با حضور قائم مقام کروبی قرائت شد: پیام خاتمی به دانشجویان تبریز/ حاشیه های مراسم بازگشایی انجمن اسلامی دانشگاه سهند با حضور منتجب نیا

قائم مقام حزب اعتماد ملی در دانشگاه صنعتی سهند گفت: هر کسی که به گروهی وابسته نباشد حق انتقاد دارد ولی کسانی که به گروه ها وابستگی دارند باید دهان خود را ببندند. به گزارش اعتدال پرس، حجت الاسلام رسول منتجب نیا که به مناسبت بازگشایی مجدد انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی سهند، در این دانشگاه سخنرانی […]

image_pdfimage_print

قائم مقام حزب اعتماد ملی در دانشگاه صنعتی سهند گفت: هر کسی که به گروهی وابسته نباشد حق انتقاد دارد ولی کسانی که به گروه ها وابستگی دارند باید دهان خود را ببندند.

به گزارش اعتدال پرس، حجت الاسلام رسول منتجب نیا که به مناسبت بازگشایی مجدد انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی سهند، در این دانشگاه سخنرانی می کرد، اظهار کرد: در طول زمان اشتباهاتی از برخی سر زده که موجب وقوع اسلام هراسی در دنیا شده است و نتیجه آن بروز مشکلاتی است که در حال حاضر در دنیا علیه اسلام وجود دارد.

وی ادامه داد: عده ای موضوع ولایت را در حد ارتجاعی قبول دارند و این خلاف فرموده امام راحل(ره) می باشد و باید از اینگونه ولایتمداری ها به دور باشیم و ولایت به معنای واقعی آن بپذیریم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی نسبت به تفکر ارتجاعی به دین و ولایت هشدار داده و خاطر نشان کرد: سرانجام این تنگ نظری ها باعث به وجود آمدن گروه هایی مانند طالبان و داعش می شود.

وی افزود: انجمن اسلامی  دانشگاه ها هم باید در انجام رسالت خود به دور از اینگونه تنگ نظری ها رفتار کنند و مظهر رحمت در محیط دانشگاه باشند.

عضو شورای مرکزی روحانیون مبارز در انتقاد از وضعیت دانشگاه ها در دولت گذشته، اظهار کرد: دانشگاه ها در دولت گذشته به پادگان سیاسی شبیه بود و به دلیل تنگ نظری ها و انسداد سیاسی، محل مناسبی برای پژوهش های علمی و فعالیت های تشکلی نبود.دانشگاه ها در دولت گذشته به پادگان سیاسی شبیه بود / کسانی که به گروه ها وابستگی دارند حق انتقاد نداشته و باید دهان خود را ببندند

وی تصریح کرد: اینگونه فشارها در محیط دانشگاه، جامعه را به عصیان می کشاند و موجب سلب اعتماد دانشگاهیان و مردم از نظام می شود.

این فعال اصلاح طلب در ادامه انتقادهای خود از رویه دولت گذشته در دانشگاه ها، به فعالیت های تشکلی برخی افراد در دانشگاه ها اشاره کرده و اظهار کرد: برخی افراد در دولت گذشته در دانشگاه ها با مایه گذاشتن از حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، دهان های اعتراض را بر قشر مخالف خود می بستند و به نوعی عرصه را به غیر خود تنگ می کردند.

منتجب نیا، اعتراض های نمایندگان مجلس برای تغییرات روسای دانشگاه ها را که توسط فرجی دانا صورت گرفته بود را بی اساس خوانده و گفت: این افراد در گذشته ادعا داشتند که مسئولین دانشگاه ها وابسته به جریان انحرافی دولت هستند و باید از مسئولیت خود کنار روند ولی اکنون اصرار دارند که اینها نباید دچار تغییر و تحول گردند.

وی  در ادامه خطاب به اعضای انجمن اسلامی دانشگاه ها گفت: در دانشگاه هیچ گاه مطیع کسی از جمله رئیس دانشگاه نباشید حتی اگر خود رئیس جمهور هم رئیس دانشگاه باشدف نباید شما استقلال خود را از دست بدهید.

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: در دانشگاه ها فضا را برای سیاسی کردن دانشگاه آزاد کنید و اندیشه ساز باشید تا بلیه ای که دولت گذشته بر وضع دانشگاه ها به وجود آورده را رفع کنید.

منتجب نیا ضمن انتقاد از انحلال برخی انجمن  های اسلامی دانشجویان در دولت گذشته، بیان داشت: دولت گذشته ناجوانمردانه و با بهانه های واهی، اقدام به انحلال تعداد زیادی از انجمن های اسلامی دانشجویان کرده و به جای انها انجمن های اسلامی بدلی و وابسته ایجاد کرده بود.

وی ضمن تاکید بر انتقادپذیر بودن انجمن اسلامی دانشجویان، اظهار کرد: هر کسی که به گروهی وابسته نباشد حق انتقاد دارد ولی کسانی که به گروه ها وابستگی دارند باید دهان خود را ببندند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در پایان به برخی افراد سیاسی کشور اشاره و خاطر نشان کرد: برخی افرادی که هیچ تلاش و مبارزه ای برای به ثمر رساندن این انقلاب انجام نداده اند، اکنون دم از حکومت دینی می زنند و می خواهند انقلاب را مصادره کنند و لی ما این اجازه را به انها نمی دهیم و دست آنها را قطع می کنیم.

حاشیه های مراسم : از ابراز خرسندی خاتمی تا اظهارات منتجب نیا

مراسم معارفه بازگشایی مجدد انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند، با حضور حجت الاسلام منتجب نیا برگزار شد.

همه حاشیه های مراسم معارفه انجمن اسلامی دانشگاه سهند / انجمنی با شعار زنده باد مخالف من

به گزارش اعتدال پرس به نقل از ائل پرس، در دانشگاه صنعتی سهند به مناسبت بازگشایی مجدد انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه، شاهد حضور یکی از فعالان سیاسی اصلاح طلب بودیم.

حجت الاسلام رسول منتجب نیا که قائم مقام حزب اعتماد ملی و عضو شورای مرکزی روحانیون مبارز می باشد، به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی سهند، برای سخنرانی در این مراسم دعوت شده بود.

این مراسم از ساعت ۱۳ بعد از ظهر در محل آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی سهند برگزار شد که البته به دور از حاشیه هم نبود.

حضور تنی چند از مدیران رده های مختلف این دانشگاه و استقبال گرم آنها از منتجب نیا از نکالت قابل توجه در ابتدای مراسم بود.

بر طبق عرف، ابتدا با تلاوت کلامی از قرآن مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی پخش شد و سپس  پیام سید محمد خاتمی خطاب به انجمن اسلامی این دانشگاه قرائت شد.

سید محمد خاتمی در این بیانیه ابراز خرسندی خود  را از بازگشایی مجدد انجمن اسلامی این داشگاه اعلام داشته و این انجمن را در راستای آرمان های انقلاب اسلامی خوانده بود.

در ادامه بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند برای حاضران خوانده شد که به میراث خواری انجمن اسلامی از ستارخان، سردار ملی، و تاکید بر دفاع از نهضت مبارزاتی مصدق تاکید شده بود.

در بخشی از این بیانیه آمده بود: هرکسی که خودش را سهامدار دموکراسی بداند، نمی تواند خود را وامدار مصدق ها و سحابی ها نداند.

در ادامه برنامه، کلیپی که توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تولید شده بود، پخش شد که همراه با سوت و کف حاضران بود.

غالب محتوای این کلیپ بیشتر به شخصیت های سیاسی سالهای گذشته، ازجمله مصدق، آیت الله طالقانی، عزت الله سحابی، میر حسین موسوی، آیت الله منتظری، دکتر شریعتی، سید محمد و سید محمدرضا خاتمی، آیت الله هاشمی و روحانی معطوف بود که با استقبال حاضران مواجه شد و در نوع خود قابل توجه بود.

تحت الشعاع قرار دادن حوادث فتنه ۷۸ و پخش سخنرانی نمایندگان مجلس ششم در اعتراض به وضعیت سیاسی کشور، از دیگر حواشی این مراسم پرتنش بود.

توزیع بروشور معرفی انجمن اسلامی این دانشگاه، در بین حاضران جلسه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در معرفی اجمالی فعالیت های این انجمن که در این بروشور آمده بود، جمله ” زنده باد مخالف من ”  شعار اصلی این تشکل معرفی شده بود.

سیاست عضو گیری برای انجمن  اسلامی نوپای دانشگاه صنعتی سهند، در لابلای برنامه های مراسم معارفه به چشم می خورد.

در ادامه، هاشمی، مدیر امور فرهنگی دانشگاه صنعتی سهند، در سخنرانی کوتاهی حمایت خود را از فعالیت مجدد انجمن اسلامی دانشجویان ابراز داشته و این تشکل را به قانونگرایی دعوت کرد.

بعد از سخنرانی وی، حجت الاسلام منتجب نیا به ایراد سخنرانی پرداخت که بیشتر به انتقاد از وضعیت دانشگاه ها در دولت گذشته بود.

گفتنی است انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند، طی روزهای آتی برگزار خواهد شد و مراسم معارفه بازگشایی مجدد آن امروز برگزار شد.

انتهای خبر