تکرار طلای بنی نصرت بعد از ۲۰ سال برای آذربایجان/ مدال طلای کشتی گیر باسمنجی در قهرمانی آسیا

پرویز هادی کشتی‌گیر دلاور آذربایجانی از شهر باسمنج تبریز با درخشش خود مدال طلای سنگین وزن آسیا در کشت آزاد را از آن خود کرده و  ایران را طلایی کرد. به گزارش اعتدال پرس، در ادامه رقابت‌های روز دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا که از ظهر امروز با برگزاری مسابقات وزن ۱۲۰ کیلوگرم در شهر […]

image_pdfimage_print

پرویز هادی کشتی‌گیر دلاور آذربایجانی از شهر باسمنج تبریز با درخشش خود مدال طلای سنگین وزن آسیا در کشت آزاد را از آن خود کرده و  ایران را طلایی کرد.

به گزارش اعتدال پرس، در ادامه رقابت‌های روز دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا که از ظهر امروز با برگزاری مسابقات وزن ۱۲۰ کیلوگرم در شهر دهلی‌نو پیگیری شد، پرویز هادی نماینده سنگین‌وزن کشورمان با پیروزی در دیدار ‌نهایی مقابل حریف مغول به مدال طلا دست یافت .

هادی در مرحله اول در ۲ تایم و با نتایج یک بر صفر و ۳ بر صفر مقابل آیال لازارف، دارنده مدال برنز ۲۰۱۰ آسیا از قرقیزستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم نیز در ۲ تایم و با نتایج ۳ بر صفر و ۴ بر صفر از سد فرخود آناکولوف از تاجیکستان گذشت و به نیمه‌نهایی رسید.

نماینده سنگین‌وزن کشورمان در این مرحله نیز با پیروزی در ۳ تایم و با نتایج (یک بر ۴، ۳ بر ۲ و ۳ بر صفر) مقابل “کیونگ جین نام” از کره‌جنوبی، جواز حضور در فینال را کسب کرد. هادی در دیدار فینال نیز در ۲ تایم و با نتایج ۲ بر صفر و ۳ بر صفر از سد جارگالسایخان نفر هفتم المپیک لندن، نفر پنجم جهانی استانبول و نفر دوم بازی‌های آسیایی گوانگجو از مغولستان گذشت و نشان طلا را بر گردن آویخت.

در نخستین روز این رقابت‌ها حسن مرادقلی و محمد طهماسبی‌زاده نمایندگان اوزان ۵۵ و ۶۰ کشورمان توفیقی نداشتند و دستشان از مدال کوتاه ماند. با توجه به اینکه تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان نیز در این مسابقات به مدال طلا نرسیده بود، مدال پرویز هادی به طلسم طلا نگرفتن ایران در این مسابقات پایان داد.

رقابت‌های اوزان ۶۶، ۷۴، ۸۴ و ۹۶ کیلوگرم هم فردا (دوشنبه) برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: هادی به طلای سنگین‌وزن رسید/ طلسم ایران شکست

هادی سال گذشته نیز مدال طلای ۲۰۱۲ آسیا در کره‌جنوبی را به خود اختصاص داده بود.

هادی با وجود اینکه سال گذشته در مسابقات آسیایی رتبه اول را کسب کرده بود اما با  برگزاری بازی انتخابی در تیم ملی، شانس حضور در المپیک لندن را از  دست داد.

با توجه به اینکه تیم ملی کشتی فرنگی ایران در همین رقابت ها نتوانست مدال طلا کسب کند و روز اول نیز آزادکاران از دستیابی به مدال طلا باز مانده بودند، پرویز هادی نخستین مدال را به اردوی ایران در مسابقات آسیایی دهلی به ارمغان آورد.

۲۰ سال از طلای بنی‌نصرت گذشت

بیست سال پیش ایوب بنی‌نصرت در مسابقات آسیایی ۱۹۹۳ موفق به کسب مدال طلای سنگین وزن آسیا شده بود.

بنی‌نصرت که هم دوره رسول خادم و عباس جدیدی بود با تصمیم برزگر مربی وقت کشتی آزاد ایران با ۹۷ کیلو در وزن ۱۳۰ کیلوگرم راهی مسابقات شده و به مصاف حریفانی رفت که بیست تا سی کیلو از وی سنگین‌تر بود. با این وجود بنی‌نصرت با دلاوری هر چه تمام موفق شد حریفان خود را یکی بعد از دیگری شکست داده و در فینال رقابت‌ها در مقابل حریفی چینی که جثه بسیار بزرگی‌تری داشت به برتری ۳ بر ۲ دست یافته و قهرمان آسیا شود.

حالا بیست سال بعد دلاوری دیگر از آذربایجان مدال طلا را برای ایران کسب کرده است و  آسیا را مبهوت قدرت‌نمایی خود کرده است.

انتهای خبر