عرب باغی : توجه به توجیه اقتصادی پروژه ها در مناطق منفصل مهم و ضروری است

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: توسعه مناطق منفصل از مهم ترین برنامه های این سازمان برای توسعه سرمایه گذاری و اشتغالزایی است. به گزارش اعتدال پرس، محسن خادم عرب باغی روز یک شنبه در مراسم افتتاح و کلنگ زنی ۱۲ پروژه سرمایه گذاری در محدوده نوردوز بر لزوم آینده نگری […]

image_pdfimage_print

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: توسعه مناطق منفصل از مهم ترین برنامه های این سازمان برای توسعه سرمایه گذاری و اشتغالزایی است.

به گزارش اعتدال پرس، محسن خادم عرب باغی روز یک شنبه در مراسم افتتاح و کلنگ زنی ۱۲ پروژه سرمایه گذاری در محدوده نوردوز بر لزوم آینده نگری در پروژه های سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: با گسترش محدوده این منطقه توجه به توجیه اقتصادی پروژه ها و جذب سرمایه گذاران در مناطق منفصل مهم و ضروری است.

وی گفت: مناطق منفصل ارس مزیت های بالقوه ای برای سرمایه گذاری دارند و لازم است زیرساخت های لازم برای توسعه سرمایه گذاری در حوزه های مختلف فراهم شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: منطقه آزاد ارس با تلاش شبانه روزی و رفع مشکلات سرمایه گذاران طی یک سال گذشته تحولات اساسی داشته و روند توسعه و پیشرفت خود را پیدا کرده است.

محمد حسن نژاد بر لزوم توجه به بهسازی جاده مرزی و رفع نقاط حادثه خیز در راستای حضور گردشگران و سرمایه گذاران در نوار مرزی تاکید کرد.

وی توسعه منطقه منفصل نوردوز را منوط به تکمیل زیرساخت ها و افزایش سرمایه گذاری و تسهیل شرایط سرمایه گذاری دانست.

حسن نژاد ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه سرمایه گذاری دیگر در این منطقه، بیانگر رشد و پیشرفت و افزایش تقاضای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس است.

همزمان با هفته دفاع مقدس ۱۲ پروژه سرمایه گذاری با ۵۷۷ میلیارد ریال اعتبار در مرز ایران و ارمنستان در محدوده منفصل نوردوز منطقه آزاد ارس افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

احداث پالایشگاه، انبارهای عمومی، مجتمع های اداری و رفاهی و تجاری، گیت های ورودی منطقه آزاد ارس در نوردوز، پمپ بنزین، بازارچه ها، هتل و رستوران پروژه های سرمایه گذاری کلنگ زنی شده و پروژه فیبر نوری پایانه مرزی نوردوز نیز به بهره برداری رسید.

انتهای خبر