید از مهندس پوری حسینی رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان در متفرق کردن ستاد ها و ایجاد اختلاف و دو دستگی در استان گفت : متاسفانه مشکلات ستادها از روزی آغاز شد که اختلاف و دو دستگی در استان ایجاد شد و بعد از پیروزی دکتر روحانی نیز ادامه داشته و در حال حاضر نیز این اختلافات گریبانگیر ستادهاست .

مدیر کل پیشین سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی در دولت اصلاحات خطاب به آقای یونسی گفت : سلام ما را به رییس جمهور برسانید وبگویید این سربازان وفادار خود را فراموش کرده اید ! روسای جمهور سابق چنین سربازانی نداشته اند و شما باید قدردان این سربازان وفادارتان باشید .

دستیار رییس جمهور: به رییس جمهور گفتم ستادها باید مدیریت شوند و به حال خود رها نشوند

دستیار رییس جمهور در جمع روسا و مسولین ستادهای روحانی دراستان ؛ به رییس جمهور گفتم ستادها باید مدیریت شوند و به حال خود رها نشوند

 حجت الاسلام یونسی دستیار ویژه رییس جمهور در امور قومیت ها و اقلیت های دینی، بعد از شنیدن مطالب و دیدگاههای حضار با پذیرش برخی انتقادات گفت : در هر شهری که حضور پیدا میکنم درد دل و دردنامه دوستان همین مطالب است که عنوان میکنید و بنده به دفعات نیز به رییس جمهور محترم گفته ام که نباید ستادها را تعطیل و به حال خود رها کنید بلکه باید مدیریت شوند.  ایشان رها شدن ستادها را یک اشتباه دانست و گفت بایستی ستاد ها برای فعالیت و پیروزی در انتخابات آتی مجلس تقویت میشدند نه اینکه به حال خود رها میشدند .

وزیر پیشین اطلاعات با اشاره به انتخابات آینده مجلس گفت : انتخابات آینده مجلس بسیار مهم و حیاتی است و انشاء الله با کمک همین دوستان و ستادها مجلسی همراه با دولت تدبیر وامید سرکار بیاید تا رییس جمهور بتواند با فراغ باز برنامه ها ، اهداف و شعارهای خود را عملی کند .

یونسی با یادآوری ایام انتخابات ریاست جمهوری گفت : کسانی که در انتخابات برای دکتر روحانی فعالیت کردند خطر و ریسک بزرگی کردند چرا که بسیاری از ارگانها و نهادها از جمله صدا وسیما در برنامه های خود چنین القا میکرد که پیروز انتخابات شخص دیگری غیر از روحانی است و با این وجود شما به صحنه آمدید و با جان و دل در همراهی دکتر روحانی تلاش کردید و خوشبختانه موفق هم شدید .

یونسی با تاکید دوباره بر این مسئله که دکتر روحانی اصلاح طلب نیست ودر ایام انتخابات نیز شعارهای اصلاح طلبی نداده است ولی همانطور که میدانید بیشتر وزا یا از اصلاح طلبان هستند و یا با گرایش اعتدالی در دولت حضور دارند .

دستیار ویژه رییس جمهوردر پایان سخنان خود با اذعان به وجود اختلاف شدید در بین اصلاح طلبان استان گفت: این اختلافات در اکثر استانها بجز یکی دو استان هست و باید اختلافات را کنار بگذارید ، گله و قهر کردن را نیز باید به فراموشی بسپارید و با حمایت از استاندار و فرمانداران و مدیران استان به دولت تدبیر وامید کمک کنید و در کنار این حمایتها به انتقاد سازنده نیز ادامه دهید .

232

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تشریح اقدامات خود در دوران مسولیت در استانداری و با ارایه کامل از آمارهای موجود در استان و با قبول برخی از انتقادات و حمایت مجدد از برخی انتصابات خود در استان با بر شمردن شاخص های اقتصادی در دولتهای گذشته و مقایسه با دولت فعلی ، ارایه آمار بیکاری و تورم در گذشته ، به موفقیتهای دولت در استان اشاره کرد و ادامه داد در این مدت علاوه بر جبران کارهای ناتمام دولتهای گذشته  با اشاره به وعده رییس جمهور به مردم آذربایجان مبنی بر تاسیس فرهنگستان زبان ترکی و احیای دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و گفت اساسنامه فرهنگستان تهیه شده و به امید خدا در روزهای آینده نهایی خواهد شد .

استاندار آذربایجانشرقی از تعامل خود با ۱۹ نماینده استان خبر داد و گفت : افتخار استان این است که کمترین سوال  از وزار از جانب نمایندگان آذربایجانشرقی می باشد.

جبارزاده با استقبال از تداوم برگزاری این جلسات اظهار امیدواری کرد که همراهان دولت تدبیر وامید در استان با همفکری و همکاری استانداری به اجرای برنامه های دولت در استان کمک کنند .

انتهای خبر