انتقاد شدید رییس شورای اسلامی استان از سلب اختیار شورا در تعیین شهردار/ انتخاب شهردار توسط هیات حل اختلاف یک تصمیم نسنجیده است

رییس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: طرح مسئله انتخاب شهرداران توسط هیات های حل اختلاف یک تصمیم نسنجیده و حرکتی خام است. به گزارش اعتدال پرس، حاجی پور با انتقاد شدید از طرح انتخاب شهردار توسط هیات حل اختلاف استان، بر لزوم بازنگری در این طرح تاکید کرد و گفت: اعضای شورای اسلامی نمایندگان […]

image_pdfimage_print

رییس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: طرح مسئله انتخاب شهرداران توسط هیات های حل اختلاف یک تصمیم نسنجیده و حرکتی خام است.

به گزارش اعتدال پرس، حاجی پور با انتقاد شدید از طرح انتخاب شهردار توسط هیات حل اختلاف استان، بر لزوم بازنگری در این طرح تاکید کرد و گفت: اعضای شورای اسلامی نمایندگان مردم برای حل مشکلات و بهبود مسایل شهری هستند و انتخاب شهردار توسط مرجعی غیر از شورا صحیح نیست.

 احتشام حاجی پور در حاشیه دهمین جلسه شورای اسلامی استان که در منطقه آزاد ارس برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار اعتدال پرس تاکید کرد: این طرح بدون در نظر گرفتن جوانب امر اتخاذ شده و در واقع نوعی سلب اختیار از شوراهای اسلامی است.

وی با اشاره به جایگاه شوراهای اسلامی به عنوان منتخبان مردم افزود: انتخاب شهردار توسط شوراها موید دخالت مردم در این امر است که با تصمیمات اخیر منافات دارد.

رییس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی با اعلام مراتب مخالفت اعضای شورا با انتخاب شهرداران در هیات های حل اختلاف، آن را مغایر با قوانین و آیین نامه ها دانست و خواستار اجرایی نشدن این طرح شد.

عضو شورای شهر تبریز از امضای طرحی در مجلس شورای اسلامی خبر داد که بر این اساس هیات حل اختلاف بجای شورای شهر، شهردار را مشخص می کند، بیان کرد: پیشنهاد می دهم در شورای اسلامی استان و شورای شهر تبریز برای اعلام مخالفت با این طرح، امضا جمع کنیم و نامه بنویسیم.

انتهای خبر