جزئیات کامل سفر پسر هاشمی و یونسی به تبریز/ یونسی: مردم نسبت به هاشمی نادم هستند!، هرچه فریاد دارید بر سر احمدی نژاد بکشید/ معرفی رسمی اعضای ستاد حسن روحانی

یاسر هاشمی پسر کوچک آیت الله هاشمی رفسنجانی به همراه حجت الاسلام یونسی وزیر پیشین اطلاعات در دولت محمد خاتمی، برای سفری دو روزه به تبریز آمدند. این دو که در مراسم اعلام کاندیداتوری حجت الاسلام روحانی نیز حضور داشتند، در روز نخست اقامت خود در تبریز با آیت الله مجتهد شبستری دیدار و همچنین […]

image_pdfimage_print

یاسر هاشمی پسر کوچک آیت الله هاشمی رفسنجانی به همراه حجت الاسلام یونسی وزیر پیشین اطلاعات در دولت محمد خاتمی، برای سفری دو روزه به تبریز آمدند.

این دو که در مراسم اعلام کاندیداتوری حجت الاسلام روحانی نیز حضور داشتند، در روز نخست اقامت خود در تبریز با آیت الله مجتهد شبستری دیدار و همچنین از مصلی تبریز بازدید نمودند.

به گفته مسئول ستاد انتخاباتی روحانی در تبریز، هدف تز این سفر راه اندازی ستادهای انتخاباتی روحانی و تنظیم برنامه سفر او به تبریز بوده است.

جلسات متعدد انتخاباتی با روحانیت تبریز، اصلاح طلبان تبریز و… از دیگر برنامه های این دو بود.

معرفی رسمی اعضای ستاد حسن روحانی/ سمت یاسر هاشمی در ستاد انتخاباتی روحانی

مسئولان ستاد انتخابات حسن روحانی در تهران و آذربایجان‌شرقی معرفی شدند و یاسر هاشمی به عنوان مشاور وی در اتاق فکر حسن روحانی فعالیت می‌کند.

خبرگزاری فارس: معرفی رسمی اعضای ستاد حسن روحانی/ سمت یاسر هاشمی در ستاد انتخاباتی روحانی

علی یونسی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعضای ستاد حسن روحانی کاندیدای ریاست جمهوری را معرفی کرد.

وی افزود: ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی بر عهده محمدرضا نعمت‌زاده است.

نعمت‌زاده وزیر صنایع و معادن دولت‌های اول و دوم آقای هاشمی رفسنجانی بوده است

وی اضافه کرد: اکبر ترکان قائم مقام و معاون ستاد انتخاباتی روحانی است.

ترکان در دولت اول آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و در دولت دوم به عنوان وزیر راه و ترابری مشغول به کار بود. ترکان در بین سال‌های ۸۰ تا ۸۸ نیز معاون وزیر نفت بوده است.

یونسی تصریح کرد: یاسر هاشمی نیز مشاور حسن روحانی بوده و در اتاق فکر وی ایشان را یاری می‌دهند.

وی گفت: رئیس ستاد انتخابات حسن روحانی در آذربایجان‌شرقی نیز بر عهده سید مهدی حسینی نماینده سابق مردم تبریز در دوره ششم است.

یونسی درباره سمت خود نیز گفت: در ستاد حسن روحانی به عنوان مسئول اقوام و مذاهب وی فعالیت می‌کند.

علی یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی که به همراه یاسر هاشمی از دیروز به تبریز سفر کرده‌اند، دیدارهای متعدد با اقشار مختلف از جمله مدیران و نمایندگان دوره اصلاحات در استان داشتند.

نشست خبری یونسی و یاسر هاشمی در تبریز:

نشست خبری حجت الاسلام یونسی و یاسر هاشمی در تبریز با حضور اصحاب رسانه برگزار گردید.

یونسی در این نشست خبری هدف از سفر به تبریز را تشویق دوستان و همفکران برای حضور در انتخابات عنوان کرده و از دیدار خود و یاسر هاشمی با فعالان سیاسی در راستای تشویق آنها برای خارج شدن از بی تفاوتی موجود خبر داد.

آمدن هاشمی خیلی بعید است/حسن روحانی با تشویق هاشمی آمد

وزیر اطلاعات دولت خاتمی با بیان اینکه حسن روحانی نزدیک‌ترین فرد به هاشمی است که با تشویق وی وارد صحنه انتخابات شده و ادامه کارشان نیز به نظر آقای هاشمی بستگی دارد، گفت: آمدن آقای هاشمی خیلی خیلی بعید است اما در عالم سیاست هیچ چیز منتفی نیست.

خبرگزاری فارس: آمدن هاشمی خیلی بعید است/حسن روحانی با تشویق هاشمی آمد

روحانی به نفع هاشمی و خاتمی کنار می‌کشد

وی افزود: اما به هر دلیلی اگر آقای هاشمی وارد صحنه انتخابات شوند به نفع آقای هاشمی کنار خواهد رفت.

یونسی تصریح کرد: تا آلان آقای هاشمی نگفته‌اند که برای انتخابات وارد صحنه می‌شوند و تا آنجا که من اطلاع دارم نگفته‌اند می‌آیند.

در عالم سیاست هیچ چیزی منتفی نیست

وی تصریح کرد: به نظر من احتمال آمدن آقای هاشمی خیلی خیلی بعید است اما در عالم سیاست هیچ چیزی منتفی نیست.

یونسی با بیان اینکه میل به آقای هاشمی و خاتمی در جامعه زیاد است و احتیاج به سنجش نیست، اظهار کرد: اعتقاد داریم در شرایط فعلی حسن روحانی مناسب‌ترین گزینه است.

وزیر اطلاعات دولت خاتمی در عین حال اذعان کرد: در سلیقه آقای روحانی نیست که با شخصی مانند آقای خاتمی و هاشمی مطلقاً رقابت کند، در گذشته هم این امر را ثابت کرده‌اند از این‌رو در صورت حضور آقای هاشمی و خاتمی حتماً از انتخابات کنار خواهند کشید.

یونسی شانس بالای ۵۰ درصد برای پیروزی یک نیروی اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری قائل شده و روحانی را چهره ای مناسب برای ائتلاف اصلاح طلبان معرفی کرد.

یونسی با دفاع از عملکرد روحانی در دوران سازندگی و اصلاحات وی را یک چهره اصلاح طلب دانسته و از فضای ابهام سیاسی در آستانه انتخابات انتقاد کرد.

وی ادامه داد: در دو سه هفته آینده و با شروع ثبت نام نامزدها هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب کاندیداهای خود را محدود خواهند کرد.

یونسی در پاسخ به سوال خبرنگار آناج در مورد شرایط حضور اصلاح طلبان و برگزاری انتخابات آزاد گفت: بعد از نطق نوروزی رهبر انقلاب در مورد ورود همه جریانها به انتخابات فضا بهتر شده است و در صورت عدم دخالت نیروهای حاکمیتی و امنیتی زمینه انتخابات نسبتا آزاد و سالم فراهم است.

یونسی در مواجه با سوال یکی از خبرنگاران در مورد طرح هدفمندی یارانه ها گفت: هرچه فریاد دارید بر سر احمدی نژاد بکشید. احمدی نژاد کاری کرده است که همه در چالش افتاده اند و امکان برگشت به حالت قبلی وجود ندارد.

وی رابطه هاشمی را با رهبری مثل گذشته مثبت دانسته و از آزادی هاشمی رفسنجانی در ارتباط گیری با رهبر انقلاب خبر داد.

یونسی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار آناج در مورد تغییر رویه اصلاحات در مورد هاشمی رفسنجانی گفت: در زمان دولت اصلاحات هم اقلیتی از تندروان اصلاح طلب برخورد بدی با هاشمی می کردند ولی نوع برخورد خاتمی با هاشمی در همه دورانها بر اساس رابطه استاد و شاگردی و پدر و فرزند بوده است.

یونسی دیدگاه مردم نسبت به هاشمی را نادم عنوان کرده و میل مردم را برای حضور هاشمی و خاتمی در عرصه انتخابا بالا ارزیابی کرد.

وی همچنین گفت: مردم هاشمی را تنها منجی کشور دانسته و با التماس و خواهش به دنبال کاندیداتوری هاشمی هستند ولی وی هنوز قبول نکرده است.

وی از بیان دلایل عدم حضور هاشمی خودداری کرده و گفت: از بیان دلایل معذور هستم.

رابطه هاشمی با رهبری صمیمانه و نزدیک است

وزیر اطلاعات دولت خاتمی درباره رابطه هاشمی با مقام معظم رهبری گفت: این رابطه مثل گذشته است و هر هفته یا دو هفته یک بار با رهبری دیدار می‌کنند و رابطه ایشان با رهبری نزدیک است.

حجت‌الاسلام علی یونسی اظهار کرد: شرایط و فضای انتخاباتی در حال حاضر بسیار خوب است به ویژه بعد از موضع‌گیری شفاف مقام معظم رهبری در مشهد ( در نطق نوروزی) که حضور همه در انتخابات را به عنوان حماسه سیاسی مطرح کردند، فضا بسیار آماده شد.

وی گفت: اقدامات عملی در خصوص گروه‌های حاکمیتی که در انتخابات دخالت نکنند صورت گرفته و زمینه برای انتخاباتی آزاد و سالم فراهم است.

هدفمندی یارانه‌ها قابل برگشت نیست

وی در خصوص هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: هر پرسش و فریادی درباره هدفمندی یارانه‌ها دارید سر احمدی‌نژاد بکشید، احمدی‌نژاد با اجرای هدفمندی یارانه‌‌ها همه را به چالش انداخته است.

یونسی با بیان اینکه اجرای هدفمندی یارانه‌ها قابل برگشت نیست، گفت: هدفمندی یارانه‌ها را می‌توان قطع کرد اما نمی‌شود برگشت.

وی در خصوص تعطیلی دانشگاه‌ها قبل از انتخابات نیز گفت: بی‌نشاط کردن دانشگاه‌ها با تعطیلی آن و اینکه اجازه نمی‌دهند نشستی در دانشگاه‌ها صورت بگیرند، کار درستی نیست در حالی که احزاب فعال نیستند بی‌رونق کردن دانشگاه‌ها کار درستی نخواهد بود.

وزیر اطلاعات دولت خاتمی گفت: گروه‌های مخالف آقای هاشمی در جامعه وجود دارند هرچند کم شده‌اند اما، از بین نرفته‌اند.

یونسی از بیان دلایل عدم حضور هاشمی خودداری کرده و گفت: از بیان دلایل معذور هستم.

رابطه خاتمی با هاشمی رابطه استادی و شاگردی است

وزیر اطلاعات دولت خاتمی درباره تخریب هاشمی از سوی اصلاح‌طلبان در دولت خاتمی و حمایت از هاشمی در حال حاضر از سوی اصلاح‌طلبان گفت: در آن زمان این امر را یک عده انجام دادند، خود آقای خاتمی در تمام دوران چه زمانی که رئیس‌ جمهور بوده و چه زمانی که وزیر ایشان بوده رابطه‌ای دوستانه، متواضعانه، صمیمانه و در همه دوران‌ها بر اساس رابطه استاد و شاگردی و پدر و فرزندی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: البته عناصر و افراد تندی در بین اصلاح‌طلبان بودند که به نام اصلاح‌طلب تبلیغات و تخریب علیه هاشمی را به راه ‌انداختند و هزینه‌هایش را اصلاح‌طلبان دادند، اینک دیگر کسی با این تفکر در میان اصلاح‌‌طلبان وحود ندارد.

یونسی در پاسخ به این پرسش که آمریکا اعلام کرده همه گزینه‌‌ها روی میز بوده و ایران را تهدید کرده است، مواضع حسن روحانی و اصلاح‌‌طلبان چیست، گفت: به طور طبیعی جواب هر تهدید، تهدید است و در مقابل تهدید حتماً پاسخ داریم اما سیاست حسن روحانی سیاست تعامل است و معتقد است تعامل با دنیا همه تهدیدها را از بین می‌برد.

تلاش هاشمی و خاتمی برای ائتلاف میان اصلاح‌طلبان/احتمال غیبت کاندیدای دولت زیاد است

وزیر اطلاعات دولت خاتمی، بحث تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان را تکذیب کرد و گفت: هاشمی و خاتمی به دنبال ائتلاف میان اصلاح‌طلبان بوده و شانس پیروزی اصلاح‌طلبان به معنی عامش را زیاد می‌بینیم.

حجت‌الاسلام علی یونسی شانس پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات را زیاد دانست و گفت: بیش از ۵۰ درصد احتمال می‌دهم یک دولت اصلاح‌طلب سر کار بیاید البته این به معنی  سر کار آمدن یک دولت اصلاحات نیست.

یونسی تاکید کرد: پیروزی اصلاح‌طلبان به معنی عامش را زیاد می‌بینیم.

وزیر اطلاعات دولت خاتمی با اشاره به سردرگمی در بین نخبگان، خواص و سطح جامعه اظهار کرد: هنوز فضای انتخاباتی بر فضای جامعه حاکم نیست و ابهامات وجود دارد؛ میل به انتخابات کم است اما طی دو یا سه هفته آینده به خصوص زمانی که ثبت‌نام آغاز شود، خیلی از پرسش‌ها پاسخ داده می‌شود.

وی افزود: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بالاخره در آستانه ثبت‌نام نامزدها، کاندیداهایشان را محدود خواهند کرد.

تلاش هاشمی و خاتمی برای ائتلاف در میان اصلاح‌طلبان

یونسی، در خصوص حضور چند چهره از طیف اصلاح‌‌طلبان در انتخابات ریاست اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های آیت‌الله هاشمی و خاتمی که صورت می‌گیرد، ائتلاف صورت گیرد ضمن آنکه خود کاندیداهای اصلاح‌طلب نیز مایل به این امر هستند.

رقابت بین حسن روحانی و قالیباف

وی، در خصوص اینکه رقابت انتخاباتی بین چه کسانی خواهد بود نیز گفت: احتمال غیبت کاندیدای دولت زیاد است که در آن صورت انتخابات بدون کاندیدای دولت صورت می‌گیرد.

یونسی تصریح کرد: در صورت برگزاری انتخابات بدون حضور هاشمی و خاتمی رقابت آسان‌تر و پیش‌بینی‌اش نیز راحت خواهد بود و در آن شرایط رقابت بین روحانی و قالیباف یا هر کسی که از آن طیف معرفی شود، خواهد بود.

مطلقاً بحث تحریم انتخابات میان اصلاح‌طلبان نیست

وزیر اطلاعات دولت خاتمی در ادامه بحث تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان را تکذیب کرد و گفت: یک کلمه از بحث تحریم در انتخابات وجود ندارد و مطلقاً در فضای جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلبان بحث تحریم مطرح نیست.

شانس اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها بالاست

یونس گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها فعال برخورد کرده و شانس موفقیت آنان بالاست.

شرکت پدرم در انتخابات دروغ محض است

پسر هاشمی، ورود مستقیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

خبرگزاری فارس: شرکت پدرم در انتخابات دروغ محض است

یاسر هاشمی هم در این نشست در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود آیت‌الله هاشمی قصد ورود به عرصه  انتخابات را دارد و حتی اقلام تبلیغاتی را نیز آماده کرده است، گفت: این گفته دروغ محض است.

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه در پاسخ به این پرسش که پدرش در دهه ۶۰ در سفر به تبریز این شهر را یک ده بزرگ نامیده بود نیز تاکید کرد: من نمی‌دانم که این سفر کی و چه زمانی انجام شده است اما به نظر می‌رسد که یک شوخی بوده باشد و حتی می‌تواند هشداری باشد تا مسئولان بیشتر به تبریز رسیدگی کنند.

یاسر هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر شهر تبریز یکی از کلانشهر‌های زیبای ایران بوده و در گفت‌وگو با شهروندان، آنان نیز از خدمات شهری و شهرسازی اعلام رضایت کرده‌اند.

فرزند آیت‌الله هاشمی در ادامه در پاسخ به این پرسش که برادرش محسن هاشمی قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را دارد، اظهار کرد: برادرم فقط در انتخابات شوراها شرکت کرده و قصد ورود به مقوله ریاست جمهوری را ندارد.

وی همچنین درباره دادگاه برادرش مهدی هاشمی و تاثیر آن در انتخابات گفت: قطعاً تاثیر نخواهد داشت.

انتهای خبر