موج مخالفت نمایندگان استان با گزینه احتمالی وزارت علوم

بعد از آنکه از سوی برخی مسئولان دولت اعلام شد شانس نجفی سرپرست فعلی وزارت علوم برای معرفی به مجلس به عنوان گزینه پیشنهادی رئیس جمهور، بیشتر از بقیه گزینه ها است، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی طی اظهارات جداگانه در رسانه ها، مخالفت صریح خود را با این گزینه اعلام کردند. به گزارش اعتدال پرس دکتر […]

image_pdfimage_print

بعد از آنکه از سوی برخی مسئولان دولت اعلام شد شانس نجفی سرپرست فعلی وزارت علوم برای معرفی به مجلس به عنوان گزینه پیشنهادی رئیس جمهور، بیشتر از بقیه گزینه ها است، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی طی اظهارات جداگانه در رسانه ها، مخالفت صریح خود را با این گزینه اعلام کردند.

به گزارش اعتدال پرس دکتر منادی نماینده تبریز اولین نماینده استان بود که در این خصوص واکنش نشان داد و خواستار معرفی گزینه بهتر و غیر حساسیت زا در راستای تعامل با مجلس شد.

سعیدی و فرهنگی دیگر نمایندگان تبریز به همراه فلاح، شیری، باقری و حسن نژاد نمایندگان اهر و هریس، شبستر، بناب و مرند و جلفا دیگر نمایندگانی بودند که طی روزهای اخیر تلویحا یا به صراحت خواستار عدم معرفی نجفی شده اند.

گزارش اعتدال پرس حاکی است، نماینده مردم مرند و جلفا  در رابطه با انتظار مجلس از وزیر علوم بیان داشت: وزیر معرفی شده باید به خط و خطوط نظام حساس باشد و همچنین فردی متخصص و دانشگاهی بوده و قبلا مدیریت در سطوح عالی وزارت و دانشگاهها را تجربه کرده باشد.

دکتر حسن نژاد در خصوص بایدهای وزیر پیشنهادی علوم گفت : وزیر معرفی شده باید به خط و خطوط نظام حساس باشد و همچنین فردی متخصص و دانشگاهی بوده و قبلا مدیریت در سطوح عالی وزارت و دانشگاهها را تجربه کرده باشد.

 محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با پیام مرند در رابطه با شاخص ها و ویژگی های لازم برای معرفی وزیر علوم از طرف رئیس جمهور گفت: وزارت علوم یک وزارت خانه تخصصی بوده و یکی از وزارتخانه های مهم می باشد چراکه بحث علم و فن آوری و همچنین اقتصاد دانش بنیان که مد نظر مقام معظم رهبری می باشد، از این وزارتخانه نشات خواهد گرفت، لذا اولین شاخصه این است که یک فردی دانشمند در راس این وزارتخانه حضور داشته باشد و در واقع یک فرد دانشگاهی و دانشگاه دیده تا با افراد نخبه و دانشجویان رابطه خوبی داشته باشد و بنظر من این فرد باید دارای درجه استاد تمامی باشد و همچنین در وزارت خانه یا دانشگاههای بزرگ دارای سابقه مدیریت باشد.

وی افزود : نکته بعدی اینکه بنظر بنده لزوما ضرورت ندارد که فرد پیشنهادی حتما اصولگرا باشد بلکه یک فرد به معنای واقعی اعتدال گرا نیز قابل قبول است و باید در نظر گرفت که سال آینده انتخابات مجلس و خبرگان رهبری را داریم که شرایط نباید طوری شود که دانشگاهها به سمت سیاست زدگی و سیاست بازی سوق داده شوند یا اینکه افراد مورد دار به دانشگاهها راه یابند و زمینه تنش را فراهم سازند.

نماینده مجلس در پاسخ به سوالی در مورد احتمال معرفی فردی که قبلا در کسوت گزینه وزارتخانه ای دیگر رای نیاورده و واکنش مجلس تصریح کرد: منظورتان آقای “نجفی” است؟ بنظر بنده این موضوعات بهم ربط چندانی ندارد و مجلس از اول بررسی خواهد کرد چراکه ممکن است فردی قبلاً برای یک وزارتخانه مطرح شده و بنابه دلایلی رای نیاورده ولی اینبار شرایطش برای یک وزارتخانه دیگر مناسب باشد و رای بیاورد برای مثال در رای  اعتماد آقای نجفی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش بنده آن زمان به ایشان رای مثبت داده بودم، اما اینبار اگر برای وزارت علوم پیشنهاد شوند بعلت اینکه ایشان تا جائیکه بنده اطلاع دارم تحصیلات دانشگاهی ندارند، یعنی دکتر نیستند هرچند دکتر خطاب میکنند و البته در دانشگاه درجه استادی هم ندارند و از طرفی قبلا بعلت عدم توانایی جسمی از معاونت ریاست جمهوری استعفا داده اند، لذا احساس میکنم پیشنهاد نشوند بهتر است. در کل ممکن است فردی برای وزارتخانه مفید تشخیص داده نشده اما برای وزارتخانه دیگر اصلح تشخیص داده شود.

حسن نژاد در پایان خاطر نشان کرد : توصیه بنده این است که اولاً بخاطر اهمیت وزارت علوم  و نقشی که در کشور دارد هر چه زودتر فرد مورد نظر را جهت بررسی در مجلس پیشنهاد دهند ثانیاً فردی بدون حاشیه را معرفی کنند.

انتهای خبر